Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Venter bare på bilder nå :wink:

Men når du legger på voksen til slutt, legger du den på for hånd? Hva bruker du for å legge den på?

Sitter å leter litt etter en bra kombinasjon av ting jeg vil ha til min bil, og jeg har vel passert 2tusen og nærmer meg 3 når det gjelder bilpleieprodukter. Kunne jeg bare tatt meg råd til å kjøpe alt... hehe

Ja jeg la den på for hånd, da jeg ikke har skaffet meg riktig pads til maskinen min enda.. Tar litt lengre tid, men om man er nøye og gjør det skikkelig var det godt og lenge det også ;) Varmer bare opp padsen av og til foran halogenlampa så er det fin lunk på den også..

Brukte rett og slett mikrofiberpad til å legge den på med..

Bare å kjøpe inn.. Varer jo en stund da, og da blir det bare supplementering etterpå.. Har en ny pakke på vei med interiørting.. Silk Shine Dressing til vinyl og plast inne og ute, green CLEAN til alt av vasking innvendig og en flaske med New Car scent.. Vet ikke helt om jeg likte Leather Scenten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal ta bilder, men det blir på samme gamle plassen, med samme crappy location så ikke mas om det.. Er byggeaktivitet med utgraving av tomt 150 nedi veien her (er kun EN vei), og der er det tykt lag med dritt i veien.. Kjører IKKE bilen over der for å ta noen bilder altså..

Da får vi eventuelt heller vente til fredag da jeg MÅ over der :twisted: fordi jeg skal på vårmønstring på Gol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bestilling fra utlandet uansett, da man sparer så sykt mye. Der jeg tenker å bestille koster Duragloss #101, 105 og 111 + CG 5050 Concourse voksen tilsammen 660kr! Porto kommer jo i tillegg, men bare på de produktene der er jo frakten spart igjen omtrent.

Når jeg likevel bestiller fra utlandet er det jo bare å slenge med et par store kanner med produkter. Vurderer MG #135, som vel er det som tilsvarer MG UQD.

Er bare litt skeptisk til DG da det må stå på bilen såpass lenge, og jeg har som regel ikke mulighet til å la bilen stå inne 3 dager i strekk som man vel bør gjøre for å gå gjennom den prosessen.

Noen kommentarer til hvordan DG er i forhold til MG?

Skjønner du ikke vil ødelegge utseende ved å kjøre over der hehe Men før eller siden må du kjøre å gjøre den skitten :wink: Uansett, ikke lett å få frem glansen på bilder i forhold til virkeligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til det? Glans på bilder?

Uansett.. Megs UQD er sannsynligvis noe av det råeste jeg har vært testa, og også på DCN sier de at det må være noe av det beste på markedet..

Hvis du ikke skal ha DG 111 så tenker jeg du bør bruke Jetseal 109, den er vel "klar" etter 20 min tror jeg.. Det er visst ett bra produkt..

Hvor skal du bestille fra? Er jo greit å spare noen penger, men jeg er av typen som også liker å tenke litt på norske butikker, og inflasjon så av og til er jeg sær på det området.. 660 er jo latterlig billig da, kommer moms i tillegg på det? Bare 5050'en koster jo 625 i Norge..

Ellers er det jo greit å bruke norsk butikk til supplementering siden det bare er tull om man ikke skal ha mye pga frakt osv.. Kunne virkelig tenkt meg 1 gal. med den MG #135 egentlig :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes glansen på de to tidligere bilene mine på bilder har vært ganske bra, og der er det jo kun brukt billig shamp0 og billig polish (ikke engang voks). Veldig vanskelig å få frem glans å dybde i lakk på bilder synes nå hvertfall jeg, men du kan jo alltids prøve :wink:

Vurderer å heller kun gå for MG produkter, bortsett fra voks (noe litt dyrere her). Da har jeg hvertfall litt å forholde meg til. Skal jeg ikke holde meg til en "serie" kommer jeg aldri til å klare å bestemme meg da alle mener ulike ting er best hehe

Har ikke bestemt meg enda for hvor jeg skal bestille, for de har ulike ting på ulike steder jeg er interessert i, men får sette opp hele bestillingen på ulike steder å se hvor jeg kommer ut best og at jeg er mest mulig fornøyd med pakken jeg får.

Prisen er 660kr inkl mva, men før frakt (og mva på frakten). Er litt enig med deg i at det kan være greit å støtte norsk næringsliv, men som student må jeg helst tenke på økonomien, og når man betaler langt under 50% for en del varer er jeg ikke i tvil på hva jeg velger.

Er det bare supplering det er snakk om har jeg ikke noe problem med å handle i Norge, men er det snakk om å bestille for 2000kr fra USA/UK eller 4000kr i Norge sier valget seg selv. Selv om man må vente et par uker for å få pakken...

Skal ikke si sikkert at #135 er det samme som UQD, men etter det jeg har lest meg til er det hvertfall den som er nærmest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhmmm.... skal si du har holdt på! hehe...

min bil blir ikke behandlet før om lenge, da jeg ikke gidder å styre før jeg skal lakke de greiene, som om 2 måneder til, kan det være jeg skal pøse på med en gigapolering :-D

Hehe.. Du KAN jo gjøre det før.. Det leter vedlikeholdet og rengjøringen av bilen.. Du greier som regel å spyle av skitten og det betyr færre runder med wahmitt og bøtte.. Dessuten blir den jo insane blank da, og det er viktig å gi ett godt førsteinntrykk selv om bilen ser ræv ut ved nærmere ettersyn...

Er jo slik mange biler fortsatt greier å få premie selv om de er i shabby stand.. Ingen som legger merke til de små tingene om helhetsinntrykket er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah.. Ny dag og nytt innlegg i workloggen..

I dag har jeg mottatt spacerne.. Bestilte 20mm pro aksel, men fikk 30mm, men de passa jo så da er det det samme ;) Ble veldig mye bedre.. Nå fyller felgene ut hele hjulbuen og det er faktisk omtrent som foran.. Tuskerstuket er defintivt på plass og felgen går akkurat kant i kant med skjermene.. Ble vellykket.. ;)

Deretter har det vært småting..

Alt i alt er bilen klar for i morgen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...