Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke road testa den enda..

Det her er jo ubrukelig.. Men vil vite hvor grensa går.. Den vil nok stå slik ved utstillinger og treff.. Men til vanlig kan jeg tenke meg normal kjørehøyde vil være 11 cm klaring, og det er omtrent 60 mm senk foran..

Under er bilen så lav at jeg ikke får ut igjen garasjejekken.. Så måtte bruke to jekker til for å då den ut.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er inne 10 min fra garasjen.. Tenkte jeg skulle legge inn ett bilde av prosessen.. Ferdig montert foran førerside..

Er det noen som ikke syns det her er rått? Det enker ca 1cm til når den har fått satt seg.. Skal ta fra litt andre vinkler også.. Glipa er mye mindre enn det kan se ut som.. Dette er tatt nedenfra og skrått opp..

Gaasen: Lavt nok?

DSC00138.jpg

Nå snakker vi.. Med denne høyden tipper jeg det blir bra. Er ingen tvil om att hjula hær er grisefete til bilen. Gleder meg virkelig til å se bilen ferdig.

Prosjekt som absolutt faller i smak i mine øyne..

Eneste jeg ikke liker er snakket om å skru den opp i hverdagen.. Kjøp en 318 (orginal en) bruker du den til/fra jobb.. Cruser du med bimmeren i helgene med omhu.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke 7cm eller noe sånn du snakka om grensen gikk for bruklig/ubruklig gaasen? Syntes å ha lest det en gang hehe

ca 4 cm mener jeg.. Men er relativt dette.. Må jo uansett ta veldig hensyn absolutt hele tiden på en slik høyde og det kan jo bli veldig drygt i lengden.. Må vel inrømme att jeg er mer glad i bakkeklaring nå enn før.. Men bestandig viktig å ha rette felg/skjerm forholdet.

Syns personlig den sorte e46n jeg hadde i sommer hadde veldig "riktig" senking, hvertfall med tanke på felg/skjerm..

Litt OT, men ett lite bilde for å vise, håper det går greit. Var veldig kjørbar denne faktisk..

a>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykket av at veiene blir tatt ekstremt godt vare på i Sør og Nord Trøndelag.. Fy fadern, strak du er over Dovre og nærmer deg Melhun så er det motorvei standard så langt øye ser.. Der det ikke er ny asfalt er det påbegynt arbeid med å legge ny asfalt.. Uten at je gksla klage så ekstremt, så begynner veiene her oppi å se ganske shabby ut.. Vet om veier der det er værre, men er ganske ille her oppe nå.. Dessuten virker det som om eneste innstillinga til å gjøre noe er å fylle i litt asfalt der det er høl, også sette ned fartsgrensa til 60 km/t... Tro det eller ikke, men kom faktisk opp ett forslag i den lokale avisa om å sette opp bomring rundt Hallingdal for å skaffe til veie ekstra midler... Jeg syns det er en god ide.. Så mye slitasje tungtrafikken og ikke minst turistene skaper her oppe, hadde det vært kjekt med en bomring, om de legger den utkantene av dalen så vi som bor her kan slippe å betale hver dag..

Men til poenget... Veien er shabby.. Og det går desverre ikke an å kjøre lav bil her.. Er redd når jeg kjører med 60/40 senking... Gtleppa som sat på rieger fangeren jeg hadde fikk kjørt seg ekstremt.. Eller nå var det faktisk mutterene som hold den fast som fikk kjørt seg.. Gnistene sto jo rundt bilen om man kom over en dump man hadde oversett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaasen: den coupen er fin den ass.. Og jeg skulle gjerne hatt en bil nummer 2... Er 250 meter te jobben så sånn sett er det ikke så farlig.. Og dama har jo bil så greier meg.. Uansett blir det nok mer enn ett "ut når sola skinner" prosjekt.. Den tåler vann, skal få full understellsbehandling og skikkelig med voks på seg..

Å når det gjelder kjørehøyden, så får vi se.. Har budsjettert med 4 dekk og ei leppe i året ;)

Det tøffeste med hele greia er at når jeg, som er 182, står ved bilen, så må jeg bøye meg litt for å få tak under dørhåndtaket.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så værst veien hær oppe, men det er helt klart behov for oppussinger her opp også.

Men uten tvil norsk bilstandard er rettt og slett en stor skam, og hvertfall med tanke på skatter og avgifter i dette landet.

Er faktisk bare 1 år siden det ble lagt asfalt den siste mila mot der jeg bor. Har vært en sant hælvete kjørt på den grusveien de første åra jeg hadde bil.. Har begynt å fått bittelitt fornuft, så jeg forstår att folk vil ha kjørbare biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) hehe.. Seint i seng og tidligst oppe du gaasen?

Ja.. Men det er jo det som egentlig hadde vært så fint med airrides.. Hadde kjøpt de på cabben om det ikke hadde vært at det ikke passer på en 91modell..

Bilen må være kjørbar, men har nok planer om å finne laveste mulige praktiske løsningen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) hehe.. Seint i seng og tidligst oppe du gaasen?

Ja.. Men det er jo det som egentlig hadde vært så fint med airrides.. Hadde kjøpt de på cabben om det ikke hadde vært at det ikke passer på en 91modell..

Bilen må være kjørbar, men har nok planer om å finne laveste mulige praktiske løsningen.. ;)

Har funnet ut att de passer på alle, pga att de har stabstagfestene..

Kan ikke sove bort hele dagen vettu.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...