Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!

BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så denne på gol-dagene for noen uker siden. var i fagernes og gol den helga. så veldig lite bmw der oppe, men plutselig sto denne midt i glaninga i gågata. 8) prøvde å se om det var noen grom motor i den, men du smalt igjen panseret før jeg fikk sett :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Det stemmer det.. Du som sto der med Kamera? Da er det på tide å komme emd labben og hilse da vettu ;).

Er ikke noe interessert i å flashe motorrommet for hadde ikke vaska nedi der, husker ikke helt hva jeg skulle nedi der men det var noe småting..:D Hehe..

Muligheter for å se bildene du tok?

Og seff var det lite Bmwer her.. De stenger jo selve stripa jo! hehe.. De sto nok parkert rundt om.. Derfimot sto jeg der å solgte lodd for detta j**** kakelotteriet :D

Ser ikke værst ut din heller.. Bilder og prosjekttråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har bilen VIRKELIG fått sinn illdåp..

I dag har jeg vært å kjørt den på nyesløyfa på Vålerbanen.. Kjørte den hardt, og til tider over grensa.. Likevel, etter flere fine runder, 15 liter bensin, 2 turer rundt om på gresset der og litt dekkslitasje senere er jeg kjempefornøyd..

Banekjøring var KJEMPEartig.. Falt hvertfall i smak for min del.. Eneste jeg irriterer meg over er at det ser ut til at 3. gir er eneste giret som er nødvendig.. Bilen er ikke kraftig nok til å kjøre på 4., og 2. gir blir jo bare alt for lavt.. Tror det må byttes til en annen utveksling her altså.. Noen som har noe forslag?

Når det kommer til snurringene, endte det med kun noen riper i lakken på felgene.. Ikke noe stress med andre ord.. Noe jeg kan polere bort regner jeg med..

KJEMPEartig.. Mange fra Hallingdal som måpte fælt da de så redskapen bli brukt til det fulle.. Gikk sidelengs i mange av svingene.. Føler jeg har MYE å lære på dette punktet, og tror nok jeg skal kunne bli sett på en bane igjen i løpet av nærmeste fremtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er noen som bruker utstillingsbilen sin til bane også :D

Kjenner til det med 3.giret... Ved "effektiv" kjøring holder det som regel ofte med dette da det er greit driv i bilen fra 70-80 og opp til over 150. Holder som regel ganske bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye traseen på våler er veldig VELDIG svingete..

Dette laget de for å utfordre bilene og mc'ene mer fordi de fleste har ett inntrykk av at vålerbanen er en "rett frem og til høyre"-bane..

Banen går som følger: Nedover depostrekka, til høyre i enden og over en bakketopp. Krysse nordsløyfa og over i venstrsving og rett i høyresving som går oppover en bakke med 4-5% helling som midt i går over i venstresving. Over toppen og følge venstresvingen i bånn forså å gå mot høyre i bånn.. Kort venstre og så inn i en lang høyre som umiddelbart går over i en venstre høyre sjikane. Ut på rett strekke som blir avsluttet med en høyre venstresjikane og rett inn på sørsløyfa.. To høyresvinger og du er på depotstrekka..

Vanskelig fortalt, men som dere skjønner, UTROLIG svingete..

Jeg bruker bilen ja? Bilen er fin, men ikke noe MAX showbil i den forstand.. Blir lei av å gnukke og gni.. Redskapen skal kunne brukes selv om den er påkostet store summer... Mye av delene jeg har byttet er jo også nettopp med tanke på kjøreegenskapene bilen skal ha.. At det da går i gresset av og til mog det blir noen riper på kanten får så være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er det INGEN av disse svingene, som passer til 2. gir.. Selv om jeg ofte henter bilen i andre gir i deposvingen og første sjikane så hadde det vært mer ønskelig med mer bunndrag i 3. og deretter heller plukka 4. gir på strekka..

PS: Fy faen så artig når det slipper i 120 km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, det blir nice...

Dumt jeg ikke fikk blitt med til våler, men hadde jaggu meg ikke råd.

Hvet ikke helt sondre, jeg er veldig gira på å ta en tur, men tviler på jeg gidder reise alene hvis ingen andre herifra skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...