BreitBau Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 Ja kjøpte ett her om dagen.. Husker ikke hva slags type det er men det er i hvertfall ett Manfrotto stativ, med 3 justerbare bein (teleskop 3 deler) og med kulehode. Det er også ett siste "ben" på toppen så du kan justere litt til opp.. Totalt utslått kan det vel bli ca 190 cm, for da er det høyere enn meg.. Men vanlig arbeidshøyde er rundt 170 tenker jeg.. Er også mulighet for å legge kamera over på siden slik at du kan få vinklet kameraet 90 grader da.. Også er det seff hurtiglås til kameraet.. Og sammenfoldet er det ca 45 cm.. Var jo da ute å testet dette en kveld.. Nå er ikke jeg spesielt god til å fotografere om natten, for det kreves jo litt øving dette også.. Tok bilde av Hol Kirke fra Seimsbrua.. Det er er ca 1,2 km i luftlinje.. Edit: Legger til ett fra Hol "sentrum" også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 Legg merke til at du så vidt kan skimte hva fartsgrensa er fra 1,2 km unna.. Helt rått.. På .raw. formatet ser man faktisk helt tydelig fartsgrensa, og man ser også at det står Geilo og Gol på det gule skiltet før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 Ja kjøpte ett her om dagen..Husker ikke hva slags type det er men det er i hvertfall ett Manfrotto stativ, med 3 justerbare bein (teleskop 3 deler) og med kulehode. Det er også ett siste "ben" på toppen så du kan justere litt til opp.. Totalt utslått kan det vel bli ca 190 cm, for da er det høyere enn meg.. Men vanlig arbeidshøyde er rundt 170 tenker jeg.. Er også mulighet for å legge kamera over på siden slik at du kan få vinklet kameraet 90 grader da.. Også er det seff hurtiglås til kameraet.. Og sammenfoldet er det ca 45 cm.. Var jo da ute å testet dette en kveld.. Nå er ikke jeg spesielt god til å fotografere om natten, for det kreves jo litt øving dette også.. Tok bilde av Hol Kirke fra Seimsbrua.. Det er er ca 1,2 km i luftlinje.. mitt har også slike ting... men mitt blir bare ikke så høyt... og er vel 30cm når det er satt sammen... men skal nok gå til innkjøp av et mer proft etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 Legg merke til at du så vidt kan skimte hva fartsgrensa er fra 1,2 km unna..Helt rått.. På .raw. formatet ser man faktisk helt tydelig fartsgrensa, og man ser også at det står Geilo og Gol på det gule skiltet før.. bare så dumt at bildene blir så komprimert når de blir lagt ut hit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 Betalte jo bare 700 på elkjøp.. Syns det var grisebillig.. Så på nettet at det er fra 800- 1500 i pris.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 Legg merke til at du så vidt kan skimte hva fartsgrensa er fra 1,2 km unna..Helt rått.. På .raw. formatet ser man faktisk helt tydelig fartsgrensa, og man ser også at det står Geilo og Gol på det gule skiltet før.. bare så dumt at bildene blir så komprimert når de blir lagt ut hit... Joda, men flickr har en enormt bra tjeneste.. Du burde ha konto der du også sondre.. Så kan vi laste ned fra hverandre og slikt.. Dessuten kan du legge inn sperre slik at andre ikke får lastet ned bildet ditt dersom de ikke står på kontaktlisten din.. Syns bildene er skarpere derfra enn noen annen tjeneste.. Og du kan også laste de ned helt opp i "large" format.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 bruker fotobøtta jeg... funker fint den også ^^ og er det noen bilder jeg spesielt vil ha, kan jeg jo sende deg en pm og få det på mail ^^ hehe... 700 ja... jøss... får betale veiavgifta og se hvor mye som er igjen ^^ hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 Det gjorde jeg også det, men flickr tjenesten er supert mye skarpere.. Bøtta komprimerer jo bildene dine ned mange ganger.. Jeg pleier å komprimere de ned til rundt 500kb før jeg sender de til photobucket, og derfra igjen blir de bare 50kb.. Flickr derimot komprimerer ikke så mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 får kanksje vurdere det da ^^ hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 Kan ta en update på hva som skjer hos lakkereren.. Har nå borret fire hull i buen. " på siden, og 2 under.. Dusjet de fulle i kaldgalvanisering, og nå står de å tørker.. Senere skal jeg pumpe buene fulle med trans7 og deretter skal det fuges under listene så det ikke kommer til vann.. Så komme jeg til lyspunktet.. På andre siden borret jeg også hull, her var det også vann, men her er det ikke slipt ned til stålet, og derfor ruster det heller ikke.. Vannet var klart og fint, så her blir det å la det tørke, og deretter pumpe de fulle i trans7.. Hullene legger du kun merke til når du åpner opp døra, og litt luft er jo aldri feil, så kanskje jeg bare lar de være slik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 Er ikke redd for at det skal komme fukt i de hullene da? eller er det så tett at det ikke har noe å si.?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stegan Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 bra og høre at det ikke var noe på den andre siden da. noen små hull har nå ikke noe og si men ville vært på den sikre siden. sprøytet inn trans7. men lufting er det vell uansett litt innen for siden. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 Neida.. De er tett med trans7 så det er ikke noe stress det.. Kødda når jeg sa de skulle være åpne.. Borret hull inn, varmet opp trans7 og pumpa inni til det tøyt ut igjen.. Dette blir nok ikke noe problem igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stegan Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 ossen blir det med overgang i forhold til lakkinga da. det vill vell kanskje syns hvis de skal kun lakke halve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 Det er ikke opp til meg.. Han BØR treffe.. Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå