Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja..

For en dårlig dag.. har gått i hele dag og angret på at jeg ikke reiste nedover, men motivasjonen var lik null for å treffe nye bmw-venner alene da jeg plutselig ble alene på tur..

Men men.. Det var bare en lærepenge, at dersom du interesserer deg for noe og er interessert i å treffe likesinnede, så får du jaggu dra deg opp av senge tidlig om morgenen også, selv hvor tungt det er..

Så til ett nytt innlegg i Breitbau's worklog!

Som dere sikkert har skjønt har det vært bil hver dag denne uka.. Og også i dag.. Furta så innmari fordi jeg ikke reiste, at jeg måtte skru litt eksosanlegg for å få ut aggresjonen..

Skulle rette potta bak, og det viste seg at jeg kanskje hadde montert feil.. Tok alt fra hverandre først, noe som forøvrig ikke er noe problem så gullende rent som det er under der :D Deretter monterte jeg alt igjen.. Det ble NOE bedre, nesten helt bra, men potta står fortsatt litt på skakke.. Tror forøvrig ikke det er noe folk ser nå, så ille er det ikke..

Deretter plinget det i mobilen og det var klart for pakkehenting! (Igjen).. Denne gangen var det nok en pakke fra Scandicshine, som inneholdt ting til interiør.. Pakken inneholdt en CG GreenCLEAN, en CG New Car scent, og en CG Silk shine dressing.. Førstnevnte er ett allround vaskemiddel, som har de beste anbefalninger fra gutta på DCN (Detailersclub Norway).. Sistnevnte er en vinyl/gummi oppfrisker.. Totalt kom det på 600 kroner, så jeg er ett skritt nærmere totalt shine-idiot-bruke-opp-alle-penga-sine-på-detailing...

Vasket dermed hele interiøret og avsluttet det hele med to dasjer New Car scent, så nå lukter det digg i bilen.. :) MYE bedre enn leather scent, som ble noe merkelig da jeg ikke har skinn i bilen (enda)..

Så da ble det en digg dag allikevel da.. Og nå som bilen er gullende ren tvers igjennom, har jeg mye bedre samvittighet for å la den stå i garasjen noen uker igjen :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja..

For en dårlig dag.. har gått i hele dag og angret på at jeg ikke reiste nedover, men motivasjonen var lik null for å treffe nye bmw-venner alene da jeg plutselig ble alene på tur..

Men men.. Det var bare en lærepenge, at dersom du interesserer deg for noe og er interessert i å treffe likesinnede, så får du jaggu dra deg opp av senge tidlig om morgenen også, selv hvor tungt det er..

Så til ett nytt innlegg i Breitbau's worklog!

Som dere sikkert har skjønt har det vært bil hver dag denne uka.. Og også i dag.. Furta så innmari fordi jeg ikke reiste, at jeg måtte skru litt eksosanlegg for å få ut aggresjonen..

Skulle rette potta bak, og det viste seg at jeg kanskje hadde montert feil.. Tok alt fra hverandre først, noe som forøvrig ikke er noe problem så gullende rent som det er under der :D Deretter monterte jeg alt igjen.. Det ble NOE bedre, nesten helt bra, men potta står fortsatt litt på skakke.. Tror forøvrig ikke det er noe folk ser nå, så ille er det ikke..

Deretter plinget det i mobilen og det var klart for pakkehenting! (Igjen).. Denne gangen var det nok en pakke fra Scandicshine, som inneholdt ting til interiør.. Pakken inneholdt en CG GreenCLEAN, en CG New Car scent, og en CG Silk shine dressing.. Førstnevnte er ett allround vaskemiddel, som har de beste anbefalninger fra gutta på DCN (Detailersclub Norway).. Sistnevnte er en vinyl/gummi oppfrisker.. Totalt kom det på 600 kroner, så jeg er ett skritt nærmere totalt shine-idiot-bruke-opp-alle-penga-sine-på-detailing...

Vasket dermed hele interiøret og avsluttet det hele med to dasjer New Car scent, så nå lukter det digg i bilen.. :) MYE bedre enn leather scent, som ble noe merkelig da jeg ikke har skinn i bilen (enda)..

Så da ble det en digg dag allikevel da.. Og nå som bilen er gullende ren tvers igjennom, har jeg mye bedre samvittighet for å la den stå i garasjen noen uker igjen :twisted:

Høres bra ut, kjekt å få hente lapp på posten og noen deler man kan pusle på med..

Angret egentlig litt utpå dagen i dag jeg også på at jeg feiga ut i går, men blei bare lei i går. Kom hjem etter en fin dag på gol.. Og gikk på med arbeidsmot for å finne ut hvorfor den subbet så mye, og trodde jeg fant det ut ved å flytte ut fangeren, men ble ikke borte, så skjønner egentlig ikke noe.. Er ikke skjermene, og er ikke innerskjermene og sånn bakfangeren er nå bør det ikke være den heller, når jeg skulle ut senere så ville den ikke starte, satte på batterilader og den startetsatt ikke, 1time senere startet den etter litt. Ettrepå har det ikke vært noe problem.

Fikk egentlig nok da!! Fikk nytt batteri i dag da, så var ikke mer som skulle til før jeg angret..

Hva er forskjellen på den CG GreenCLEAN og den andre andre såpa?

Hva er det den skal stå til nå? Skal vel ikke stå helt til Bmw ccn Rudskogen`?:P

Hjemme i morgen foresten? Så kan jeg svinge nedom med batteriet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, kjekt å få hente lapp på posten og noen deler man kan pusle på med..

Angret egentlig litt utpå dagen i dag jeg også på at jeg feiga ut i går, men blei bare lei i går. Kom hjem etter en fin dag på gol.. Og gikk på med arbeidsmot for å finne ut hvorfor den subbet så mye, og trodde jeg fant det ut ved å flytte ut fangeren, men ble ikke borte, så skjønner egentlig ikke noe.. Er ikke skjermene, og er ikke innerskjermene og sånn bakfangeren er nå bør det ikke være den heller, når jeg skulle ut senere så ville den ikke starte, satte på batterilader og den startetsatt ikke, 1time senere startet den etter litt. Ettrepå har det ikke vært noe problem.

Fikk egentlig nok da!! Fikk nytt batteri i dag da, så var ikke mer som skulle til før jeg angret..

Hva er forskjellen på den CG GreenCLEAN og den andre andre såpa?

Hva er det den skal stå til nå? Skal vel ikke stå helt til Bmw ccn Rudskogen`?:P

Hjemme i morgen foresten? Så kan jeg svinge nedom med batteriet...

Rart med denna subbinga di.. Er jo helt klart at noe er forandret siden den forrige fangeren, og baki der er det jo KUN fangeren og innerskjermen du har rørt siden i fjor!? Mulig du får gjøre slik som jeg gjorde, ta ut fjøra og slepp den nedpå med jekken til du ser det tar oppi noe.. Da er det lett å finne det ut..

Ved nærmere ettertanke tror jeg jammen meg jeg vet hva det er.. Du tar nok borti bumperstoppersene dine.. :D

Vel, GreenCLEAN er en såpe både for interiør og eksteriør.. Lurer på om det er som grønnsåpe egentlig? Kanskje med noe tilsetninger.. Den er ihvertfall skikkelig neongrønn :lol: Utrolig bra på seter og flekker.. Prøvde den på noen flekker på interiøret i volvoen, og etter noen runder var de borte gitt.. Dusj på, børst lett, tørk av.. Skikkelig fornøyd med produktene jeg fikk i går og nå begynner samlinga å bli fin..

Nei bilen skal bare stå til de jævlene nedpå her er ferdig med å grave ut tomta.. Forøvrig tror jeg de er ferdig da de støpt i går :shock: 4 dager på å grave ut en tomt og til grunnmuren er støpt.. :shock:

Batteriet kan du bare han til neste gang.. Ikke stress.. Skal i konf i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja det kan hende vettu... Får jeg kan ikke se noe som helst annet som kan subbe!! Men blir det sånn lyd av å treffe bumper stoppersa da? For lyden er likssom av et hjul i fart som tar borti noe. Men tror jeg får ta turen ut å sleppe den helt nedpå uten fjører!!!

Aha, da skjønner jeg! Trodde det var en ny såpe som skulle brukes på karosseriet jeg.. Kanskje jeg får kjøpe en sånn jeg også prøve den på den flekken i taket mitt..

Åja, skjønner! Kjedelig det der, er en eller annen person som har beltet over vegen borte litt før gamle yamaha her med graver, kom der i går også bare en hel hau med dritt i vegen. Men tror han har kostet det opp igjen, får var ikke så mye der isted.

Åja, stemmer det!! Er hjemme til onsdag, så kan se om jeg får levert det før da, ellers så blir det fra 15mai og utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomført og sterke meninger bak bygget ditt.. Jeg liker ikke at du har sota baklyktene såpass mye som du har. Man mister litt av den glinsende nylakkerte baken på biln. Den ser rett og slett litt matt ut. Som de fleste andre E36'er.. Er nok bedre in real life, men på bilder syns jeg det ser litt dødt ut. MAtt ut.. Du skjønner :P Har du prøvd å ha noen lysere lykter på den? Og ellers hater jeg de speilene. Skjønner ikke runde speil på en firkanta bil. Det bryter skikkelig med linjer. Hadde AC snitcher speil på e34 mi en gang, rev de vekk og monterte orginale firkanta med varme i og sota glass.. Mye mer linjert og bedre å se igjenna. :)

Hvordan er det å kjøre med 19"? Jeg driver å kvitter meg med 18" for å ha 17" heller. Mer kjørbar, mer respons i svinger og mer comfort på tur. :)

Mye kritikk fra meg.. Vet.. Men etter å ha lest hele tråden din og se hva du kommer frem til ettehvert er det bare noen ting som irriterer!

Alt i alt. En gjennomført bil med mye sjæl! En bil jeg ville ha lagra på loven til jeg ble gammel :P

Sjekk forresten min bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hjemme, men kan svare kjapt.. De må såpass ned i tone, ellers bryter det HVERTFALL med ræva.. ;-) de blir mye mer jalla lyse.. Ellers så må jeg nok ta skylden.. Vanligvis er lyktene like blanke som bilen, så det er ikke riktig at de skal være matte.. Går ikke polert de i år hvertfall..

M3 speil er M3 speil.. Selv om du har en mening om at de er runde er det likevel det som designmessig passer best.. De originale speilene syns jeg er for store og de tar for mye oppmerksomhet...

Sist men ikke minst.. Felgene er for show.. De finnes ikke behagelige..men på en slik bil vil alt mindre se for lite ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en engel og gitt breibauen ett oljeskift! Har de siste to oljeskiftene kjørt på Castrol Magnatec 5w-30 og vært strålende fornøyd med denne.. Skal jeg sette fingeren på noe må det være at den oljen ikke tåler noe særlig til hardkjøring.. Rusing på tomgang eller banekjøring har ikke motoren vært glad i, faktisk så raslet det så mye der under banekjøringen i fjor at jeg trodde motoren skulle skjære seg.. Hørte raslingen fra ventilene inne i bilen med vinduet igjen, så var ille..

Ett annet poeng er at det ikke er noen castrol forhandler her oppe, så jeg måtte supplementere med statoil 5w-30 når jeg trengte olje..

I dag derimot har jeg byttet olje.. Trengte en som var bedre når motoren blir kjørt hardt.. Valget falt derfor på Mobil1 5w-50 som er en supersyntetisk "racing" olje, noe jeg håper skal hjelpe bedre med smøring under hard kjøring..

Begynte med Omega 907 motorrens og lot den gå på tomgang med denne i 10 minutter.. Deretter startet jeg med å tappe av olje, og duverden så fin den var.. Var mørk gyllenbrun og ikke i nærheten til svart, så det er helt klart at denne motoren har det godt enn så lenge (tilsynelatende).. Det er jo heller ikke mer enn 7000km siden jeg byttet olje så den var ikke gammel.. Etter dette var det inn igjen med nytt filter og ny olje.. Mobil1 oljen ser fantastisk fin ut.. Denne tror jeg er veldig bra..

Startet bilen opp igjen og du verden.. Vet ikke om det er motorrensen eller oljen, men det er så SYKT mye roligere gange på motoren.. Den bråker MYE mindre, eksosen er jevnere og det høres virkelig ut som om motoren blir smurt veldig godt.. Helt fantastisk..

Vil anbefale alle å bruke Mobil1 5w-50.. MEN den koster.. Ca 750 kroner per kanne, og du trenger 2 på en sekser..

Uansett.. Oljen er det viktigste.. Og denne er rett og slett fantastisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...