Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Først noen bilder fra i går.. Etter å ha sjekka alt vedrørende svinging osv, limte vi i går fast de to fremre skjermbuene slik vi har funnet ut de skal sitte.. Helt rått det limet jeg spesialbestilte fra Seidl.. Büfa Oldopal Klebeharz 0139... Limer så sykt.. I dag løfte jeg omtrent opp bilen ved å dra i hjulbuen foran.. Det har konsistens som er hard sprettball, men kan strekkes 45% før det ryker.. Sjukt.. Og dyrt :) Men da er de hvertfall skikkelig..

fattern som er i full gang.. Han som tar seg av liminga..

DSC00150.jpg

DSC00152.jpg

DSC00153.jpg

Festes med treskruer som ejg bare skrur ut igjen når limet er tørt..Etter ca 1-2 timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til i kveld.. Vært mest arbeid med å strippe ned 79`camaro z28`en til bruttern.. han skal ta opp igjen interiøret der..

Men innimellom så har jeg lodda litt pærer interiørt i bmwen.. Ble veldig fint.. Pønsker på hva mer jeg kan lodde led lys til.. Har blå ledpærer i takbelysningen også.. blir fint.. Fikset også noe dårlig jording på plasmaskiviene fra innoparts.. De blinka når jeg dro på.. Men ikke lenger nå ;)

DSC00162.jpg

DSC00160.jpg

DSC00159.jpg

DSC00163.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra noen har vett til å få med opphavet også til å fikse på bil! Er nok noe jeg bare kan drømme om :lol:

Likte de blå lysene i midtkonsollen, men litt skeptisk til selve instrumentene. Virker veldig intenst. Er det så "slitsomt" å se på som de virker på bildene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeeeelig intenst er det... Men så går det også an å dimme skivene helt ned til ingenting.. Og det fins også en mulighet for at det hvite blir lysegrønt ved svitsjing på en bryter :) Så det er vel bare så intenst nå fordi jeg aldri har sitti å sett lenge på det.. Aldri justert ned med andre ord.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW.. Få med opphavet? Det skulle han nå bare værsågod få.. Når jeg kom til jul i fjor og sa jeg måtte style opp igjen bilen.: For alt som var igjen av ett Rieger Infinity I kit var ETT sideskjørt, men at jeg gjerne ville ha litt hjelp til alt sammen.. Så han på meg og sa: "jeg kan bli med å skru motor og style den jeg, om du _bredder_ den!...."

Som sagt.. Så gjort.. og det har vel per i dag økt kostnadene ved prosjektet med 80 000 inkl lakk..Fra 50 000 inkl lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si ifra om du skal handle stereo i bilen.

Skaffer flere merker til konkurransedyktige priser.. Ligger under bilradiospesialisten..

Takk for tilbudet.. Det blir no stereo etterhvert veitu.. Tror ikke det blir noe enormt.. Men skal jo gjøre det gjennomført med tid og stunder, så trenger tips til både støp, og form på kasse.. Skal tenke på deg når jeg begynner å planlegge anlegget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i garasjen i kveld å.. Dere har vel skjønt på dette tidspunktet at jeg har hjemmeuke nå, og derfor kan være i garasjen når jeg ikke er på jobb.. I dag har jeg drivi endel med instrumentet.. Venter på kromringer, og i mellomtiden har begynt å lodde om til blått lys..

Har blitt flinkere til å ta bilder..

Her er ett oversiktsbilde over instrumentet.. Nå mangler bare kromringer.. legg merke til opplyst M-logo.. Seff i blått.. Og med litt arbeid og pønsking så har jeg også fått lodda litt på selve displayet.. Det lyser nå i blått.. Sett flere tråder der de lodder i hytt og pine om til blå interiørbelysning, men tallene i speedo'n forholder seg blå..

Håper dere nyter bildene (selv om det er litt så som så kvalitet) =)

CAM_0513.jpg

CAM_0512.jpg

Ikke like intenst nå?

CAM_0510.jpg

CAM_0508.jpg

Som dere ser.. Ikke så mye i kveld.. Men så tar det noen timer å fikse dette småpirket også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den M-logoen brukte jeg endel tid på..Brukte DIY'en på bimmerdiy.com.. Funka bra men måtte modifisere litt ekstra..

Når det gjelder Displayet.. Litt vanskelig.. Det mp jeg si.. Fikk nå lodda led-pærene ned i den originale sokkelen... Og etter det måtte jeg fjerne den oransje fargen som coveret bak displayet var farget i.. Den som lager oransje fargen.. Måtte passe på så ikke fargene før serviceintervallen forsvant.. og etter dette var det bare å montere igjen.. Veeeldig fornøyd.. Teknisk liten detalj som ingen ser når det er gjort, men som ALLE ville sett når du lar være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Gaasen: skjønner du liker prosjektet.. Er jo ett prosjekt mer i vår stil ;) Følger også ivrig med på dine prosjekter, og får utrooooolig mye inspirasjon fra Automote og dine sine prosjekt.. Ellers er vel responsen her inne så som så.. Men folk er vel litt utålodige i en prosjekttråd som har vart over ett år snart ;)

Heldigvis er det jo en grunn for at jeg har begynt å småsysle litt innvendig.. Jeg venter nå forsåvidt bare på noen smådeler... Også er det lakkering :D

De smådelene er forøvrig motorisert antenne, og ett rundt, ombyggings-sett for bensinlokket.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder i går.. ser bedre ut da enn det gjorde lørdagen hvertfall..

CAM_0516.jpg

Slik ser det ut nå:

DSC00165.jpg

Byttet tilbake til KN.. Det andre filteret bryter alt for mye opp.. Må jo være clean her nedi også ;) Forøvrig er nesten alt som var stygt her oppi byttet.. Skal ha ny peilepinne. Og ny beholder for bremsevæske.. Og nye motordeksler.. :)

DSC00166.jpg

Måtte ta ett bilde under da.. Dette er baover som alle ser.. Litt småskader i "lakken" på traversen da jeg ofte jekker på denne..

Jobber meg nå fremover.. Og har ikke tatt noen bilder, men i dag er den svart hele veien under.. Bilen står forøvrig på 2 paller under hvert dekk, i mekkegarasjen.. Godt med plass under der.. Skal ta bilder av det senere.. Men gir meg skikkelig god følelse av å ha shina opp bilen så mye under også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...