Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener du kunne fått 120.000 +/- for denne.

Du har dokumentasjon på det meste(om ikke alt?) som er gjort med denne bilen og en bunke med kvitteringer som faktisk viser hvor mye det er brukt for å nå et så godt resultat som du har fått.

Jeg kunne iallefall ha betalt 120.000,- ++ for denne bilen, mtp. at jeg som kjøper VET at denne bilen er gjennomført(iallefall exteriørt). Denne tråden viser til at du er en seriøs mann og at jeg som kjøper ikke hadde blitt lurt ved et evt. kjøp.

Jeg kunne faktisk ha tenkt meg denne bilen, men det går ikke ann for meg med normal inntekt(sett fra mine øyne) å eie to stk. jålebiler.

Jeg håper du ikke har noen bråhast med å selge, for jeg er ganske sikker på at noen blar opp GODT OVER 100.000,- for denne.

Utrolig fin bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har god tid på å selge, syns jeg virkelig det ikke er noen overdrivelse å sette denne bilen til 120-130.000.

Våren kommer nå og det blir høysesong for salg av biler (hvertfall slike). Legg ut en fet annonse med gode bilder. Gjerne med link mot denne posten og få fram hvor mye den er påkostet og velholdt.

Og om du vurderer innbytte kan det også være noe du kan hente noen lapper på om du er kresen.

Eneste du trenger er å finne den ene som "skal" ha denne bilen.

Min mening er att biler som skiller seg såpass ut i mengden går det ann og forlange en god del over "egentlig" prisant.

Lykke til med salget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har god tid på å selge, syns jeg virkelig det ikke er noen overdrivelse å sette denne bilen til 120-130.000.

Våren kommer nå og det blir høysesong for salg av biler (hvertfall slike). Legg ut en fet annonse med gode bilder. Gjerne med link mot denne posten og få fram hvor mye den er påkostet og velholdt.

Og om du vurderer innbytte kan det også være noe du kan hente noen lapper på om du er kresen.

Eneste du trenger er å finne den ene som "skal" ha denne bilen.

Min mening er att biler som skiller seg såpass ut i mengden går det ann og forlange en god del over "egentlig" prisant.

Lykke til med salget!!

Kunne ikke vært mer enig... Finner man en som bare "skal" ha den bilen, så er det ikke noe problem å få en fin sum for den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er BreitBau på ferie eller? Har ikke skrevet innlegg siden s. 76 :roll::D

Hehe, nei han er ikke det... Han har nå svart i anders87 sin tråd i dag...

Kanskje han bare har glemt sin egen tråd helt bort og skriver i alle andre sine;) hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at han rett og slett ikke gidder å svare på alt det teite som blir sagt denne tråden lenge:P

Å når skulle jeg blitt mister prippen og gidder ikke svare på teite ting da liksom?! :lol:

Hvorfor skal jeg svare når ///Mysild svarer på alt for meg? :P hehehe..

Men nå skal jeg gå noen sider tilbake å svare litt..regn med jeg blir borte en 15 minutters tid igjen også kommer en mega post..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at han rett og slett ikke gidder å svare på alt det teite som blir sagt denne tråden lenge:P

Å når skulle jeg blitt mister prippen og gidder ikke svare på teite ting da liksom?! :lol:

Hvorfor skal jeg svare når ///Mysild svarer på alt for meg? :P hehehe..

Men nå skal jeg gå noen sider tilbake å svare litt..regn med jeg blir borte en 15 minutters tid igjen også kommer en mega post..

Hehe, mysild svarer for alle her på forumet han :D

Men syntes det er fint jeg, for da slipper vi andre å svare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dersom du vurderer å selge - og selge med tap - skal du ta med i beregningene at det er svært sannsynlig at du kan angre såpass at du vil gå i gang med et nytt selv-bygg så snart tid og finanser tillater - og at dette gjerne kan bli ennå dyrere (og med større potensielt tap hvis du velger å selge) enn dette.

Dersom gevinsten ved å selge bilen blir beskjeden, kan det være en idé å regne på hvor mye det setter deg finansielt tilbake ved ikke å selge bilen. Du kan f.eks. tenke over at dersom du bruker noe av den energien og overskuddet du har brukt til å bygge opp bilen til å ta en ekstrajobb som gir betaling; hvor mye av kapitalen du mister ved å beholde bilen kan du klare å tjene inn igjen på denne måten?

Eventuelt: Du kan overveie å "selge" bilen til deg selv, og betale den ved en mer nøysom livsstil - der du legger pengene du sparer på dette tilside til senere.

Selvsagt, det er bedre å selge BreitBauen i dag, enn å vente 1 eller 2 år, så hvis du velger å beholde den, er det greit å gjøre det med innstillingen at du skal ha den i mange, mange år.:)

Veldig interessant innlegg det der på en vinkling jeg har tenkt lite på.. Det ER faktisk ikke så usannsynlig at jeg bygger en ny en, og basert på innlegget ditt Barockenengel fant jeg ut at det kanskje er like greit å beholde denne selv i tøffere tider... Kanskje løsningen rett og slett er å bruke takseringen av bilen for det den er verdt, og deretter pantsette bilen som en del av egenandelen av ett evt. huslån... Skal høre med den lokale banken oppi her. De pleier være ganske flinke til å gå med på løsninger..

behold den til den blir like populær/sjelden som e30 og selg den da :D hehe

Og det er faktisk en ide som ikke er så dum som du tror... Problemet er bare at E36 M3 er en så uendelig mye mer solgt bil og dermed kan det aldri nå opp mot de prisene E30 M3 har.. Den blir rett og slett aldri sjelden nok.. Derimot kan det være aktuelt å få endel for den hvis hjeg bygger den om til en ombygd M3 og selger den som en spesiell bil... En M3 Breitbau 4dørs med 181 diamantsvart forhåpentligvis med svart tak og vader int kombinert med M3sedan sofa MÅ jo være ett sjeldent eksempler..

Hadde glatt gitt 150.000,- for denne!

Vet det koster og ha/bygge noe utenom det vanlige, også kan man jo bla seg gjennom 77 sider på tråden her for og se det er lagt mye tid, tanker, omsorg og penger i denne bilen ;)

Takker Andy.. Men så er jo du like sprø som meg da som legger så mye penger i en bil... Du vet jo det meste om bilen og vet å verdsette arbeid, så skjønner at du glatt kunne gitt 150.000 for den.. Jeg også vet å betale for godt arbeid og for at bilen er tatt godt vare på, og dette eksemplaret kødder jeg ikke med.. Det meste jeg har gjort kan dokumenteres gjennom denne snart 80 siders lange tråden, og kvittoer har jeg MASSE av.. ;)

Hadde glatt gitt 150.000,- for denne!

Vet det koster og ha/bygge noe utenom det vanlige, også kan man jo bla seg gjennom 77 sider på tråden her for og se det er lagt mye tid, tanker, omsorg og penger i denne bilen ;)

Høyner til 155.000,- Hehe :D Neida, bra vi er 2 som glatt hadde gjort det om vi leta etter bil.

Du har jo hørt om alle disse timene i garasjen, så skjønner godt du ville betalt for å slippe det ;) Du får huske på det at mange av disse timene er for å tulle med deg.. Jeg vet jo det at hvis jeg skrubber tannstanga med tannbørste, så MÅ du gjøre det samme.. Er litt derfor jeg gjorde det.. haha..

Hadde glatt gitt 150.000,- for denne!

Vet det koster og ha/bygge noe utenom det vanlige, også kan man jo bla seg gjennom 77 sider på tråden her for og se det er lagt mye tid, tanker, omsorg og penger i denne bilen ;)

Høyner til 155.000,- Hehe :D Neida, bra vi er 2 som glatt hadde gjort det om vi leta etter bil.

ja, det er jo greit det... men hvorfor betale mer enn 30-40 000 over nestemann? si en kommer og byr 110 for bilen, så sier man ikke "Da høyner jeg til 150 000....."

seff, vi vet alle hvor mye tid/penger etc det tar å få en slik bil, men vi må jo huske selv om vi i "firkløveret" vet omtanken og slikt, betyr ikke at vi skal kjøpe til en "vanvittig" sum... (altså overprising av markedet)

Det er vel ikke for å være snill de to andre byr så høyt.. De bare tenker på om de er villige til å ligge 3-400 timer i garasjen for å få til noe slikt.. jeg pleier å si til folk at fritiden min er verdt nesten dobbelt så mye som lønna jeg får på jobb... Gidder ikke bruke fritiden min, tiden med dama mi, på noe jeg ikke har VELDIG lyst til eller ikke får godt betalt for.. 300 kr burde være ett minimum.. Det er klart at hadde jeg lagt like mye penger i svart arbeid eller 50% overtidsarbeid samt ikke kostet på 325en så hadde jeg vel kjørt en gjeldsfri E36 M3 i dag..

folk har mye penger hvis man kjøpe sånt langt over hva reell pris egentlig er!!

hva får man igjen hvis sånt blir stjelt,smelt eller hærverk feks??

Man får igjen det den er verdt. Den er ekstrataksert.. så det jeg får igjen er ca 130 000.. ;) Da takseringsmannen spurte meg om hva det ville koste å få en original 325i i den samme standen svarte jeg ca 150 000 pluss 300 verkstedtimer... Da fikk han helt sjokk, og sa at hvis denne ble vraket kom de ihvertfall ikke til å bygge opp igjen en ny en.. hehe

Det har ikke kostet mye denne ekstraforsikringen.. Ett par 1000-lapper i året.. Og det er jo lite ekstra i forhold til at bilen fortsatt er på toppen av tjuveri og ulykkesstatistikken..

Jeg mener du kunne fått 120.000 +/- for denne.

Du har dokumentasjon på det meste(om ikke alt?) som er gjort med denne bilen og en bunke med kvitteringer som faktisk viser hvor mye det er brukt for å nå et så godt resultat som du har fått.

Jeg kunne iallefall ha betalt 120.000,- ++ for denne bilen, mtp. at jeg som kjøper VET at denne bilen er gjennomført(iallefall exteriørt). Denne tråden viser til at du er en seriøs mann og at jeg som kjøper ikke hadde blitt lurt ved et evt. kjøp.

Jeg kunne faktisk ha tenkt meg denne bilen, men det går ikke ann for meg med normal inntekt(sett fra mine øyne) å eie to stk. jålebiler.

Jeg håper du ikke har noen bråhast med å selge, for jeg er ganske sikker på at noen blar opp GODT OVER 100.000,- for denne.

Utrolig fin bil! :)

Takk takk.. :) Her er nok enda en som vet hva det koster og i bunn og grunn er det jo slike kjøpere jeg er ute etter å selge bilen til.. Tråden er nok ett godt eksempel på stort sett kompromissløs påkostning, og den dokumenterer store deler av arbeidet. Bilder lyver ikke, og det gjør forsåvist ikke bilen i real life heller..

Så lenge du har god tid på å selge, syns jeg virkelig det ikke er noen overdrivelse å sette denne bilen til 120-130.000.

Våren kommer nå og det blir høysesong for salg av biler (hvertfall slike). Legg ut en fet annonse med gode bilder. Gjerne med link mot denne posten og få fram hvor mye den er påkostet og velholdt.

Og om du vurderer innbytte kan det også være noe du kan hente noen lapper på om du er kresen.

Eneste du trenger er å finne den ene som "skal" ha denne bilen.

Min mening er att biler som skiller seg såpass ut i mengden går det ann og forlange en god del over "egentlig" prisant.

Lykke til med salget!!

Det er helt korrekt at det er NÅ de 3-4 neste månedene folk kjøper en slik bil.. Er godt mulig jeg slenger ut en annonse bare for å se hvem som melder seg.. Stort sett gjelder det å ha is i magen når man selger en slik spesiell bil.. Kan hende man må avvise 25 stykker på 110 000 før man får tak i en som byr 125 000..

Ja skal da være fult mulig , ser jo folk som forlanger 99 for en som er kjøpt inn noe smådeler..

Kul bil , og kult bilde jeg så av den i en tråd der folk fiksa på bildene , :)

Det kuleste er vel at jeg har fått tilbakemeldinger fra folk som slettes ikke tror denne er norsk..:P At den er bygd i sverige eller noe.. Eller tyskland.. Når jeg da har vist de tråden min blir det veldig stille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er BreitBau på ferie eller? Har ikke skrevet innlegg siden s. 76 :roll::D

Hehe, nei han er ikke det... Han har nå svart i anders87 sin tråd i dag...

Kanskje han bare har glemt sin egen tråd helt bort og skriver i alle andre sine;) hehe :D

Nei har sett alt dere har skrevet.. Untatt Torek sitt innlegg, det så jeg ikke før i dag.. Men anyways.. Det har gått med litt over en uke på å lage to nettsider, slik at det har vært ekstremt lite fra emg her inne de siste to dagene..

De to jeg har laget har jeg laget vha Joomla, og det går unna når man først setter seg inni det..

Sjekk ut

http://www.eikrehagen.com

http://www.gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...