vetu03 Skrevet Juni 12, 2008 Share Skrevet Juni 12, 2008 Hehe, er limited edition wonderbaum:D Og anngående cleant motorrom, det var stor forskjell på calibraen og bmwn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2008 Noenganger tror jeg Calibra motorer.. Og forøvrig masse annet japansk skræl kjører på elektrisitet.. Så mye ledninger det e rnedi motorrommet der.. Skjønner faen ikke hva som er poenget med å ha mista ett garnnøste nedi der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 12, 2008 Share Skrevet Juni 12, 2008 hahah ^^ tøff baum! aha.. derfor ja! bmwer har jo like mange ledninger "egentlig", men de er jo litt forut for sin tid, og har gjemt masse under deksler som på moderne biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Juni 12, 2008 Share Skrevet Juni 12, 2008 Hehe, liker stuket på bilen din jeg og Teddysen Racing Hart felgene gjør seg på bilen, det er helt klart Forresten; Rå baum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2008 Jo takk... Er ganske Kul den Baumen.. 15,- kr så har du en du også Tar med til Rudskogen.. :D Og ellers: I dag skulle jeg montere nye camberstag bak... Jævli enkelt tenkte jeg og satte i gang.. Problemet er jo bare det at den fans bolten i traversen bak ikke kommer langt nok ut.. Den stopper jo i DIFFEN for hel****.. Drit ass.. Får se om ejg får løsna diffen da tenkte jeg, og vridd litt på den, men foran boltene på festet til diffen sitte rjo stbstaget for HEL***... Ble forbanna og ga opp hele greia.. Får hjem å gjøre det i morgen.. Forbanna møkk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Juni 13, 2008 Share Skrevet Juni 13, 2008 Hadde jeg vært medlem der så kunne jo det ha vært aktuelt ja Hehe, såpass ja? J... irriterende når slikt skjer, fredag den 13 i dag og vettu! Hadde det "samme" problemet i dag jeg og, med monoviskeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2008 Får du ikke te monoviskern? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Juni 13, 2008 Share Skrevet Juni 13, 2008 Nope.. Var ute og kjørte forrige helg, begynte og regne og satt på viskeren.. Også plutselig hørte jeg et høyt knepp foran, og viskeren sto stille prøvde en gang til, men ikke noe respons.. Tenkte kanskje det var en mutter på viskeren som hadde løsnet, men den satt jo fast, spesial mutter fra bonrath. så var det av med deksler og diverse idag, fikk ikke tid det før nå, og fikk tatt ut hele viskerarmen, og da så jeg at feste til den lille armen (en nagle som sitter med en låseskive) som går fra viskermotoren og på viskerarmen var borte.. Hmmf.. Så må prøve og sveise på det igjen på søndan, og få tak i en ny låseskive innen da.. Får bare håpe det blir fint vær, for må kjøre 13 mil for og få dette gjort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2008 Høøh.. Hørtes kjedelig ut.. skal alltid være litt slik etter at man er ferdig... Drit egentlig da men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Ja fy.. Er ganske kurant og ha en visker som virker og igrunn Men men, bra jeg har en gromming til, Fåård Sieræva 2.0l coupe med bosch senkesett og 16x9" felger Haha *edit* Post nr 550 i denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Hah, var det fredag 13 i går ja, det tenkte jeg jaggu ikke over.. Rart ikke det skjedde noe med bilen eller noe da:p Uff, kjedelig det med viskeren da.. Men den er jo rimelig ny? må jo være noe garranti på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Sen er ikke så mange uker gammel nei.. Går nok ikke på garanti, fordi den ble bygget om. For den armen som satt orginalt på monoviskeren ikke passa motoren.. Litt rart det og siden den er lagd for e46 men.. Problemer er jo til for og løses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Åja, skjønner!! Trodde den var orginal pug and play vare jeg. men hvis du måtte modde den litt skjønner jeg.. Da er det jo klart de sikkert ikke vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Var ikke bolt on nei, kan du si.. Måtte flytte punktet på armen siden den var fra orginal viskeren, så ble vel borra et nytt hull og naglen ble sveisa på bakfra.. Men ikke bra nok da, tydeligvis hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2008 Da var hvertfall camberstagene montert, justert, og prøvekjørt.. Fremgangsmetode: Løsne Stabstaget, løsne diffen fra traversen samt mellomaksling.. Løsne nedre bærebru.. Jokke som ett vilt helvete på Diffen for å få plass til å dra ut bolten til nedre bærebru. Fjern hele brua og monter nytt.. Gjenta på andre siden.. Deretter Er det bare å skru til diffen igjen, skru til stabstagene og justere.. Dritjobb! Virker som om de geniale tyske ingeniørene har designet det slik at ingen kritisk skrue kan falle helt ut uten å ta bort i noe annet.. Justerte inn nå, så kjører med 55,2 mm avstand mellom boltene.. (Originalt er 55,7 - 56,7).. De 5 ekstra mm gjorde susen og hjulet står nå mye rettere.. Kan nok antageligvis kjøre litt med avstand på bare 54,7 også bare for å slite litt mer på utsiden Deretter må jeg for all del si, at bilen ble MYE _MYE_ bedre å kjøre.. Bilen virker mer stabil, er ikke så "nervøs", og jeg føler jeg har med meg rævva på bilen på en helt annen måte. Kjenner GOD forskjell fra hva den var.. Bilen er rett og slett blitt god og stabil å kjøre! Før var det jo som å kjøre med de gode gamle force feedback rattene til PS2.. Slapp du rattet gikk det villt i alle retninger, selv når du sto stille omtrent.. Stor fornøyd.. Mindre slitasje på innsiden = Pengesparing.. Dessuten er bilen blitt enklere å håndtere. Og så er bilen en bedre drøm å kjøre enn den var.. 1500,- godt investert må jeg si.. Og jeg skal få tak i noen 30 mm spacere på hver side.. For å justere cambe er bare å løfte bilen bak, løsne to muttere, og skru for hånd dit jeg vil ha det.. Skal nok få vist gutta åssen man virkelig skal skræve med en Bmw.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå