Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Har jeg bilde av ræva på? Nei faktisk ikke etter å ha sett gjennom kameraet.. Montere fanger var det siste vi gjorde, og da var det mørkt igjen.. Men skal love deg at bilen ser enda bedre ut igjen med rævva enn uten.. ;)

ja, håper jo at den gjør det ;-) hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy Feite, dette er vel noe av det råere jeg har sett av E36:D:D tør jeg spørre hvor mye du har hatt i påkost?

Grovt regnet og med ca priser.. Noen avrundes opp, noen avrundes ned..

Lakkering: 42 000

Felger og dekk: 37 000

Styling (Breddekit, M-tech front, Gt-leppe, Grill, nyrer, M5 gjeller, lim, sparkel, tec-7, m-tech lister) 26 000

Ap Coilovers: 7000

Porting, planing, toppakning (slipesett, bolter, spesialverktøy) 10 000

Småting (komplett boltsett bakstilling, plateskruer, lister, håndtak, deksler, rør, slanger, klips osv): 15 000

Powerflexforinger: 2000

Verkstedtimer (presse ut og sette i nye foringer i bakstilling, samt kuleledd,): 2500

Tectyl, pensler og owatrol: 500

Så da er vi i ca 142 000,-

Sier seg selv at ved å lakke billigere, bruke opp igjen smådeler osv, kunne jeg ha kommet meg gjennom det for 40 000 mindre.. Men så er det sjarmen da.. At JEG vet at alt er nytt og behandlet.. Egentlig burde dere tatt dere en titt under bilen, for å se hvordan det ser ut.. Dere kan jo se på M3GT'en til Tommy, så kan jeg forsåvidt love dere at det ikke er lagt ned noe særlig MINDRE arbeid på denne bilen.. Her er jo de fleste bolter og muttere fra katalysator og bakover byttet, og alt er slipt ned med stålbørste, og enten tectylbehandlet, eller lakkert med matt svart arcanol etter at det er grunnet med Owatrol Penetrerende Olje...

Summen står ovenfor er også uten at jeg har regnet på hva det koster med: fyring i garasje, prøveskilt, eu-kontroll, godkjenningstimer, osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel rundet hele summen til å si at jeg har påkostet bilen 150 000 uten at jeg føler jeg juger noe særlig på den summen.. Totalt sett tror jeg nok vi er der ja.. Og nå begynner jo arbeidet med å kjøpe inn ting til interiøret.. Så jeg stopper jo ikke her liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Litt ting er skjedd i det siste..

Har ingen bilder desverre, da jeg ikke har følt for å ta ett bilde i alt dritværet. Derimot kommer Camilla Fra Gatebil Magazinet neste Mandag for å lage reportasje om klubben jeg er så stolt av ;) Blir en sånn hjemme hos "Øvre Hallingdal Gatebilklubb" reportasje.. Skjønner egentlig ikke at de ville lage reportasje om lille oss, men hyggelig at de tar turen til en utkant..

Uansett, bilen har nå i mellomtiden fått nye hjørneblinkers foran av typen Projektor blinkers med sorte bakgrunn. Blinklysene er av typen klarglass, men er tonet ned med 7-8 lag sotspray så nå synes de nesten ikke lengre.. Ble veldig pent..

Ellers skal jeg tone ned baklyktene 2-3 strøk i kveld med sotspray, og etter det blir det å tone ruter med ca 35% toning..

Og har jeg endelig fått bestilt ett 4-rørs anlegg... Blir Supersport nå til neste vår så jeg får spart meg opp til ett skikkelig Eisenmann anlegg.. Får bare greie seg i mellom tiden.. Ser så teit ut uten noe i andre "hullet" på fangeren.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah.. Tørr ikke tenke på de terningkastene de gir.. Foreløbig har jo klubben verken lokale eller slike ting å vise ting.. men vi jobber med saken ;)

Men joda.. Artig at de kommer oppover.. Får Blad nummer 5, som er det mest solgte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av grunnen til at de kommer er vel kanskje akkurat bilen din eller? Hehe...

Du har lagt mye penger i denne bilen, men har absolutt gitt resultater. Kunne spart 40tusen på å bruke deler om igjen og slikt, og kanskje ganske mye penger på felger/dekk om du hadde gått for noe annet. Men nå vet du som du sier at det er gjort skikkelig og at det er nye deler, og felger gjør jo mye av bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av grunnen til at de kommer er vel kanskje akkurat bilen din eller? Hehe...

De vet ikke om den engang ;) Eller kan jo hende de har sett på nettsiden, men tror nok ikke det er min bil de kommer opp for å se..

Rart med det altså, og er kanskje litt å drite på både draget, kirkebenken og leggen når jeg sier at jeg fortsatt ikke er helt fornøyd.. Eller det vil si, jeg liker jo resultatet, syns bare ikke det er noe å stille ut.. Missforstå meg rett, jeg vet jo det ikke fins mange Infinity II bredde Bmwer i landet, kanskje heller enda færre Sedaner, men syns det er noe som mangler.. Og er stadig ikke helt fornøyd med Baklykter og frontlykter er jeg jo som sagt på jakt etter..

///Mysild har gjort en vri på det og tonet ned tåkelys, og tror kanskje jeg da kommer til å gå for sorte luftinntak og sorte lykter.. Syns det ble pent..

Æsj vet ikke jeg.. Men tror nok ikke det bare er min bil de kommer for å se.. Er nok klubben de vil gjøre ett intervju med.. Har ett inntrykk av at de faktisker litt interessert så er artig da.. Hvis man setter det i perspektiv er jo veldig store deler av ungdommen som fortsatt bor her enten medlem, eller i ferd med å bli.. Og lokale og slikt har vi jo ikke prioritert før nå, så det går jo bare en vei..

Så får vi heller se da vettu.. Håper jo selvfølgelig at bilen kommer med i Bladet, selv om jeg er veldig lei meg for at jeg ikke har Vader interiør, eller forsåvidt gjort NOENTING inni.. Men men.. Slikt kommer til neste år;)

Og om bilen blir avbildet, så slipper jeg nå hvertfall å henge meg.. For har sagt til flere at om jeg ikke NÅ greier å få bilen i Gatebil, så enger jeg meg :P

Til slutt på ett langt innlegg vil jeg bare si, at det som varmer MEST, er all tilbakemelding jeg har fått her på Bimmers.. Jeg ønsket jo å bygge noe stilrent, cleant, anonymt men brutalt.. Og tror jeg i de fleste tilfeller har fått til det utseendemessig ;) Det er så sinnsykt artig når gamle folk i 50-70 åra kommer bort for å snakke bil.. Da er det helt klart at folk har følelser for bilen.. Møter stadig tommelen opp, og det gleder hver gang, spesielt når politiet, veteranbilgutta eller barnehageunger viser det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke vanskelig å tipse dem om bilen din hvis du har lyst å komme i magasinet!? Burde være litt interesse for å ta et bilde eller to av den tror jeg.

Eneste jeg ville gjort med lyktene på bilen din er å skifta blinklysene foran til noen som går litt mer i ett med hovedlyktene. Altså svart bakgrunn i stedetfor sølv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...