Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!

BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har tiden kommet for å se om det kan være andre ting jeg vil bruke penger på, (Hus og barn, er tross alt 24 år), og i den forbindelse lurr jeg rett og slett på om jeg vil kvitte meg med Breitbauen..

Tidligere i år hintet jeg frempå at jeg ville ha min 180 000 for bilen, men dette er nok en pris som er rimelig uaktuell nå siden hele bilen er brukt litt. Allikvel vil den nok selges både nylakkert, og for 5000 kr kan jeg spleise på en ny dekkpakke med kjøper. Dekkpakken koster egentlig 10 000 kroner..

Har sett disse går ned mot priser jeg aldri kunne drømt om å selge min for, så nå er jeg ute etter å høre hva folk kunne gitt for bilen. Dette er IKKE en salgsannonse, så si ærlig og oppriktig hva dere mener om bilen.. De av dere som ikke er villige til å gi mer enn 1000-lappen for bilen fordi den er så "stygg" trenger ikke svare, men de av dere som er glad i ett stykke godt arbeide, masse entusiasme og så godt som ny 91 modell er mer enn velkommen til å gi en prisantydning.

Info:

1991 modell BMW 325i Sedan

Motor: 225 000 km. Sviver fint, uten ulyder, MEN den kan være litt vrien i fuktig vær (jager litt, LMM?). Tppen er portet og planet og pakning er byttet. Vannpumpe er byttet for 7000 km siden. Har hatt den siden 210 000 km og "kun" kjørt 15 000 på disse 3 årene jeg har hatt den (3 år den 17.1) Motorrommet er helt og pent, og det er ike tvil om at motoren har det godt, og at den ikke er i det minste slitt. Er eid av en såkalt entusiast før meg (vet jo ikke om han var det men bilen var strøken da jeg kjøpte den. 2 eiere før meg i Norge hvorav begge var over 21 ved kjøp), og selv er jeg meget interessert i E36 og kan ikke annet enn å si at bilen er behandlet over gjennomsnittelig bra.

Understell: Nye coilovers rundt om, kjørt 5000 km. AP Sportfahrwerke godkjent i vognkort. Powerflex bak. Bilen er skrubbet ned til metallet og grunnet og tectylert opp igjen hele veien under. Nytt komplett boltsett i baksksling og ALT av kuleledd foringer o.l. er byttet. Girkasser en tight og fin. Oljen er byttet på kardang og girkasse. Bremsevæske er byttet sommer 2008 og vil bli byttet igjen før salg. Bak er det montert justerbare bærearmer nede for å få riktig cambervinkel ved breie felger med lavt innpress. Ellers hadde denne bilen det som kalles "subframe disaster" men dette ble sveiset igjen og forsterket av proff sveiser.

Interiørt: Desverre vanlige stoffseter med lyst tak og mørkt dashbord. Er montert E36 M3 instrument med Innoparts plasmaskiver (nydelige skiver). Interiøret er helt og pent og ikke slitt, men trenger ny lysmodul, kjørekomputer og tweetere fremme ved vinduet. Annlegg følger ikke med. Ellers er det Antera ratt og M-girkule med lys i. Planen var å bytte ut store deler av interiøret, men hvis den selges, selges den før dette blir gjort. Derfor det kjipe interiøret.

Eskteriørt: Her blir det spennende. Bilen er breddet med Rieger Breitbau breddere foran og bak. I skjermer foran er det M5 riller fra E60. Antennehull bak er sparklet igjen. Ny lukebak og førerdør er fra en annen bil uten rust nede. Bilen er hellakkert vinter 2008 og vil bli hellakkert igjen før salg pga reklamasjon. Er gjort hos profft firma og kvittering på 42500,- for lakkering foreligger. Front er M3 front med leppe, og GT-leppe under denne. Bakfanger og sideskjørt ert Rieger Infinity, men bakfanger er tilpasset 4 rørs utblås, og det sitter også dette på bilen. Facelift nyrer, originale Bosch lykter med crystal hjørneblinkers og sort bakgrunn. Sideblinkersene er tonet ned sorte.. Sitter m-tech sidelister rundt om, og disse er lakkert.

Eksos:Supersport Duplex nytt juli 2008

Hjul: Racinghart RS721 med Toyo dekk som er utslitte. 235/35-19 foran, 255/30-19 bak. Sitter på 9x19 Et 12 foran og 10x19 Et 0 bak. Felgene er ikke stygge eller kantkjørte, men de er jo brukt, så "box fresh" er de ikke..

Tror jeg har fått med meg det meste her.. Bilder ligger jor undt om i tråden men slenger ut noen for det. Som sagt. Kom med prisantydning. Hva kan jeg få for denne?

CAM_0569copy.jpg

PhotoFunia_a8a030.jpg

DSC00600.jpg

DSC00574.jpg

CAM_0511-1.jpg

CAM_0514-1.jpg

P5240260.jpg

P5240279.jpg

Selges eventuelt etter 1. mai, da den skal på Eu kontroll (ingen prob, bare kjørt 5000 etter forrige og alt er fortsatt nytt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...