Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rister på hodet selv jeg.. Men nå er jeg sååå lei av det her.. Var lei tidligere i vår også, men bare en brøkdel av hva jeg er nå..

Er jo BARE utgifter!

Kanke jeg bare få sette meg ned med bilen og kose meg da! I stedet for at at den til stadighet skal koste meg store beløp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kom hit og si at en bil (spesiell eller ikke) ikke koster penger... men du skal jo egentlig ikke klage... for HADDE du VIRKELIG behov for coilovers? hadde du virkelig behov for breitbau kittet? hadde du virkelig behov for stolene du just har kjøpt? måtte du ha 19" felger? det ser jeg på som store beløp...

JEG vet jeg trengte nye dempere foran, men jeg valgte å kjøpe bilstein til 6500 foran og bak, istedenfor vanlige bmw dempere til 800-1000 kroner stykket... min feil... hadde jeg bare ikke vært så nøye, hadde jeg kjøpt noe skrap som jeg visste ville funke, men ikke var noe spesielt bra...

men sånn er livet kevin... man må hele tiden vurdere om man virkelig trenger ting...

jeg vil ha e30 m3 bærearmer, nye stabstag, nye fjærer, selv om alt det gamle er i orden, men jeg venter med de pengene til jeg får kjøpt nye håndbrekkabler som jeg VET jeg må ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kom hit og si at en bil (spesiell eller ikke) ikke koster penger... men du skal jo egentlig ikke klage... for HADDE du VIRKELIG behov for coilovers? hadde du virkelig behov for breitbau kittet? hadde du virkelig behov for stolene du just har kjøpt? måtte du ha 19" felger? det ser jeg på som store beløp...

JEG vet jeg trengte nye dempere foran, men jeg valgte å kjøpe bilstein til 6500 foran og bak, istedenfor vanlige bmw dempere til 800-1000 kroner stykket... min feil... hadde jeg bare ikke vært så nøye, hadde jeg kjøpt noe skrap som jeg visste ville funke, men ikke var noe spesielt bra...

men sånn er livet kevin... man må hele tiden vurdere om man virkelig trenger ting...

jeg vil ha e30 m3 bærearmer, nye stabstag, nye fjærer, selv om alt det gamle er i orden, men jeg venter med de pengene til jeg får kjøpt nye håndbrekkabler som jeg VET jeg må ha...

Det er jo ikke det.. Oppgraderinger som coilovers, Feteste felgene i gata, sparco stoler.. DET er jo bare artig... Det fins jo ikke negative tanker rundt oppgraderinger..

Men når du derimot plutselig må reparere noe til 15 000.. Da blir du fort lei.. For det var ikke sånn det skulle være.. Det er ikke kos engang.. Det er kun negativt..

Og jeg har hatt mange sånne med den bilen opp gjennom åra..

Katta som kom ut i veien og ødela 1. fangern..

Svensken som rygget på meg i bomringen på E6 og ødela den andre fangern som jeg hadde hatt i 7 dager nylakkert.

Vannpumpa som røyk samtidig og gjorde til at trykket ble så høyt at silikonslangen sprakk, som igjen kjørte frostvæske i hele motorrommet og kortslutta dyserekka og svidde hjernen som TILOGMED svidde instrumentet inne i bilen så røyken oste ut av lufteventilene.. Tok jo også toppakningen den gangen..

Den gangen panseret bretta seg over frontruta siden panserlåsen ikke var skikkelig låst..

Den gangen en snøklump var en stor stein og jeg knuste bakenden på ene sideskjørtet og sprakk bakfangern..

Og for ikke å glemme subframe-disaster..

Åsså nå, der JEG har valget mellom å utbedre en potensiell rustbombe, men må betale for det med egne penger, fordi ett naut av en lakkerer ikke greidde å fuge under listene, men jeg får allikvel skylden fordi vi trodde vi gjorde det beste ved å slipe ned til stålet, så limet til buen skulle få sitte godt.. Eller å bare drite i det, å se hva som skjer?

Kan du matche den lista Sondre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hvordan du kan forsvare at du skal selge bilen for 150.000,-

Bilen er 18 år gammel og sikkert vel så sliten som sine brødre.

Ikke for og være negativ eller frekk, men kanskje på tide og jekke seg selv ned et par hakk og innse at det mest sannsynlig er egenverdien som har tatt litt hardt over her.

ALLE her på forumet påkoster bilene sine uendelige summer, andre mer, noen mindre. Men jeg håper da inderlig at ingen her tror at de får igjen de pengene de legger ut på oppgraderinger. For det skjer ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hvordan du kan forsvare at du skal selge bilen for 150.000,-

Bilen er 18 år gammel og sikkert vel så sliten som sine brødre.

Ikke for og være negativ eller frekk, men kanskje på tide og jekke seg selv ned et par hakk og innse at det mest sannsynlig er egenverdien som har tatt litt hardt over her.

ALLE her på forumet påkoster bilene sine uendelige summer, andre mer, noen mindre. Men jeg håper da inderlig at ingen her tror at de får igjen de pengene de legger ut på oppgraderinger. For det skjer ikke!!!

Ånei.. Det handler om å lufte markedet litt..

Alt blir solgt til riktig pris.. ;) Og riktig pris er det høyeste budet.. Går heller ned litt om du treffer på en som er interessant.. Å si at det er feil pris er fjåsete.. Bare se på E30 M3.. De er verdt søkkmye i dag, og hvorfor det? Jo fordi høyeste bud er det som setter salgsverdien.. Og salgsverdi og reel verdi er to helt forskjellige ting..

Forøvrig er bilen kostet på rundt den prisen bare i deler.. Arbeid er jo kos, så det kan jeg liksom ikke verdsette å kreve igjen penger på heller.. Men såklart, kunne jo vist frem en verkstedregning på 50 000 til om jeg ikke gadd å gjøre det selv.. Åsså kommer jo listepris på bilen i tillegg da..

For å si det slik, det er ingen vits å selge den som ett "lucky strike" til deg... Det er vondt å koste på bilen store summer til reperasjon. Men det var jo en av grunnene til at jeg pusset den opp for store summer. Så jeg skulle slippe det. Det er heller ingen vits å selge bilen, dersom jeg taper så mye penger på det at det heller lønner seg å beholde den.. Hvis du er så forbaska god til å anslå verdien på biler, så kan du kanskje legge sammen 1+1 og få 2 også, og skjønne at det er logisk.. Husker du feks hva Widejuggao la ut bilen sin for når den var ferdig? Ikke så ulik min, men med todelt lakk og bad look foran.. Han la den ut for 209.000 kroner.. Og den kom det folk og så på.. Dersom du går ned 60 000 burde det vøre mulig å få solgt den også ;)

Edit: Å si den er like sliten som sine brødre viser bare hvor lite du har satt deg inn i denne bilen.. Her er det liksom ikke engang vært snakk om å bruke opp igjen boltene i prosessen.. Her har det vært snakk om å kjøpe nytt rubbel og bit som jeg ikke har kunne fått i samme stand som nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig. og oppgradere bilen er bare en gode. men kan si det sånn. ha feet bimmer ingen negativ ting. bare +++. når var det begynte og skje a. med rusten jeg tenkte på.

Nei det med rusten er jo på en måte, hva skal man kalle det, strek i regningen.. Har vært hos lakkerer og sett nærmere på det nå..

For å forklare nærmere, Den delen av skjermen som begynner på bakdøra, er hul i midten.. Den er ikke fylt igjen kan du si.. Her var det jo aldri meningen at vann skulle komme inn, men ved nærmere ettersyn har jo ikke lakkerer som gjore jobben, fuget igjen sprekken under dørlistene.. Dette resulterer i at det spruter vann oppover sidene og inn bakom m-listene.. Vannet renner bakover når bilen kjøres, og dette ender opp bakerst under m-tech lista og her er det jo fuget, så vannet slipper ikke ut igjen i bakkant, men renner ned i hulrommet...

Så er det lagt fyllmasse rundt denne glassfiberdelen, og da slipper aldri vannet ut igjen, men blir liggende inni delen.. Det er ikke noe stort problem å utbedre dette, og på den siden hvor lakken har sluppet fra underlaget skal jo døra lakkes opp igjen uansett.. Problemet er på andre siden.. Der diskuterer jeg nå med det firmaet som lakkerte bilen.. Jeg legger jo skylden på de siden de ikke fuget under m-listene enda jeg gav beskjed om at det skulle legges fyllmasse rundt disse.. Firmaet derimot går mot meg og sier det ikke hadde vært noe problem dersom vi hadde rustbehandlet under limet.. Jeg kontrer da med at "da ville jo ikke limet sitti så bra!"...

Så saken står litt fast i en uenighet, hvem som skal ta betalingen for å fikse det på andre siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke det.. Oppgraderinger som coilovers, Feteste felgene i gata, sparco stoler.. DET er jo bare artig... Det fins jo ikke negative tanker rundt oppgraderinger..

Men når du derimot plutselig må reparere noe til 15 000.. Da blir du fort lei.. For det var ikke sånn det skulle være.. Det er ikke kos engang.. Det er kun negativt..

Og jeg har hatt mange sånne med den bilen opp gjennom åra..

Katta som kom ut i veien og ødela 1. fangern..

Svensken som rygget på meg i bomringen på E6 og ødela den andre fangern som jeg hadde hatt i 7 dager nylakkert.

Vannpumpa som røyk samtidig og gjorde til at trykket ble så høyt at silikonslangen sprakk, som igjen kjørte frostvæske i hele motorrommet og kortslutta dyserekka og svidde hjernen som TILOGMED svidde instrumentet inne i bilen så røyken oste ut av lufteventilene.. Tok jo også toppakningen den gangen..

Den gangen panseret bretta seg over frontruta siden panserlåsen ikke var skikkelig låst..

Den gangen en snøklump var en stor stein og jeg knuste bakenden på ene sideskjørtet og sprakk bakfangern..

Og for ikke å glemme subframe-disaster..

Åsså nå, der JEG har valget mellom å utbedre en potensiell rustbombe, men må betale for det med egne penger, fordi ett naut av en lakkerer ikke greidde å fuge under listene, men jeg får allikvel skylden fordi vi trodde vi gjorde det beste ved å slipe ned til stålet, så limet til buen skulle få sitte godt.. Eller å bare drite i det, å se hva som skjer?

Kan du matche den lista Sondre?

såpass! men jeg tørr vedde på at få av disse tingene skjedde ETTER lakkeringen... bortsett fra fangeren som svensken tok, og lakkering, var det noe bilen trengte? sånn egentlig...? ;-)

jeg kan jo forsvare meg med at det ble riper og merker etter den plata, så jeg fikk jo 10 000 for rep til det av han som kjørte... og når da lakkeringa kom på 13 og delene jeg kjøpte kostet rundt 7 så vil jeg si at jeg fikk det billig :-) skjermene foran måtte jeg bytte ansett og panseret var bulkete etter forrige eier...

lista var lang og drøy! det skal du ha... mye kjipe utgifter... men allikavel, både meg som hos deg så er bilene over 15 år gamle, og man bør forvente småfeil... men ser jo at noen har mer "flaks" enn andre...

den største feilen med min bil er jo faktisk at jeg nå må bytte diffen fordi den har tatt kvelden... og så var det jo det jeg trodde var toppakningsødeleggelse, men som bare viste seg å være luft i systemet :-s

Det er jo ikke det.. Oppgraderinger som coilovers, Feteste felgene i gata, sparco stoler.. DET er jo bare artig... Det fins jo ikke negative tanker rundt oppgraderinger..

jo, det finnes mye negativt... unødvendig pengeforbruk på ting som faktisk ikke er nødvending... MEN jeg skjønner godt hva du mener, men jeg tror nok du skjønner hva jeg underbygger også... fines jo ikke noe gøyere en nye deler som gjør bilen bedre og/eller finere... men ikke alt er nødvendig ;-)

vingen din som du just kjøpte, moro? ja uten tvil, nødvendig ting? nei, langt ifra... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok veldig enige Sondre.. Men det å blande sammen unødvendige oppgraderinger og forbaska reperasjoner, det blir litt feil, for det er jo to budsjett..

Jeg kommer vel sikkert ikke til å selge denne gangen heller, men akkurat som tidligere i vår HATER jeg å få sånne midt i trynet.. Det er absolutt ikke artig, og i sånne stunder blir jeg bare påminnet om hvor mye denne bilen egentlig koster, og hvor fantastisk mye uflax jeg har hatt.. For meg har det vært en gedigen mengde uflax forbundet med bilen, og det er det som til tider gjør meg så lei at eg blir kvalm av hele bilen..

Det er jo bare denne ene tingen som skjedde etter at jeg begynte "prosjekt breitbau", så det er ikke så ille, men du husker jo alt det negative med engang da..

Og per i dag så må jeg nok si at hadde det ikke vært for 2. plassen på våler hadde det kosta langt mer enn det smaker.. Og når du da føler kostnadene som ikke fører deg noen vei svir mye, så blir kjeften full av en bismak det er vond å fjerne..

Edit: I vår gladt det forresten det at jeg ikke hadde råd til nytt interiør, ikke hadde råd til vinge, ikke hadde råd til leppe og jeg så ingen løsning i enden av tunellen på at jeg skulle greie å få bilden dit "jeg vil ha den"..Men så jobbet jeg 100 timer overtid og da ble det både vinge, nye stoler og litt av hvert.. Var til og med nok til en bilpleiepakke!

Men så kommer det her igjen, og nå kan det jo fort hende jeg må ut i 10 000 kroner i en egentlig helt latterlig reperasjon, som ikke hadde skjedd om lakkereren hadde gjort jobben skikkelig.. Men vi kommer jo ingen vei så lenge jeg ikke har noen arbeidskontrakt på HVA han skulle gjøre...

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...