Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt øyelokk og tenkte på å klistre de på idag, men bilen skal på eukontroll om 2 uker, så bør jeg vente med å ta på de til da? Er det lov med øyelokk?

Skrevet

Jeg hadde det på min bil når den var inne på godkjenning..

Jeg fikk feil på fargen på pæren min.. Det var det eneste med lyset.. Så det går sikkert bra..

Men det kan jo være at du er uheldig..

Skrevet

Så lenge nær og fjernlys lyser så langt som reglene tilsier, så er de lovlige ;) Og så lenge lyktene er i en høyde som ikke blender medtraffikanter..

Så jeg tror det går bra jeg!

Bare å klistre de på du :wink:

Skrevet

Det skal følge med TUV papirer, som også beskriver hvilke avstander som skal være fra øyelokket, og til forskjellige referansepunkter på lykte/blinklysglass.

Skrevet

Jeg har papirer på mine, å har aldri vært noen problem på EU og andre kontroller. :D

Men så har vi noe som heter "badboy-look"...

Tar det bare med hær under... :oops:

-lysåpning= Lyktenes åpning er viktig for hva man kan og ikke kangjøre. Tar vi en lyspære med en liten parabol bak (ligner en omvendt paraply) så defineres lysåpningen som av-grensingen dvs. parabolens kant. Denne åpningen kan du IKKE redusere- altså dekke helt eller delvis til, da endrer du nemelig lysbildet,lys-styrken og synligheten, hvilket gjør at lyktens orginale E-merking bortfaller. (PS nå blir det komplisert)

Hvis din bil er typegodkjent og du endrer på det tilate E-merkede utstyr gjelder nemlig ikke biles typegodkjenning lengere..

(Max Power Des. 2005 nr.6)

Skrevet

Er vel heller smartere å satse på å ta dem av FØR kontrollen, enn må måtte risikere å måtte betale for en etterkontroll fordi du trodde du skulle være smart ;)

Skal jo ikke ta lang tid å ta ut pærene og sette i de gamle. Ihvertfall ikke hvis bare pærene (& ballastene) er ettermontert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...