Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finner du riktig kjøper kan du sikkert få over 100k for den, spørs jo veldig hvor mye kjøper verdsetter det du har gjort med bilen. Hadde den vært helt original kunne du kanskje fått 50k på en god dag. En slik bil er nesten umulig å verdsette for andre enn de som vil ha en slik bil. Hvor mye har du kostet på den slik den er i dag? Tenker ikke på slitedeler, men "oppgraderinger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en slik bil vil jo alltid være mer verdt for selger enn kjøper, du vil nok sikkert få 100-120k for den om du har tålmodighet.. her snakker vi vel om en spesielt interessert kjøper.. ;) tross alt er det jo en 91 modell, og mange vil nok ha problemer med å se bort fra det... forresten en MEGET pen bil det der! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det spørs litt hva vi ser bort ifra med slitedeler.. Det jeg kan nevne er jo at det er en greit dyr lakkering (men det viste seg å være verdt det siden jeg nå har kvittering og kan få reklamere på arbeidet de har gjort). Den kostet 42 500,- og det var dyrt, men slik det er i Hallingdal har man ikke noe valg. Ingen som er konkurranseutsatt oppi her akkurat :P

Totalt er den påkostet ca 160 000... Og det er IKKE vesentlig å tenke på slitedeler osv her. Jeg kan godt selge den en bil med slitedeler som er på vei til å måtte byttes, men her er det snakk om å kanskje gi litt ekstra, for en bil der det meste, uten å kødde, enten er nytt eller pusset opp igjen.. Sier ikke understellsbehandlinga mi er like bra om bmw sin, men om du bruker denne om sommeren, la den stå inne om vinteren og er flink til å stelle den riktig, er jo dette en bil der ikke rust vil bli ett problem akkurat. En vanlig E36 med 15 år gammel lakk er jo dødsdømt likevel.

Er ikke snakk om hva jeg vil ha for den lengre, det er snakk om hva jeg kan få for den, og deretter om jeg har hjerte til å selge den for bydd sum. 180 000 for den er jo helt sprøtt, men for meg vil 100 000 være å gå på ett enormt tap, noe som ikke er kjøpers problem, men for min egen del vil jeg da ha kastet bort over 100 000 kroner, og tanken her er vanskelig å svelge.

Spørsmålet her er vel at man må prissette den utfra prisen på en 325. Og deretter legge til alt som er nevnt ovenfor, ta i betrakning at bilen er meget velholdt, at den er påkostet 160 000, at alt virker strøkent og ser relativ nytt ut og at de slitedeler som har byttet maks har gått 7000 km.. Hvis vi snur regnestykket og sier at alt som er påkostet er verdt halvparten av da det var nytt, og tar i betrakning at 7000 km er så godt som nytt, så ender vi på en pris på rundt 130 000 og hvis vi da sier 130 000 +- 10 000, hva sier folket da? Er det noen som kan være villig til å kjøpe det tror dere? For min del vil det være smertelig vondt å gå under 120 000. Da har jeg brukt 160 000 på en bil jeg ville fått 30-40 000 for original, og da gir jeg jo bort 80 000 kroner verdt i deler som er nesten som nye?

Og da tenker vi ikke engang på de 400 arbeidstimene som er lagt ned i bilen (og da er jeg ikke kul og tar med polering altså:D).. Det kan virke som at jeg står igjen med ett prosjekt som ikke er verdt "noenting" hvis jeg selger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du 100k tror jeg du skal være fornøyd..

er litt småplukk..

Innvendig stoff interiør-

Gått langt forsåvidt.

Utvendig er det ikke noe å si på egentlig,gjennomført og tøff :wink: (4-dørs)

selv hadde jeg aldri kjøpt den får 100k, men

Biler er som relger alltid mer verdt får selger enn kjøper, men noe sånt som dette og slik forsåvidt jeg og holder på med er et stort taps prosjekt..

Dyr hobby rett og slett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en slik bil vil jo alltid være mer verdt for selger enn kjøper, du vil nok sikkert få 100-120k for den om du har tålmodighet.. her snakker vi vel om en spesielt interessert kjøper.. ;) tross alt er det jo en 91 modell, og mange vil nok ha problemer med å se bort fra det... forresten en MEGET pen bil det der! 8)

Takk skal du ha :)

Uansett så ser jeg at det er en 91 modell. Men du skal slite bra mye for å finne en E36 i like bra stand som denne. Det TØRR jeg påstå.. De fleste E36 som er rundt 94-96 vil jeg tro stort sett er i mye dårligere stand enn denne.. Har hatt 12 år gammel E36 før og den var ikke akkurat strøkeni verken lakken eller under.. Her er det snakk om at du kan legge deg under i smoking og skru såfremt gulvet er rent.. Før jeg sette den inn vasket jeg den under med skrubb og tannbørste der det var skittent;)

De her inne med like strøken og mer strøken E36 de selger ikke bilene sine billig de heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du 100k tror jeg du skal være fornøyd..

er litt småplukk..

Innvendig stoff interiør-

Gått langt forsåvidt.

Utvendig er det ikke noe å si på egentlig,gjennomført og tøff :wink: (4-dørs)

selv hadde jeg aldri kjøpt den får 100k, men

Biler er som relger alltid mer verdt får selger enn kjøper, men noe sånt som dette og slik forsåvidt jeg og holder på med er et stort taps prosjekt..

Dyr hobby rett og slett

Enormt også det, og er derfor jeg i denne spørrerunden fokuserer på hva jeg kan få for den.. Og deretter må jo jeg bare ta ett valg på om det er en sum jeg kan leve med når jeg blir 50 år.. :P Er litt usikker på hvorvidt jeg er villig til å la en slik bil gå, når den er verdt 50 000, og jeg selger den for 100 000. Da har jeg jo tapt 110 000.. Er det en sum jeg vil leve med? Vetu03 har jo sagt han vil ha den om den går billig så da ender den jo ikke langt unna uansett så da får jeg jo sett den av og til, og kanskje prøvekjørt :roll:

Må understreke at jeg ikke har bygd bilen for å tjene penger, og jeg kunne også gitt my penger for å gjenoppleve å få en pokal på ccn sitt treff. Spørsmålet er liksom hvor mye jeg må tape for fortsatt å sitte igjen med knust hjerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en slik bil vil jo alltid være mer verdt for selger enn kjøper, du vil nok sikkert få 100-120k for den om du har tålmodighet.. her snakker vi vel om en spesielt interessert kjøper.. ;) tross alt er det jo en 91 modell, og mange vil nok ha problemer med å se bort fra det... forresten en MEGET pen bil det der! 8)

Takk skal du ha :)

Uansett så ser jeg at det er en 91 modell. Men du skal slite bra mye for å finne en E36 i like bra stand som denne. Det TØRR jeg påstå.. De fleste E36 som er rundt 94-96 vil jeg tro stort sett er i mye dårligere stand enn denne.. Har hatt 12 år gammel E36 før og den var ikke akkurat strøkeni verken lakken eller under.. Her er det snakk om at du kan legge deg under i smoking og skru såfremt gulvet er rent.. Før jeg sette den inn vasket jeg den under med skrubb og tannbørste der det var skittent;)

De her inne med like strøken og mer strøken E36 de selger ikke bilene sine billig de heller;)

Er en 91 mod og godt langt.. derfor, folk tenker etter og vurdere.

Det er Mod,km.stand folk byr seg mest om.. Dessverre, men er sånn. Kjedelig får oss som faktisk prøver og ta var og hold bmwene våre på stell.

Din 91 mod, f.eks er mer veldholdt en min 96.. Min har hatt et hardt liv tidligere og at det er mindre rust og renere under, på din en min bryr kjøpere seg fint lite om :( ... Du vet åssen kjøpe gruppe disse bilene går under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det.. Og derfor er det viktig å nå tak i riktig kjøper. Man må prise seg så høyt at diverse useriøse slabbedasker holder seg unna, men likevel så lavt at de seriøse entusiastene som er villig til å betale for skikkelige velholdte biler fortsatt melder seg..

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre slik at en sjelden får igjen det en har lagt ut for bil,deler&arbeid...men det finnes folk som er på jakt etter noe som skiller seg ut&ser bra ut,og de er som regel villige å betale litt mer ettersom de veit å verdsette nettopp dette!

Problemet er at de er få,og sjansen for å treffe på en slik person er ofte liten. Kan lønne seg å ha is i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommentert denne bilen før. Synes bilen er utrolig fin. Jeg synes den har et utrolig fint stuk. Breit Bau, jeg vet ikke hva det er, om det er er noe spessielt firma til bmw.? Felgene passer bilen veldig! :D

Ser det er noe spesielt med et øyekast. Usikker på pris, men rundt 100-120 000 pluss som mange har kommentert... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du vurdere og kvitte deg me den.. Det er jo et ganske bra gjennomført prosjekt som ikke er noe henger dronning.. Bilen er bygd for og brukes og utstilles, noe som gjør at prisen kan være leveligt. Treffer du rett person og entusiast så er det nok ikke umulig å få rundt 100 000 +. Det er heller ikke umulig å få kanskje 130 000 +-. Vet aldri hvem som er der ute :lol:

Det er selfølgelig trist å vite at enn ikke får " noe " igjen for slikt. Men som du sier så har du ikke bygd bilen for og tjene penger men leve entusisiasmen ut. Jeg personlig hadde nok vært villig og betale enn grei pris for denne etter stand.

Men du må ikke la bil hobbyen dø helt ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja skal den gå grisebillig da er det nesten så jeg vurderer det kevin:p hvet hvor sinnsykt strøken den er, men så er det jo det om jeg klarer å kvitte meg med min da.. Eller om jeg skal sitte der med 2 e36;) Hadde ikke jeg hatt bilen min i dag, tror jeg at jeg lett kunne gitt deg 150k for den... tror jeg ikke jeg hadde hatt noe problem med. Men nå som jeg sitter med en til så har jeg jo som jeg klarer meg..

Uff, trist å tenke på å selge den da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...