Gå til innhold

Store bremser


M3Compact
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vurderer å selge mine Porsche bremser. De funker meeeget bra, men jeg får ikke lenger på AC-Schnizer hjula på Compacten, noe jeg ønsker. Får heller kjøre litt penere :wink:

Bremsene er nye i 2006 kun kjørt 300mil og inneholder alt du trenger for bolt on på E36 (M3):

Porsche 996 Turbo kalippere

Orginal Porsche bremsklosser

Orginale BMW E46 M3 skiver

Adapter og bolter.

Ny pris 12.500,-

paskeklar4.jpg

bremse4.jpg

996turbo3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette passe en Z3 2.8 ?

Bolt-on! :D

Er det? :P Tenkte på dette med spindelen etc fra m3 .. Er ikke dette ganske så annerlunda.. ? navet etc..

Hmmm... Du sier noe der. Jeg trekker utsagnet tilbake og sier at jeg ikke vet jeg... :oops:

He He.

Jeg får surfe litt rundt og se om det er samme sett.. eller hva som er forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settet er laget for å få på 17". Det er plassen til Eikene som er utfordringen for mange felger. Samme sett er brukt på M-Coupe, Z3 2.8 vet jeg ingen ting om...

Iflg. min ETK så er det samme king pin på E36 M3 3.2 og på begge versjonene av Z3 M (S50 og S54).

Jeg TROR at det passer bolt-on på 2.8, mer er dessverre ikke sikker.

Men, det er uansett ikke noe mer hokus pokus enn å skifte selve adapteren til calipper vil jeg tro. Skiven passer nok fint uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik: Du som har greie på ting.. :wink: Hva må til for å få disse på en E30 M3?

Jeg har jo selvfølgelig grei på ALT her i verden :D

Litt i tvil på skivene, men er 99% sikker på at du kun trenger en spacer mellom skive og nav (dette kan Espen M3 på BMWCCN-forumet opplyse deg litt om). Calipperne er kun avhengige av riktig adapter. Adapter vil jeg tro du får tak i om du kontakter feks Brembo (jeg går ut i fra at det er Brembo som har levert dem til Porsche). Du kan også få laget adaptere selv. Det finnes et utall forskjellige plasser du kan få tak i riktige adaptere, og jeg er sikker på at om du bruker en time eller to på nettet så dukker det opp detaljerte tegninger av riktig design som du kan ta med til et eller annet mekanisk verksted slik at de kan lage for deg.

Med såpass store bremser ville jeg også anbefale deg størst mulig hovedsylinder (men det vet du jo allerede). I tilleg er det fullt mulig å kjøre uten bremsekraftforsterker (jeg vurderer å kutte ut min).

Hvis du får opplyst delenummer på calipperene ordner dette seg greit :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...