Gå til innhold

motorrens - anbefaling

dementiz
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale type merke motorrens? Ringte nettopp på ESSO, og han jeg snakket med anbefalte å ikke bruke motorrens i det hele tatt. Ble litt frustrert etter alt positivt jeg har lest her på forumet om det å bruke motorrens f.eks når motoren tikker. Vil gjerne ha anbefalt en motorrens som kan kjøpes på bensinstasjon, etter som han jeg snakket med ikke kunne anbefale noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har hatt god erfaring med å ta ut all olje, dvs la det bare renne ut, og la det gamle filtere være i, så helle i f.eks. 3L diesel (min motor tar 4L olje) og la bilen stå med diesel på tomgang i 30-60sekunder, uten rusing.

Så tappe ut dieselen, helle i ny olje, og bytte oljefilter.

Fjerner visst nok noe tikking og lugging (begge sliter jeg med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt å prøve med diesel på min bil.

Kan ikke inbille meg at diesel har nok smøreeffekt så ikke lagre slites unødvendig mye ved slik rensing.

Bruk heller rensemiddel som Tunap eller lignende. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selges dette på bensinstasjoner? jeg skal ha et rensemiddel til motoren NÅ:) ikke om noen dager. Hva er det beste rensemiddelet / motorrensen jeg kan få tak i på en helt ordinær bensinstasjon? Jeg klarer ikke å høre på disse lydene som gjør at bilen høres billig/dårlig/ødelagt/utbrukt/ ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har så mye å si at du kjører på diesel i 45 sek. Tror at dette er det beste alternativet, så jeg går for det. Noen sier det ene og noen sier det andre, til og med sier noen at motor-rens er farlig for motoren! Hvorfor lages det motor-rens da hvis det er så farlig? Uansett, nå kjører jeg å får tak i 4l olje, oljefilter og 3l diesel. Jeg har forøvrig en 318 e36 91mod sedan som tikker ubønnhørlig mye. Da prøver jeg! Diesel racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har så mye å si at du kjører på diesel i 45 sek. Tror at dette er det beste alternativet, så jeg går for det. Noen sier det ene og noen sier det andre, til og med sier noen at motor-rens er farlig for motoren! Hvorfor lages det motor-rens da hvis det er så farlig? Uansett, nå kjører jeg å får tak i 4l olje, oljefilter og 3l diesel. Jeg har forøvrig en 318 e36 91mod sedan som tikker ubønnhørlig mye. Da prøver jeg! Diesel racing

vis det er m40 så sliter du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte motorrens på min 318i m40 motor, kostet 250 kr for en halv liter, tikkinga var bort i ca 1 min så kom den like sterkt tilbake. Hadde atpåtil en flaske (like dyr) med et annet stoff i dfen nye oljen etterpå som skulle smøre og hindre tikking men hjalp ikke i d hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wynns har noen spennende produkter. Føres vist av mekonomen, men hørte på jobb og de hadde ikke hørt om det før men skulle sjekke om de kunne få tak i det.

_Tror_ det var denne jeg prøvde på bilen til madammen:

Oil%20System%20Cleaner.jpg

Hvis det var den (kjøpt på Kvikk i Tønsberg), så var det ikke noe vidundermiddel, men fikk nok ut litt greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å kjøre den motoren med bare 3 liter diesel så ikke gjør det,du må ha diesel tilsvarende olje nivået orginalt så du får trykk til lagre etc,hvis ikke får du en case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...