Gå til innhold

ujavn tomgang pga liten ventilklaring?


glenng
 Share

Anbefalte innlegg

Leste på autopower om en kar som sleit veldig med at bilen gikk dårlig på tomgang (E34 535),han hadde prøvd "alt" , men kom til slutt frem til at ventilklaringa var justert for tight da han hadde hatt toppen til overhaling,etter han justerte den opp (til 0.30mm mener jeg å huske) så gikk bilen som en klokke!Noen som har vært borti det samme?Lurer pga jeg sliter med tomgangen på min bil,og sliter enda mer med å finne ut av hva det er :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd med masse startgass her og der,finner ikke noe sted det skal være falsk luft.. på tomgang så går den vom vom vom vom .. om du skjønner ;) jager ikke eller noe. Hvor mye klaring hadde du fra før og hva justerte du det til da det løste seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juster ventilene da vel.

skader uansett ikke å prøve,jeg justerte ventilene til en kar som slet med tomgangen på samme måte.

Han hadde trim kam og trodde det bare var den,men jeg hørte jo motoren ikke likte seg.

Den slet på 2 av sylindrene,de hadde justert ventilene FØR de satte på toppen..

Den gikk som en klokke etterpå.

Dette var M20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta det til uka , siden jeg jobber hele helga.. men alltid greit å høre andres anbefalinger/erfaringer med det samme problet før jeg setter i gang syns jeg ;)

Ventilene på min ble også stillt før toppen blei montert , sikkert der problemet ligger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...