Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Faen for en tøff bil du har, BreitBau. Det aller tøffeste med den er å lese gjennom tråden og se at det ikke er noe slurv på de "usynlige" delene, fx at motor og understell er grundig gjennomgått :)

8) Nei, det skulle ikke være slurv.. Klart småting er det jo på en bil som brukes, men i utgangspunktet er det meste gått over.. Har fortsatt ikke rørt noe i forstillinga da.. Ble liksom aldri noe av i vinter da jeg ventet på en lakkerer som skulle ta inn bilen, så den måtte være standby hele tiden.. Får gå over den til neste år å sandblåse å lakke opp igjen samt bytte alt fremmi der.. Koster ikke sååå mye å bytte alle slitedeler og foringer om man gjør det selv..

Skal ikke være noe slurv på "usynlige" deler vett.. Er ikke slik at jeg har driti i å tatt ting fordi det ikke syns.. Jeg skal for MIN del vite at det er skikkelig gjort under der, og det plager meg skikkelig at jeg ikke fikk gått over i vinter å sjekket opp igjen.. Forøvrig er ting som å bytte alle bolter o.l. ting du får igjen for hver eneste gang du skrur. Ingenting som sitter bom fast, og ingenting som har vært halvveis "runda" før.. Alt er pent og helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva var det røyret dere brukte som luftfilterslange het/var? prøver å finne, men ingen har :-s

Husker ikke.. Men det er jo i utgangspunktet til takrenner.. Det er fleksibelt, også er det slik at dersom du skrur det ene veien, så blir det større, og andre veien blir det mindre..

Merkelig rør.. Slags fleksirør med ustering for tykkelse? Bør få det hos byggevareforretninger.. Tror det er i forbindelse med takrenner, eller kanskje ventilasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... kan du skaffe det oppe hos deg? ingen her nede som har noe lignende :-s har kjørt halve sørlandet rundt :-s og du svarer ikke på tlf :-P hehe...

Kan reise nedom Montèr på mandag jeg og se om de har flere inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... kan du skaffe det oppe hos deg? ingen her nede som har noe lignende :-s har kjørt halve sørlandet rundt :-s og du svarer ikke på tlf :-P hehe...

Du som har ringt? Glemte telefonen hjemme i dag :(

jepp... har ikke kommet gjennom før i dag... prøvde å ringe deg på torsdag og fredag også :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hele helgen brukt til å shine felger.. Er egentlig trist å se at det er så mye overflateriper i de felgene, men slik er det når du drar av vålerbanen fordi du blir for ivrig :D Er jo ikke strøkent da så lenge du bruker det, så slikt må man leve med, men det skjærer jo litt.. Vi får se utover sommeren, hadde en plan på å lakkere kanten i bilens farge, men vi får se..

Startet fredagen med å vaske og claye samt gi ett lag med voks på felgene på høyre side.. Lørdags morran vokset jeg andre laget på høyre side og startet med å vaske felgene på venstre side.. Avsluttet de i dag og ble fornøyd.. De skinner som når de var nye, og Autobahn felgvoksen er sinnsykt god å jobbe med og lukter godt.. Har også hørt den er helt rå til å forenkle renholdet og holder glansen oppe i månedsvis..

Avsluttet helgen med å legge om til sommerdekk på E30en i kveld.. Kosejobb det også egentlig..

Midt imellom alt dette la jeg også ny film på fremrutene.. Ser veldig bra ut.. Nå spørs det om de matcher rutene bak, ellers blir det en liten jobb der også..

Desverre ingen bilder, men ble nå litt tekst i workloggen hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel skrive litt i workloggen igjen da..

De siste 2 kveldene har jeg gått igang med lakkbehandling av bilen.. Vil ikke kalle "detailing" for så nøye er jeg ikke, men likevel blir det litt mer enn en vanlig runde med voks.. Er jo vårpussen nå, og i den forbindelse har jeg jo kjøpt meg en hel he*****s mye produkter som måtte testes..

Begynte i går med å vaske ned bilen med Chemical Guys (heretter CG) wash and gloss. Virket som en god såpe, skummer bra og legger igjen fint skum på bilen.. Bruke Swissvax Washpudel og den også virket helt ok, men syns Meguiars washmitt er bedre faktisk... Tørket av igjen med CG Miracle Dryer.

Så var det å bruke Riccardo Yellow clay og claye bilen.. Brukte Pro Detailer Clay lube.. Veldig fornøyd..

Etter dette begynte jeg å demontere ting som kunne taes av bilen, og maskere resten av delene jeg ikke vil ha noe produkter på i denne omgang.. Bruker 3M Grønn tape for grove flater, og den er faktisk veldig bra.. Hefter godt og legger ikke igjen rester.

Så gikk jeg over med Duragloss 105 rens/polish og lakkrenset bilen, før jeg forseglet den med Duragloss 111..

Sto igjen en med en bil i går som er syyykt smooth i lakken.. Er litt skuffet, for det er endel vaskeriper, så kommer nok etterhvert til å gå til innkjøp av Scholl/Menzerna produkter til ripefjerning. Må nok ta skylden selv for at jeg ikke har brukt Bøtte med Grit Guard og vært nøye med washmitten før i går.. Lakken er i hvertfall sykt glatt..

I dag gikk jeg på og vokset bilen med voksen jeg kjøpte inn.. Den har det klengende navnet CG 5050 Concourse paste wax, og etter en runde med voksing fra boks nummer 902 av 2000 (som forøvrig er signert av kontrollør), ble den helt sjukt blankt.. Ordentlig wet look og så glatt i lakken som det går an å få den..

Monterte igjen i stad og rev av tapen og bilen er faktisk sinnsykt blank.. Lurer på om jeg ikke skal ta den ut litt i morgen og ta bilen av den så dere får se.. Er veldig fornøyd.. ///Mysild får herved svar på utfordringen om blankest bil ;) Regner med han er mann nok til å svare på tiltale.. :D

Til avtørking av alle produktene brukte jeg Monster Thick Microfiber.. Veldig fornøyd med det også..

Så nå i morgen blir det å gå over interiøret og rutene, og deretter blir det å shine litt til, før jeg stikker på vårmønstring på Gol 1. mai, også bare en liten tur innom oslo på lørdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter bare på bilder nå :wink:

Men når du legger på voksen til slutt, legger du den på for hånd? Hva bruker du for å legge den på?

Sitter å leter litt etter en bra kombinasjon av ting jeg vil ha til min bil, og jeg har vel passert 2tusen og nærmer meg 3 når det gjelder bilpleieprodukter. Kunne jeg bare tatt meg råd til å kjøpe alt... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...