///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 blir det noe av den sorte kanten eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2008 Ja det blir vel det, men desverre ikke med det første.. Vil bruke opp dekkene på Rudskogentreffet til CCN i mai, og deretter rives dekkene av og da leveres muligens felgene til pulverlakk.. I midlertid fikk jeg ett lite "tilbakeslag" da jeg fant ut at det ikke vår SÅ lett som å si en farge.. Det finnes ikke alle farger i pulverlakk ser du og vanlig lakk kan jeg vel med sikkerhet si er uaktuelt.. Har til nå i vinter enda ikke rørt bilen, siden jeg fortsatt venter på at lakkeringsverkstedet henter den inn igjen for nøye gjennomgang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 aha! mine er jo vanlig lakk, men med din felgbane kan det vel bli litt stress da lakken ikke får bitt rundt hele kanten... men blir nok bra... skogen i mai ja, er jo mulig jeg må opp ditt å sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2008 Problemet er at felgene er så SYKT utsatt for steinsprut, og når steinen flyra bakover i sikkert 60 km/t og treffer en felg som er på vei fremover i 80/km/t så sier det seg selv at normal lakk har lite å stille opp med.. Dessuten så ser jeg jo i dag at det ikke akkurat er vanskelig å få riper i felgene.. Ett lite gruskorn veier jo fort noen gram når felgen snurer rundt, og dersom du har sett åssen ett klesplagg oppfører seg i en vaskemaskin (går opp halvveis og sklir ned igjen dersom det ikke er slike skovler inni der) så kan man lett forstå at det fort blir riper.. Der det går igjen i både mine og anders sine felger.. Vegard sine er av annen finish så der blir det mer borte i alt sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 mhm... vet... ikke noe man kan gjøre med det heller... men mine har holdt seg fine i banen, ikke noe slitt eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2008 Men så er det faktisk ikke ytterst problemet er:p Pga camber bak så ender vel all grusen til slutt opp innerst, og der er det helt klart mest riper.. Hos deg tenker jeg de flyr ut lenge før de får gjort noe særlig skade.. Fattern sier det bare er slik det er og at jeg har 3 valg. 1. kjøpe nye. 2. Lakkere de når de blir skikkelig ille 3. la de være slik.. Og alt 3. er egentlig ikke noe løsning.. Derimot kommer jeg til å innføre alt. 4 som er å bruke bilen bare halvparten så mye til sommern..Blir i all hovedsak ccn skogen og våler, og gatebil i juli samt bimmerstreff i drammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 MEN! da er du inne på det som garasjejegerne er... hva er vitsen med å ha en slik bil som skal stå å tape verdi? da ville jeg heller vurdert nye felger ass... inni er mine fine ja... sjekket det for 3 uker siden da jeg vasket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2008 Tape penger? I fjor kostet den meg 2 kroner km.. Kjørte 7000 km og må ut med nesten 15 000 i nye dekk, leppe, tåkelys og divere ting som gitteret i M3 fangern feks.. Koster big time å bruke den også.. derso jeg legger til forsikring for 5 mnd 5000 kr, og bensin som jeg sikkert brukte 8000 ltr av, så er vi jo oppe i ett totalforbruk på 15000+5000+10000 som er 30 000 i fjor for de 5 mnd jeg brukte den.. Og det tilsvarer vel ca 4,3 kroner pr km. noe som tilsier at turenn til våler bl.a. kostet meg rundt 2300 kroner bare i bruk av bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Tape penger? I fjor kostet den meg 2 kroner km.. Kjørte 7000 km og må ut med nesten 15 000 i nye dekk, leppe, tåkelys og divere ting som gitteret i M3 fangern feks..Koster big time å bruke den også.. derso jeg legger til forsikring for 5 mnd 5000 kr, og bensin som jeg sikkert brukte 8000 ltr av, så er vi jo oppe i ett totalforbruk på 15000+5000+10000 som er 30 000 i fjor for de 5 mnd jeg brukte den.. Og det tilsvarer vel ca 4,3 kroner pr km. noe som tilsier at turenn til våler bl.a. kostet meg rundt 2300 kroner bare i bruk av bilen.. ja, men bilen taper verdi når den står også... blir jo ikke akkurat yngre hehe... hmm... hørtes dyrt ut også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2008 yeah.. Er dyr den bilen gitt.. Vet ikke om jeg noengang har samvittighet til å selge den.. Så lenge jeg har den så har jeg hvertfall ikke kasta bort rundt 100 000 kroner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 mhm.. dyrt men gøy men du kan jo også ha noen andre felger å kjøre på til vanlig, og gromhjulene til fest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2008 Hehe.. Dreiv å lurte på å bestille enda ett sett faktisk.. Satt faktisk her om dagen og tenkte på hvor mye det kommer til å koste om jeg ber Racinghart Spesiallage felger som allerede er spesiallaget?! Disse felgene fins maks i 10", jeg vil ha 12" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Hehe.. Dreiv å lurte på å bestille enda ett sett faktisk.. Satt faktisk her om dagen og tenkte på hvor mye det kommer til å koste om jeg ber Racinghart Spesiallage felger som allerede er spesiallaget?!Disse felgene fins maks i 10", jeg vil ha 12" uuu... custom custom bilen din kommer til å bli ei sinke når den skal flytte bilen og 60 kilo med felg og dekk haah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2008 Den er jo ei sinke alt.. 60 kilo er det jo i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Den er jo ei sinke alt.. 60 kilo er det jo i dag hehe ^^ er vel kanksje det hva er innpresset på de egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå