RenZor Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 trist det der.føler med deg..har mistet lappen to ganger selv..9mnd og 13mnd. og tilsvarende bøter. Jeg ga vel mer eller mindre f. i siste gangen og kjørte uten. Å kjøre uten lappen er bare helt idiotisk og veldi ugjennomtenkt mener jeg. Kjører du på noen uten lappen er du i deep shit, bokstavelig talt. Plutselig har du et erstatningskrav på 5-6 mill pga den du kjørte på ble invalid og må ha hjelp gjennom resten av sitt liv. Kanskje bedre om du kjører ihjel noen. Både for deg selv og den andre og pårørende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Knekke ei nese=5000kr fattigere Kjøre 123km/h i 80 sone=10000kr fattigere og tap av førerkort i 5-8mnd.Noe som også kan resultere i at du mister jobben.Du kan beholde fører kortet hvis det er et "urettmessig" inngrep og ta det fra deg da,men hva må til for at det er urettmessig mon tro? Skjønner ikke helt sammenhengen jeg. Og til de som tror at det er umulig å kjøre fra politiet,så tro om igjen.De har som oftest ikke så god hester til vekt ratio i utgangspunktet,og atpåtil putter de inn ca 100kg utstyr i bilen.De er heller ikke stort bedre til å kjøre bil enn hva vanlige folk er.Kjøretreninga de får gir deg mindre lærdom enn hva du får i løpet av 1 dag på bane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 En kamerat av meg ble målt i 112 i 80 sone med laser... Daprøvde han å kjøre fra de,kjørte over sperrelinja og forbi trailer og mange biler med politi i hælene..Han ble bare 3000kr fattigere og lappløs i 6mnd. Merkelige regler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Hadde selv 108 i 80'npå slutten av Haslemoenstrekka (Nordens lengste). 6500kr i bot. Skulle egentlig ha gitt politimannen juling og stukket av Jeg blir rett å slett fly forbannet over bøtesatsene, politiet vegrer seg jo nesten for å dele ut.. Å kjøre fra politiet går FINT med en motorsterk bil og litt peiling. Mondeoene her i distriktet bånner på 220-225. Det har jeg et par kompiser som kan bekrefte.. Nesten jeg så jeg har lyst til å lage en dokumentar omkring dagens forhold. HELT horibelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Kan nevne at jeg ble i midten av april tatt i samme farten i 50sonen. Dette var da rett før en 80 sone:( Jeg viste ikke at de hadde målt meg(var parkert sivil) så jeg kjørte HEFTIG i 80 sonen(hadde vel oppimot 170..) Polti tok meg ikke igjen før jeg kom nærme byen og måtte bremse pga andre biler på veien. Polti som stoppet meg sa at hadde det ikke vært biler jeg måtte stoppet for, hadde de aldri klart å ta meg(ja, de sa faktisk det!). Og at jeg var heldig at de ikke hadde fått bedre måling. I tillegg så de at jeg hadde radar/laser varsler.. For dette fikk jeg spørsmålet om det var greit at de tok varsleren, så skulle jeg slippe en bot på 5k for den(ga dem varsleren uten å nøle:p). Fikk etter noen uker brev i posten hvor det stod at jeg fikk 9k i bot, og 5mnd uten lappen(sendte brev skrevet sammen med jobben om at lappen var viktig i opplæringen min(bilmekaniker lærling..) Så at du skal få 15k hørtes HELT vannvittig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Hadde de noen beviser på deg da cobra? Og er det ikke lurt å gjemme varsleren da du ser blålys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trulsen Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 jeg fikk 3500kr i bot for 70 i 30 sona.. Moped da vel og merke.. Utgangspunktet var 8500, men klarte å presse ned en del.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 En kamerat av meg ble målt i 112 i 80 sone med laser...Daprøvde han å kjøre fra de,kjørte over sperrelinja og forbi trailer og mange biler med politi i hælene..Han ble bare 3000kr fattigere og lappløs i 6mnd. Merkelige regler Sykt.. Så det er altså moralen i det hele.. men det nytter nok ikke med mye biler rundt, må være om man blir tatt på et lite trafikkert strekke. Er jo helvete å bli liggende å stange bak en bil. Å kjøre fra politiet går FINT med en motorsterk bil og litt peiling. Mondeoene her i distriktet bånner på 220-225. Det har jeg et par kompiser som kan bekrefte.. Kjører de virkelig så fort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2006 Ang. boten. Når du går over bøtesatsene, dvs når lappen ryker. Så blir boten satt etter inntekten din.! Akkurat kommet hjem fra jobb, med bussen..!! Man merker ikke hvor "avhengig" man er av lappen før man mister den. Nå må jeg planlegge alt, sjekke bussruten å finne ut når og hvor bussene går osv.. Savner allerede å sitte bak rattet på min kjære BMW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 For de som kan ta buss dit de skal så er vel det greit.For min del så kommer jeg meg ikke på jobb med buss eller noen ting..takke faen for at jeg har en snill kjæreste..Alikevel er det ikke et urettmessig inngrep å ta mitt førerkort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Trodde det meste de kunne gi deg var 10K jeg. Sto nå ihvertfall det bakpå ene boten jeg fikk, at den totale boten ikke kunne bli høyere en 10k.... ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 ":1gevxa8f] Nå er det kollektivtransport som gjelder..!!! Ble tatt i laserkontroll kl halv to på natten på en øde vei.. 84 km/t i 50 sone.!Så nå er jeg fri for lappen i 9 mnd og ca 15000,- fattigere.!!! Det sureste av alt var at jeg samme dag fikk mine nye 19" felger/dekk, men fikk jo tross alt kjørt ca 5 mil med dem.!!!! :cry: wtf? 15 000? Sist jeg sjekka var maks bota 7000kr eller noe? Man kan jo stjele, voldta, banke opp folk og slippe unna billigere enn om man kjører litt for fort...easy money for politi, og ikke noe stress med etterforskning osv.... Ved fyllekjøring sliter du hvertfall, men det er greit nok. En kammerat fikk 30k i bot og mista lappen et halvt år + oppkjøring på nytt, da han ble stoppa etter 2-3 pils. Han hadde hatt lappen i 8 år... Det fortjente han Synd med lappen din... ALT for strenge bøtsatser i detta landet. Spent på hvor lenge jeg har lappen er jo faen ikke lov å burne litt en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Kjører de virkelig så fort? Dette er i ekstreme tilfeller. Mange av langstrekkene i mitt distrikt må påta seg litt av "skylden". Men ja, Politiet kjører temmelig fort innimellom, spesielt når man skal ta blodprøve f.eks etter evt promillekjøring/rus osv. Jeg kan sitte til i morgen å fortelle historier om både kompiser og politi i høy fart. Historier man kan bli provosert av å høre.. Ingen parter er "uskyldige". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 kjipt det med lappen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Kan nevne at jeg ble i midten av april tatt i samme farten i 50sonen. Dette var da rett før en 80 sone:( Jeg viste ikke at de hadde målt meg(var parkert sivil) så jeg kjørte HEFTIG i 80 sonen(hadde vel oppimot 170..) Polti tok meg ikke igjen før jeg kom nærme byen og måtte bremse pga andre biler på veien. Polti som stoppet meg sa at hadde det ikke vært biler jeg måtte stoppet for, hadde de aldri klart å ta meg(ja, de sa faktisk det!). Og at jeg var heldig at de ikke hadde fått bedre måling. I tillegg så de at jeg hadde radar/laser varsler..For dette fikk jeg spørsmålet om det var greit at de tok varsleren, så skulle jeg slippe en bot på 5k for den(ga dem varsleren uten å nøle:p). Fikk etter noen uker brev i posten hvor det stod at jeg fikk 9k i bot, og 5mnd uten lappen(sendte brev skrevet sammen med jobben om at lappen var viktig i opplæringen min(bilmekaniker lærling..) Så at du skal få 15k hørtes HELT vannvittig ut! med andre ord er laser\radervarsler ubrukelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå