Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting til som bare må nevnes i krangelen coupe vs sedan...

Baklyktene på en sedan ser jo TEITE ut i forhold til coupe-lyktene! Still de opp ved siden av hverandre og sedanen ser ut som bestemors scoda!

• Svar 426
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Min bil er en e36 estorilblå M3 fra 1996. 3,2 liters motoren med 321!!! hk.

Grommt som faen!

Bilen er dønn strøken, med nydelig lakk og farge. Sort skinn interiør.

18" m5 kopier med 225, 40, 18 Hancook ventus rs2 dekk.

Bilstein Pss9 fully adjustable coilovers.

M3 Gt crossbrace under bilen.

H&R swaybars foran og bak. Samt swaybar-feste forsterker sveiset på bilen. ( Turner Motorsport )

Racing Dynamics stabilisatorstag fremme og bak.

Nopava understellsbehanmdlet hos Olav.S.Lunde i juni 2006.

Holder på å montere litt grommt utstyr nuh, og så skal min faste bmw mekaniker gå over bilen og ta en stor service, og SÅ er det full gass!

tn_Photo-0197.jpg

Kommer nok noen bilder av bilen så snart jeg blir ferdig og får vasket den igjen.

Gutter og jenter, dette er solide saker, og jeg sier det bare en gang for alle, INGEN av dere kommer noengang til å klare kjøre fra meg! :twisted:

Gutter og jenter, dette er solide saker, og jeg sier det bare en gang for alle, INGEN av dere kommer noengang til å klare kjøre fra meg! ?????????????

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HVA FAEN VET DU OM DET?? TOSK... HEHE IKKE MENINGEN MEN GJØSSES DA.. GREIT MANGE SKRYTER PÅ NETTET MEN!!

Skrevet

***Gutter og jenter, dette er solide saker, og jeg sier det bare en gang for alle, INGEN av dere kommer noengang til å klare kjøre fra meg! :twisted:***

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HVA FAEN VET DU OM DET?? TOSK... HEHE IKKE MENINGEN MEN GJØSSES DA.. GREIT MANGE SKRYTER PÅ NETTET,.MEN!!

Skrevet
HaHa, denne bilen ser ut til å få et godt rykte på seg fra oss på forumet :lol:

Sjønner ikke helt tanken om hva denne tråden skulle bli til.. :?

tanken med denne tråden er vel masse oppmerksomhet. Jævlig mye folk som blir provosert her, og drit kult at noen har sett at M3 tar den porsche turbon.

M3 E36 CAB har 0-100 på 5,5!

ikke sedan eller cupè de har 5,2. eller 5,3.

Skrevet

Var faktisk en M3 cab som kjørte fra porschen... Eller skal jeg si utklasserte, for det var med to eller tre billengder! Husker ikke hva de sa om lengda på sletta, men trur den er drøye 200m!

Skrevet
Trenger ikke å være smart for å skjønne at Coupen har stivere kaross, kaross med 4 dører, kontra ett med 2 dører. Sier seg selv.

Da tror jeg du må revurdere din egen smarthet litt. Det finnes mange eksempler på at sedanutgavene har høyere vridningsstivhet enn coupéutgavene. Det har rett og slett med de lange døråpningene på kupéene, uten avstivninger verken i bakvindu (ingen rammer og heller ingen vertikal stolpe midt i ruta) eller i dørene/frontruta (ingen rammer der heller). Sedanutgavene har som regel kortere fremdører og B-stolpen mer midt i. Jeg husker ikke helt tallene i hodet, men på ihvertfall en av enten E30 eller E36 er det sedanen som har høyest vridningsstivhet.

Skrevet
og du med cope estoril for fem år siden, jeg blir nysgjerrig, hvorfor e30 nå?

jeg har ogsp tidligere hatt e30 m3, men man må da følge evolusjonen? newest er alltid best? eller?

Jeg kan møte deg nårsomhelst med min e30 m3 8) og du vil bare se blårøyk fra bakdekka mine 8) hehe

Skrevet
Trenger ikke å være smart for å skjønne at Coupen har stivere kaross, kaross med 4 dører, kontra ett med 2 dører. Sier seg selv.

Da tror jeg du må revurdere din egen smarthet litt. Det finnes mange eksempler på at sedanutgavene har høyere vridningsstivhet enn coupéutgavene. Det har rett og slett med de lange døråpningene på kupéene, uten avstivninger verken i bakvindu (ingen rammer og heller ingen vertikal stolpe midt i ruta) eller i dørene/frontruta (ingen rammer der heller). Sedanutgavene har som regel kortere fremdører og B-stolpen mer midt i. Jeg husker ikke helt tallene i hodet, men på ihvertfall en av enten E30 eller E36 er det sedanen som har høyest vridningsstivhet.

Og det var ikke på E36, og det er E36 vi diskuterer er det ikke?

Skrevet

WORD!

Skrevet

det var e30 tallene var for. ligger på bmwccn forumet et sted men hva skal man søke etter der liksom :P

På e36 er det visstnok mere likt, men om en av modellene har mindre vridning i kaross enn den andre kan jeg ikke skjønne annet en at det må være sedanen. nettopp pga b stolpen. Og hva med sikkerheten ved taking?

jeg har forresten større genetialer enn alle her.

Skrevet

Og det var ikke på E36, og det er E36 vi diskuterer er det ikke?

1.)Etter hva jeg har lest i BMWCar etter deres besøk på M GMBH, så var M3 E46 sedan lenge et alternativ. Både pga, racing i heftigere saloon klasser enn 320ens teritorium og.....

U guessed it, stivere ramme.

2.)Fysikkens lover tilsier at kortere avstand mellom hvert avstivingspunkt gjør bilen stivere.

Se for eksempel på veltebur; "tette" bur gir bedre grad av "stivhet".

Ergo gjør lengre dører bilen mykere. Riktig nok ikke som vi dødelige merker nevneverdig, men rett skal være RETT.

Skrevet

Neste er vel at fasiten blir at CAB har det stiveste karosset i denne diskusjonen :lol:

Jeg har baller som kokos nøtter, derav min mentale tilstand som er stemplet ustabil 8)

Skrevet
jeg har forresten større genetialer enn alle her.

Spar meg, alle damene i Norge vet at det er jeg som har det. :roll:

Skrevet
Neste er vel at fasiten blir at CAB har det stiveste karosset i denne diskusjonen :lol:

Rolig nå sailor. Vi er nok alle enige om at det IKKE stemmer. Vi er tross alt ikke evneveike (håper jeg).

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...