Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noenganger tror jeg Calibra motorer.. Og forøvrig masse annet japansk skræl kjører på elektrisitet.. Så mye ledninger det e rnedi motorrommet der.. Skjønner faen ikke hva som er poenget med å ha mista ett garnnøste nedi der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk... Er ganske Kul den Baumen.. 15,- kr så har du en du også ;) Tar med til Rudskogen.. :D:D

Og ellers:

I dag skulle jeg montere nye camberstag bak... Jævli enkelt tenkte jeg og satte i gang.. Problemet er jo bare det at den fans bolten i traversen bak ikke kommer langt nok ut.. Den stopper jo i DIFFEN for hel****.. Drit ass.. Får se om ejg får løsna diffen da tenkte jeg, og vridd litt på den, men foran boltene på festet til diffen sitte rjo stbstaget for HEL***... Ble forbanna og ga opp hele greia.. Får hjem å gjøre det i morgen.. Forbanna møkk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope..

Var ute og kjørte forrige helg, begynte og regne og satt på viskeren.. Også plutselig hørte jeg et høyt knepp foran, og viskeren sto stille :roll: prøvde en gang til, men ikke noe respons.. Tenkte kanskje det var en mutter på viskeren som hadde løsnet, men den satt jo fast, spesial mutter fra bonrath.

så var det av med deksler og diverse idag, fikk ikke tid det før nå, og fikk tatt ut hele viskerarmen, og da så jeg at feste til den lille armen (en nagle som sitter med en låseskive) som går fra viskermotoren og på viskerarmen var borte.. Hmmf..

Så må prøve og sveise på det igjen på søndan, og få tak i en ny låseskive innen da.. Får bare håpe det blir fint vær, for må kjøre 13 mil for og få dette gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, var det fredag 13 i går ja, det tenkte jeg jaggu ikke over.. Rart ikke det skjedde noe med bilen eller noe da:p Uff, kjedelig det med viskeren da.. Men den er jo rimelig ny? må jo være noe garranti på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen er ikke så mange uker gammel nei.. Går nok ikke på garanti, fordi den ble bygget om. For den armen som satt orginalt på monoviskeren ikke passa motoren.. Litt rart det og siden den er lagd for e46 men.. Problemer er jo til for og løses :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hvertfall camberstagene montert, justert, og prøvekjørt..

Fremgangsmetode:

Løsne Stabstaget, løsne diffen fra traversen samt mellomaksling.. Løsne nedre bærebru.. Jokke som ett vilt helvete på Diffen for å få plass til å dra ut bolten til nedre bærebru. Fjern hele brua og monter nytt.. Gjenta på andre siden.. Deretter Er det bare å skru til diffen igjen, skru til stabstagene og justere..

Dritjobb! Virker som om de geniale tyske ingeniørene har designet det slik at ingen kritisk skrue kan falle helt ut uten å ta bort i noe annet..

Justerte inn nå, så kjører med 55,2 mm avstand mellom boltene.. (Originalt er 55,7 - 56,7).. De 5 ekstra mm gjorde susen og hjulet står nå mye rettere.. Kan nok antageligvis kjøre litt med avstand på bare 54,7 også bare for å slite litt mer på utsiden :P

Deretter må jeg for all del si, at bilen ble MYE _MYE_ bedre å kjøre.. Bilen virker mer stabil, er ikke så "nervøs", og jeg føler jeg har med meg rævva på bilen på en helt annen måte. Kjenner GOD forskjell fra hva den var.. Bilen er rett og slett blitt god og stabil å kjøre! Før var det jo som å kjøre med de gode gamle force feedback rattene til PS2.. Slapp du rattet gikk det villt i alle retninger, selv når du sto stille omtrent..

Stor fornøyd.. Mindre slitasje på innsiden = Pengesparing.. Dessuten er bilen blitt enklere å håndtere. Og så er bilen en bedre drøm å kjøre enn den var..

1500,- godt investert må jeg si..

Og jeg skal få tak i noen 30 mm spacere på hver side.. For å justere cambe er bare å løfte bilen bak, løsne to muttere, og skru for hånd dit jeg vil ha det.. Skal nok få vist gutta åssen man virkelig skal skræve med en Bmw.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...