Gå til innhold

Må bli kvitt 323i prosjekt/delebil.


Aftab187
 Share

Anbefalte innlegg

--------------------------------------------------------------------------------

Vel jeg kjøpte med en BMW 323i E30 1984modell. Dette skulle være prosjekt bilen min. Hadde planer å gjøre jevlig mye med den. For 2 uker siden, fikk jeg brev fra militæret at jeg skal inn 14.august. Noe som ødelegger planene mine om å bygge på bilen. Har vurdert å oppbevare bilen, men jeg har ingen steder. Derfor så velger jeg å evt å selge bilen til noen andre som prosjekt bil. Eller en delebil.

Da jeg kjøpte bilen, gikk bilen på 4 sylindre. Men nå går den på alle.

Det jeg har gjort:

- Tatt av toppen.

- Slipt ventilseter.

- Trykktesting av ventiler i toppen.

- Ny topp pakning.

- Ny starter.

- Følger med en Simons effektanlegg.

- Følger med M3 speil.

Det som er bra med bilen:

- Interiøret er i bra stand.

- Lite rust, ikke noe alvorlig.

- Bra motor, rekkesekser.

- Eneste som manger for EU-kontroll, gjort av Vidar's autorep var å bytte bremserør ventre bak, og ordne eksos lekkasjer.

Det som burde fikses på bilen:

- Ny reggreim, rakk ikke å sette på reggreim selv.

- Ny eksos?

- Fjerne rust.

- Soltaket er silikonert sammen av tideligere eier.

- Bulk under støtfanger bak.

Bilen starter ikke for øyeblikket, er en eller annen jordingsfeil (Elektrisk feil) Bilen står i Drammen.

CIMG1633.jpg

CIMG1634.jpg

CIMG1635.jpg

CIMG1636.jpg

CIMG1637.jpg

CIMG1638.jpg

CIMG1639.jpg

CIMG1640.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med å fikse en del på denne bilen. Mekanisk sett så er dette et meget stabilt prosjekt, eneste som trekker bilen ned er selvsagt kjønnhetsmessige detaljer, rust er heller ingen bekymring på den. Selv tror jeg kjøper denne bilen hvis han ikke blir kvitt den, men jeg syns 4-5 lapper var litt for lite å be om for denne her. Gi gutten minst 6 folkies, dette er ingen skrotbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det som sto på vognkortet så ble bilen solgt ny i Norge. Den ble førstegangsregistrert i 1984. Da regner jeg med at den ble regga første gang i Norge.

Angående du som er 15 år. Da jeg var 15 år kjøpte jeg en moped. Noe jeg angrer over. Jeg ville heller ha kjøpt en bil, nå som jeg tenker meg om.

Men de avgiftene jeg har betalt:

Veiavgift i år: 2700kr?

Forsikring: Delkasko 5100 kr i året. På faren min sitt navn.

Bensin: 1500kr i mnd.

Men som sagt hvis du skal bruke denne som en prosjekt bil. Så fikser du på den først. Og senere fikser du skilter. Men jeg er ærlig nå. Det er mye kosmetikk arbeid som skal gjøres på bilen. Jeg anbefaler at den blir lakkert. Men mekanisk sett så er den fin. Motoren starter ikke for øyeblikket. Elektrisk feil av noe sort. Har ikke skikket noe særlig etter på hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...