Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir naijs dette da :-) skal lakke min bil etter påske, noen gode tips?

Etter påske? Nei.. Ville anbefalt deg å demontere takluke og levere den inn som egen del slik at han får lakkert godt rundt den og nedi der.. Revet av lister rundt glassruter og demontert alle sideruter.. Demontert speila.. Revet av dørsider og deksler i dørganger for å vite hva slags klips og hvor mange du må bestille.. Demontert deksler foran i grillen om d skal lakke med den..

Generelt sett begynt å tenke på hva som skal til for å sette det i sammen igjen. Og ta de forhåndsregler du må ta med tanke på hvordan du vil ha det.. Lime fast støtlister om du vil lakke de.. Se etter rust.. Gjøre ferdig bilen.. Kjipt etterpå å finne ut at du vil ha m3 luftegjeller i skjermene feks.. En kompis av meg fant ut etter at han hadde lakkert bilen, at han gjerne ville ha lambodører... Da har du hatt for kort tid veitu.. Ikke fåt tenkt skikkelig.. Bare sørg for at bilen er slik du vil ha den for evig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAda.. lakkert i går.. Men rakk ikke lakkereren etter jobb.. Så da blir det ikke noe bilder før etter påske... Desverre..

Regner med folk gleder seg som en hund til å se bilder ferdig gjenoppbygd.. Jeg gjør hvertfall det.. Skal bli artig å få "dratt prosjektet i land".. Blir veldig bra..

Men selv om bilen er ferdig lakkert, betyr ikke det at den nå er ferdig.. Er bare ferdig utvendig.. Nå når jeg får kapital igjen, til vintern, begynner jakten på Sort Vader interiør, og innkjøp av bilstereo og Carputer.. Har allerede begynt litt innvedig med blått lys i interiøret. Har det meste av lys klart.. Litt utfordringer i lysbryteren men det skal jeg få fikset.. Også er det lasgt inn blått lys i dørhendelene.. Skal vel også få lagt inn ett blått "spot lys" på girspaken.. Så er planen å sette inn anlegg. Vet ikke enda om det blir pioneer eller alpine eller JBL, men kommer til å gå for ett merke.. Av carputer legger jeg inn 7" touchscreen i konsollen. Kommer nok til å legge den nederst i konsollen.. Har kjøpt inn toucplate (slik som på laptoper), slik at jeg ikke behøver å strekke bort armen om jeg ikke må.. Den blir lagt inn der askebegeret er i dag. Dessuten blir det vel 2 skjermer baki også, med muligheter for å velge dvd eller navigasjon/carputer eller Ps3.. Ja dere leste riktig.. Legger vel inn en Ps3 tror jeg..

Men bare glem å stjel den.. Når den kommer igjen fra lakkering nå blir den sikret med 2 alarmer.. Både en vanlig Defa-unit, med glass, mikrobølge, jekk og sjokk sensor.. Og en annen alarm med Gsm unit.. Så den ringer meg om det skjer noe.. Og jeg kan ringe å fjernstarte og låse opp/igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden det =) Regner med at den er helt ferdig rundt sommeren 2009 om jeg har penger nok.. Regner med det går 100 000 til og da er vi vel i 250 000 ca.. Hårreisende.. Er i fortløpende kontakt med takseringsmann da, og nå er den ekstra forsikret for 40 000.. Også slenger de på lakk forsikring for 30 000 og felg forsikring for 30 000 så da blir den ekstra forsikret for 100 000..

Carputer systemet skal bli artig å bygge.. Har det bare i tankene enda, så finner jeg heller ut underveis hva som er mulig å bygge underveis.. Regner med at jeg må få tak i skjermer med 2 innganger for a/v.. Også koble dvd-unit til den ene og caputer på den andre, også kjøre Ps3en på tvkortet til pcen.. Forså å kjøre 3 individuelle skjermer utfra pcen eller noe sånt.. Får se.. Håper ikke jeg må ut med 3 carputere hvertfall :P skulle tatt seg ut.. men litt artig å da... Ha eget LAN i bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må virkelig si at 40000 for lakkering er det værste jeg har vært borti... Jeg betalte 17000 for hellakkering, dette var med nedpussing av hele bilen, samt dører innvendig og dørlister og ja, absolutt alt... Menmen.. ser ut til at den blir en grom bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 10K for hellakkering med endel grunnarbeid. MEN det er STOR kvalitetsforskjell på lakkjobber, og vil tro de som tar 40 gjør en skikkelig grundig jobb og sikkert mellomslip. Så resultatet blir nok deretter. Tror denne blir strøken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...