Ad|oS Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Regner med du mener 55,2 cm og ikke mm Utrolig at så små justeringer betyr så mye, men er jo bare bra. Før/etter bilder av hjulvinkel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2008 Skal se om jeg får tatt noen.. Mener seff cm ja Men nå er de nattis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 hmm:) Nice!! Siden du er blitt så dreven på å bytte sånne stag Hehe... Sier ifra hvis jeg bestiller jeg:) Kanskje hvis jeg bestiller de nå? Så får jeg de likt med coiloversa? haha!! Men ossen er det med forann på din da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2008 Liten sommerpuss i dag da.. Vært hjemme i garasjen for første gang på flere måneder.. Deilig Tok vekk bagasjeromsteppet i dag og fant ut at hele brønna var våt.. Viser seg at det er heftig mye vann som kommer seg inn gjennom lufte "flappene" som er for å slippe ut trykklufta i bagasjerommet når man smeller igjen lokket.. Dermed var det mye grus, møkk, dritt og vann i hele brønna.. Tok ut dreneringspluggene og skylte hel brønna.. Deretter lot jeg dette tørke igjen (brukte varmeovn) Reiv ut disse deksla gummiflappene er montert i, og oppdaga at disse blafrer bare du puster på de.. Med andre ord ikke så rart at det kommer vann inn disse! Pjuskete gummilapper.. Donerte ei gammel gummimatte og klipte disse til.. Disse er tykkere, men også tyngre slik at det fortsatt ikke er noe problem når du lukker igjen kofferten, lufta slipper ut.. Men forhåpeentligvis blafrer ikke disse så j*** i vind.. Limte alt med tec 7 og monterte igjen.. Tørka og reingjorde brønna... Og monterte alt sammen igjen.. Superdupert.. Andre småting jeg driver med: Lakkert spylervæskedunken, tapet noen ledninger, justert noen stag.. Lett etter klunkelyden foran (Stabstagetsforinger som er utslitte), Og ellers bare kost meg med småplukk Herlig dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 hmm:) Nice!! Siden du er blitt så dreven på å bytte sånne stag Hehe... Sier ifra hvis jeg bestiller jeg:) Kanskje hvis jeg bestiller de nå? Så får jeg de likt med coiloversa? haha!!Men ossen er det med forann på din da? Jeg har et sett som er ubrukt som jeg muligens selger om prisen er rett. Send meg en PM dersom du er interessert Høres ut som en god dag. Bare dille med bilen og ha det gøy. Skulle ønske jeg hadde bil jeg kunne gjøre det med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2008 Jah.. Men det får du snart igjen Er deilig å ha en sånn slappe av dag uten store ting.. Fant ut jeg måtte begynne nå.. Er jo bare 1 mnd til Rudskogen.. og det tar jo en uke å gå over bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2008 Da har jeg i dag bestemt meg for å Reklamere på lakkeringsjobben.. Som tidligere skrevet betalte jeg vel 42 000,- for lakkeringsjobben som ble utført, noe jeg synes er alt for mye i forhold til slik resultatet etterhvert har blitt. Flere feil og mangler gjør til at jeg rett og slett ikke kan akseptere lakkeringsjobben som ble utført. Lakken har tendens til å slippe, og å sprekke i overganger mellom karosseridetaljer. Understreker at det er ett resultat jeg ikke kunne godtatt selv om lakkjobben kun hadde kostet meg 20 000 kroner.. Dette er nødt til å fikses, ellers er jeg redd dette bare blir værre og værre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 25, 2008 Share Skrevet Juni 25, 2008 42k ?? Du har blitt lurt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 25, 2008 Share Skrevet Juni 25, 2008 har også funnet en del ting på min, så jeg skal også in å "klage" litt, men det er en grei fyr, så det ordner seg for meg... men min har bare støv, så det kan poleres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2008 Ja det ER dyrt.. Hadde du bodd i Hallingdal hadde du også måtte ut med de.. På grunn av lite konkurranse siden alle byfolkene er her oppi og bulker alle lokale sine biler, så kan de ta hva de vil,.. De har allerede NOK å gjøre, så om du vil presse deg inn for å få lakkert en bil må du regne med å betale for det.. Trøster meg med at det er det det koster.. Og det er det her oppi.. Samtlige lakkverksted ga meg samme pristilbudet.. 35 000 FØR vi har tatt på bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 25, 2008 Share Skrevet Juni 25, 2008 Rart..sånne ting pleier være billigere i distriktene enn i byene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2008 Hehe.. Kun fordi de har nok å gjøre.. Og ikke akkuurat slik ting desverre.. Priskrigen er mer markant enn i byene.. Egentlig alle håndverktjenester ligger høyere i distriktet siden etterspørsel er enorm, og andelen fagarbeidere så liten.. I Hallingdal er det ekstra press siden du har så stor hyttebygging i tillegg.. Og som jeg sier.. lakkverkstedene må ta seg av alle bulkene som kommer.. De sier jo at jul og påske er bulke-høytider.. Og hvor er halve Norge i disse tidene? Joda.. Geilo, Gol, Hemsedal, Nesbyen eller Ål.. Stort sett hele Hallingdal.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2008 Oppdatering: Ja.. Jeg sliter da med å Shine opp bilen til Rudskogen.. Har ikke fått den tid, eller hjelp jeg har trengt. Derfor blir ikke bilen helt 100% heller desverre. Onsdag kveld greide min bror og en kamerat å klatre på en gammel kraftstasjon som de trodde var lagt ned. Han kom borti en ledning og fikk 22 000 volt gjennom kroppen. Ble fløyet hardt skadd til Ullevål Sentralsykehus. Samme kveld hiver jeg meg i bilen (lånte tante sin merce da jeg fant ut at jeg kom til å kjøre meg ihjel i Bmwen.. Den går for bra til slike ting).. Heldigvis ser det ut til å ha gått bra. Strømmen har gått inn i nakken, gjennom kroppen og ut av lilletåa. Skadene han sitter med er 3. grads forbrenning i nakkeregionen, ustødig hjerterytme, brist i finger, forslått og en lilletå som nok må ofres. Tross i dette har han vært UTROLIG heldig.. Ett fåtall overlever slike ting.. Han ligger nå til overvåkning på Drammen Sykehus. Naturlig nok har derfor ikke min far kunnet vært med til mekkehjelp. Og jeg har heller ikke hatt tid eller stunder til å få bilen ferdig.. Men slike ting betyr jo minimalt når ulykkene er ute.. Så i går gikk jeg over med clay, scratchX, og i dag har jeg polert og Brukt Quik Detailer. Plastfornyer på all plast. Limt litt småting og grillnettingen bak.. Og i morgen blir det bilvask innvendig samt at jeg må legge om litt på høytalerne bak. Resten må jeg bare ta om jeg får tid. Onsdag pakker jeg en Pathfinder jeg har lånt, slik at jeg har noe å sove i.. Været ser jo ikke ut til å bli topp (varierer for hver dag hva langtidvarselet sier), så jeg pakker for det værste.. Telt har jeg ligget i en gang og ALDRI mer.. Lei av at folk tuller seg inn i tråder. pisser på teltet og bråker til langt utpoå morgenen. Å leie en Pathfinder er derfor verdt det. Kompisen min kjører den nedover, for han skal dra vogna si, og da spleiser vi på kostnadene.. Koster meg da 1700,- for å få sove i en bil og det er det definitivt verdt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Juli 6, 2008 Share Skrevet Juli 6, 2008 Åfyfaen! Var det broren din?! Hørte om det på radion. Håper alt går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2008 Det var bror min ja.. Et helt sykt mirakel at han egentlig ikke er skadd i det hele tatt.. Verken innvendig eller utvendig.. En lilletå går jo an kappe bort.. Er ikke værste i verden det. Og de skulle operere ny hud til brannskaden han har i nakken.. Så slik sett er det no problem.. Han kommer nedenom på Rudskogen i helga.. Er oppe å går alt.. Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå