Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oi oi for et prosjekt! rett og slett drømmeprosjekt når man har stå på viljen,pengene og orket du har! :)

Ser svært svært bra ut så langt!

Men kanskje du har glemt av noen smådetaljer? Angeleeys,fjerne blinklys på forskjermene? karbonpanser?karbontak?karbonspeil?karbonvinge?

Felgene dine får det også til å dirre innafor buksesmekken :)

Lykke til, husk, det blir ALDRI for mange bilder...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi for et prosjekt! rett og slett drømmeprosjekt når man har stå på viljen,pengene og orket du har! :)

Ser svært svært bra ut så langt!

Men kanskje du har glemt av noen smådetaljer? Angeleeys,fjerne blinklys på forskjermene? karbonpanser?karbontak?karbonspeil?karbonvinge?

Felgene dine får det også til å dirre innafor buksesmekken :)

Lykke til, husk, det blir ALDRI for mange bilder...:)

Hi takk og takk og takk.. Tar liksom litt og litt hele tiden da.. og har brukt laaaang tid på det her.. Bilen er snart som ny faktisk.. Bytta masse deler nå.. Huff og huff..

Når det gjelder angeleyes er jeg storfornøyd med CCFL ringene mine.. Skal bytte til ny lykteglass da... Ellers har jeg også tanker om å bytte til noe anna, med svart bakgrunn.. Chrome bakgrunn blir vel litt glorete..

Om du ser etter er det ingen blinklys på forskjermen ;) Men det er noen fine M5-gjeller der.. Inni de M5-gjellene, er emblene byttet ut med Rieger merker.. Og ved siden av disse skal det limes fast ett klart plast"glass" som skal beskytte for 3 dioder som er oransje ;) Disse utgjør blinklysene.. Totat diskre... Blir en egen detalj.. Og det eliminerer blinklysene.

Karbon på E36 er så sjelden vellykket.. Har tenkt litt på det men er alt for stor operasjon å gjøre noe med det.. Derfor begrenses karbonbruken til Gt-leppa, flappen på bakvingen, og leppa på fangern bak.. Ønsker ikke å ha noe på siden i karbon.. Bare disse små Aerodynamiske punktene jeg nevnte ;)

Ellers.. Takk for alle kommentarer..

Varmer ogdt og pleier ståpåviljen min.. :)

Følg med.. I morgen skal jeg få lagt ut bilder av prosessen med å bytte coilover (om de kommer).. I dag har jeg gått over hjulbuen.. Børste og vaska den rein for skit, og grunna med owatrol.. I morgen blir det på med tectyl og inn med coilovers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må komme ned å se når du har fått på coiloverne.. Hehe, jo lavere jo bedre;)

Lyst å ha min lavere også. Er egentlig altfor høy. Men sliter litt med subbing jeg da. siden jeg ikke har bredding;)

Blir bra kevin... Den blir helt rå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det feteste er faktisk alt arbeid jeg har lagt i bilen, som du ikke ser..

Av alle ting er jeg mest fornøyd med akkurat det.. Med andre ord er det ikke bare plastikk som er slengt på ett slitent karosseri for å skjule skader og skitt... Alle tenkelige deler med slitasje er snart byttet.. GOOOODI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne 10 min fra garasjen.. Tenkte jeg skulle legge inn ett bilde av prosessen.. Ferdig montert foran førerside..

Er det noen som ikke syns det her er rått? Det enker ca 1cm til når den har fått satt seg.. Skal ta fra litt andre vinkler også.. Glipa er mye mindre enn det kan se ut som.. Dette er tatt nedenfra og skrått opp..

Gaasen: Lavt nok?

DSC00138.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er disse bestilt:

11460.jpg

Ser ut til at det kanskje må på litt mer lakk.. Men ellers tror jeg de er bra ;)

Hvor har du bestilt di? Pris?

Mulig det blir sånne på meg og, da Koed ikke hadde igjenn sota av den vanlige typen..

Blir forrsten bra den bilen din Teddysen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel pustehjelp først og fremst.. ;)

Begynner som lovet med å legge ut noen bilder av gårsdagens og kveldens arbeid.. Bildene er ræv men poenget kommer frem..

Først med arbeidet med hjulbuen.. Demonterte dempern og løsna deksler osv.. Innerbuen var løsnet fra før pga breddinga.. Deretter gikk jeg på med stålbørste og børsta løs all dritt og så støvsuget jeg..

Deretter gikk jeg på med owatrol olje for å binde rust og skitt..

DSC00125.jpg

Her i hele buen:

DSC00128.jpg

Samme her:

DSC00129.jpg

Deretter så jeg litt på demperne.. I følge forrige eier er det Koni dempere og Jamex fjører, påmontert i halvannet år før demonterting.. Nå til salgs for en billig penge.. Blir noen 1000 lapper for det kan jeg tenke meg..

DSC00133.jpg

DSC00131.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På med tectyl, og INN med demperne.. Som forøvrig er Nye AP Coilovers fra Styling-tech.. Takk til deg Svein Erik for en utmerket "sponsepris"

DSC00136.jpg

Dette er bilen påmontert felgen igjen.. Og før den har satt seg.. Forventer at den senkeer seg ytterligere centien..

DSC00140.jpg

DSC00141.jpg

DSC00142.jpg

Ble ett rævva bilde bak da.. Skal få tatt bedre i morgen..

DSC00144.jpg

Er egentlig ganske fornøyd jeg da.. Enkelt å montere når du har vært av og på med slikt noenganger i år.. ;)

RESULTATET

Dårlige bilder men kan heller beskrive med ord.. Når jeg har rugga den litt frem og tilbake viser bilen 8,5 cm ved bakkanten av fremre hjulbuet (nederste punktet på skjørtet).. 8 cm i hjørnet av GT leppa og 7 cm midt foran..

Slik vi liker det.. Og som sagt.. Regner med det setter seg en centi eller noe..

Storfornøyd jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...