HenrikE30+ Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Og twin turbo, jeg liker det når hjulet går inni hjulbuen jeg. dessuten er den nå satt opp proffesjonelt av bilverksted for asfalt baneracing, så denne høyden er den som er regnet som den beste for dette. Demperne er satt opp på 2 fremme og 1 bak for de som har pss9 og vil kopiere oppsettet. Bilen er senket ca 3 cm fra orginalt. Og så er hjulvinklene stilt inn. Hmmm... Det er jo så og si opplest og vedtatt at om en bil har mye HK der framme, kombinert med en relativt stor og tung motor (S50BXX er ikke akkurat en lettvekter med malmblokken sin), så er det VELDIG fordelaktig med ganske mye mer markfrigang enn det du har bak på din bil nå. Vet du hvilke verdier det er satt for camber, spissing og castor (foran og bak)? Hvilke stabstag kjører du med? Hvilken bane er bilen din satt opp for?
Espen M33 Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Henrik da. Ikke plage H_c med slikt flisespikkeri. Han har en profft oppsatt asfalt baneracer, ferdig med det
HenrikE30+ Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Henrik da. Ikke plage H_c med slikt flisespikkeri. Han har en profft oppsatt asfalt baneracer, ferdig med det Nei... Du har har kanskje rett Espen. Men, jeg er litt nysgjerrig for det virker som om H_c har mye peiling på dette og det kan jo være veldig greit å få ta del i hans kunnskaper om slike ekstremprosjekt som dette er når jeg skal sette i gang med å bygge en E36. Den kan selvfølgelig aldri bli like grom som hans bil, men det er jo lov å ha noe å strekke seg etter...
Rope Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 lukter et snev av ironi i siste innleg til Henrik. Hva skal du bygge foresten en E36 med v12
PK Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Men for all del, folk som ler av deg når de har E36 og E46 uten 6 sylindre kan finne noe annet å le av. WORD!
H_c Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Skrevet Juli 3, 2006 Henrike30 Du altså, jeg skal aldeles ikke skryte på meg verdens best baneoppsatte bil, og så god peiling har jeg heller ikke at jeg kan LÆRE deg noe. Men, det jeg har gjort med bilen er å kopiere en svensk bil , firedørt m3 som kjører VELDIG bra på bane og hevder seg i alle autoslalom/stage drive konkuranser. Den er faktisk en av sveriges beste biler på dette. Jeg har snakket litt med eieren, og fått en del gode tips av ham. Han heter Magnus Thome hvis navnet sier deg noe. Har vert i flere magasiner blandt annet bilsport flere ganger. Nok om det, har prøvd å få lik høyde på bilen min som det han har på sin. camber, vinkler etc er nylig justert på min, til m3 96< standard. Hardheten på bilsteindemperne er satt til 2 fremme og 1 bak. Jeg har også alle de samme stabilisatorstagene etc som han har på sin bil. Så det var det, håper du blir litt klokere nå.
Espen M33 Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Henrike30Du altså, jeg skal aldeles ikke skryte på meg verdens best baneoppsatte bil, og så god peiling har jeg heller ikke at jeg kan LÆRE deg noe. Men, det jeg har gjort med bilen er å kopiere en svensk bil , firedørt m3 som kjører VELDIG bra på bane og hevder seg i alle autoslalom/stage drive konkuranser. Den er faktisk en av sveriges beste biler på dette. Jeg har snakket litt med eieren, og fått en del gode tips av ham. Han heter Magnus Thome hvis navnet sier deg noe. Har vert i flere magasiner blandt annet bilsport flere ganger. Nok om det, har prøvd å få lik høyde på bilen min som det han har på sin. camber, vinkler etc er nylig justert på min, til m3 96< standard. Hardheten på bilsteindemperne er satt til 2 fremme og 1 bak. Jeg har også alle de samme stabilisatorstagene etc som han har på sin bil. Så det var det, håper du blir litt klokere nå. Det har ikke slått deg at denne Hr.thome muligens er en meget dyktig sjåfør? E36 er jo ikke akkurat prototyp på en vinnerbil i autoslalom/stage drive, så det skal mer til enn noen korrekte hjulvinkler for å bli rask på det punktet.. Om han jevnlig vinner autoslalom med en E36 M3 sedan så tar jeg av meg hatten, for det er virkelig imponerende!! BTW: Nå var jeg faktisk helt seriøs!
H_c Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Skrevet Juli 3, 2006 Han ER en veldig god sjåfør. Men han har også hatt bilen sin i mange år og er veldig fornøyd med den.
Espen M33 Skrevet Juli 4, 2006 Skrevet Juli 4, 2006 Som eg har sagt før... Sjåføren har alt å sei! Ikke alt, men veldig mye. Spesielt innen grener som autoslalom, hvor tunge rwd biler sjeldent er de som går av med seieren. (Ja, E36 M3 er tung)
Hylland Skrevet Juli 4, 2006 Skrevet Juli 4, 2006 Det har jo alltids litt å sei på bilen og, men resten er så og sei opp til sjåføren, og det er der H_c har tapt løpet! Har bra bil, men er ein elendig sjåfør så vidt eg har forstått i desse innlegga til folk som kjenner han!
Sevenord Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Haha, årets tråd uten tvil Jeg satte meg ned å leste de to siste sidene, så fant jeg ut at dette måtte jeg ta fra starten Så det endte opp med potetgull og brus og MYE lesing Oppi det hele restartet laptopen seg, og det skjedde en side før Dr_S sitt bilde . Hadde dette skjedd 2 minutter senere hadde jeg sikkert dødd =D Til trådstarter: Snasen bil, baklyktene på den var spesielt meget bra Ha en fortsatt stormfull aften alle mann og kvinner!
Lien Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Uansett hva dere sier så er det ingenting som slår 7'er flåten min! Pass dere for min bil er satt opp etter presisjons øyemål så hvis dere ser meg entre en autoslalom konkurranse, GÅ HJEM! PS! Leste tråden for første gang nå og må innse at jeg må lese gjennom hele for jeg sitter her å ler
H_c Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Skrevet Juli 5, 2006 haha, på det øverste bilde av subaruen min hadde jeg kjørt meg vill i autoslalomløypa og havnet oppi en liten dump, som gjorde at jeg fikk meg et lite hopp.. yaiikksss.. Ble ikke noe av rullende landeveimålingen min på mandag.. men jeg har en liten tracy her, så nå skal jeg ut og måle 0-100 og 0-201 meter.. får se om jeg slår tidene til imprezaen min.. men det gjør jeg vel neppe. kjørte 0-100 på 5,1 med den bilen...
Anbefalte innlegg