Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir nok bra med M5 rillene ja.. hehe, mine blir nok aldri montert. Skjønner ikke at jeg kjøpte de, var jo ikke pene i det heletatt.. Menmen, de orginale m3 er jo mye finere enn de jeg har.

Du får skrive navnet på dama på de kevin;) hehe, så blir hun fornøyd;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Lovte dere masse bilder.. Og har rett og slett ikke hatt tid.. I dag ble hele planen endret.. Lakkereren vil ha NED igjen bilen i morgen.. Har derfor montert sammen bilen i dag.. Hvertfall det som trengs for å gjøre den kjørbar.. I dag har jeg montert, lykter, front, grill, alle vinduene, takluke (men ikke byttet til den nye plata).. Så har jeg justert panserlåser, dører, bakluke og takluke..

Det eneste som egentlig står igjen nå er faktisk å bytte taklukeplata, og sette på bakfangern.. Og felger da.. Så er den faktisk ferdig utvendig..

Det eneste som er synd, er at alle vinduene skal UT igjen.. Det skal nye lister rundt om vinduene, og disse skal profftones mens de er ute av bilen.. Dessuten står det igjen MYE innvendig.. Har bare såvidt skrudd fast førerstolen og rattet.. Men innvendig skulle jeg heller ikke forandre på før til vintern, så der blir det skrudd inn det som var før jeg begynte..

Om noen har forslag til grad av lysgjennomtrenging på toningen mottas det med takk.. Jeg hadde selv tenkt på en plass mellom 24 og 46%... 24% blir for mørkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lakkerte bilen i bare en og samme farge over hele greia?

Jada.. Gjorde det.. Men de bildene jeg har tatt viser alle en nedstøvet bil.. Er UTROLIG mye støv som legger seg på bilen bare ved å frakte den på henger.. Alt veistøvet suger seg fast..

Men joda. Bare en farge.. Sa jeg ville ha clean..;) Er litt mer min stil.. Selv om bilen til Wide er naaajs.. Og jeg sikkert kunne tenkt meg både blå, og hvit bil, syns jeg diamantsvart er finest når alt kommer til alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, steinsprut ja;) Å få de første steinspruta er alltid like trist... Menmen, sånn er det;)

Tror faktisk ikke jeg ville hatt noen annen farge enn den du har nå.. In Real så den veldig nais ut i den fargen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt.. Litt endring i planene.. Men gir dere en teaser på slik den skal bli ferdig..

Nå er den kjapt satt sammen på rundt 15 arbeidstimer..

Endringer i forhold til slik den er nå

Felger (selvfølgelig)

Blinklys er underveis, klare sorte projektor

Hovedlyktene skal få lyktesenkere (Rieger vanlige)

Nye glass på hovedlykter og lakkering inni..

Ellers er det justeringer i hytt og gevær..

Takluka er fortsatt grønn. Har ikke byttet plate enda..

Ikke ta det som det er ferdig.. Den er langt fra ferdig.. Og bildene er tatt i natt klokka 00.15 når jeg var ferdig og var på statoil og fylte bensin.. Samme crappy mobilkameraet.. Har ikke hatt tid til å ta bilder av monterinsprossessen, ser ei heller noen vits i dette da alt skal av igjen..

Ruter skal ut og profftones.. Fangere skal av, og ting skal justeres..

DSC00322.jpg

DSC00323.jpg

DSC00324.jpg

DSC00325.jpg

DSC00327.jpg

DSC00326.jpg

Disse bildene er slengt ut ene og alene for å tilfredsstille "tørsten" deres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok bra med M5 rillene ja.. hehe, mine blir nok aldri montert. Skjønner ikke at jeg kjøpte de, var jo ikke pene i det heletatt.. Menmen, de orginale m3 er jo mye finere enn de jeg har.

Du får skrive navnet på dama på de kevin;) hehe, så blir hun fornøyd;) hehe

Du har jo originale? Eller var det ikke det det vi fikk fra Koed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey... skal du senke så mye, kan du bare ta av den rieger leppa og slenge den rett på dynga... der den ender opp etter første kjøreturen.... min var på i... hmmm... 9 timer, der bilen stod stille i 8 timer og 20 min (gatebilkrsand) og jeg har bare 60 senk... hadde 1 cm klaring...

har du lakka DTM leppa og lister? :-s

men det lover godt å få bytta blinklys... de var liksom midt i bildet og stjelte all fokus... hehe

og, lakke lykteglasset inni? som i bilens farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke selve glassa :P, regner med du ikke mente det.. Skal prøve litt på noen gamle lykter jeg har liggende.. Får se om jeg liker det..

Nå skal du høre.. Dette med listene.. Fankern det er ett evig dilemma.. Bakfangern fra Rieger har jo lister der listene sitter fast.. På bakdørene MÅ listene limes fast fordi der de jo inni skjermbreddern som er på bakdøra.. På sideskjermen limes lista fast i skjermbreddern foran.. Alle disse delene må lakkeres (hvertfall den på bakfangern), er redd det hadde blitt stygg overgang ved å bare maskere rundt listene..

Og da er spørsmålet.. Når du lakkerer alle andre lister, da MÅ du jo lakke listen på fangern også.. Eller? Jo seff må du det ellers mister jo bilen HELT helheten.. Og da må dekslene på vinduene ved dørene lakkes.. Og egentlig dørhåndtakene men det har jeg hørt bare blir ræv stygt så det droppa jeg i tillegg til at jeg skal ha Motorsport dørhåndtak som jeg ikke har fått tak i enda..

Så spørs.. Tror ikke det kan løses på en annen måte helt ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet med du mente plasten bak glasset ;-) kan jo bli tøft, og kanskje litt overkill med lakken? eller?

ja, hvis du tar alt av lister kan det jo bli veldig fint :-) men da syntes jeg vel egentlig at du bør ta alt (spyledyser, håndtak, b stolper)... men på svart... hmmm... ikke godt å si det der... jeg skal lakke min med detaljer... altså sorte lister, spyler dyser +++

bedre med lakka lister enn noe maskert noe... hehe... lakka matt svart på en uorginal front.... det ble ikke så galt, men den var jo grønn... tenkte å legge inn bilder hvis du skal se, men har de på tråden min, så hvis du blir veldig nysgjerrig kan du kikke der... hehe...

men tror det blir fint uansett hva du velger egentlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...