Gå til innhold

Snart på tide med Polering, noen tips!


theblast
 Share

Anbefalte innlegg

Har en sånn turtle poleringsmaskin, men den fungerer jo ikke særlig bra, så da er det bedre å polere for hånd.

Er ute etter noe bra poleringsutstyr, som får lakken varm nok til at det blir en bra polering! Ikke noe dyrt, men noe som funker, har sett litt på dewalt poleringsmaskinene. Men blir jo litt dyrt egentlig. Også så jeg en på thorsov bilrekvisita med 900w, men er litt skeptisk på billige poleringsmaskiner. Noen som har noen tips.

Er også litt usikker på hvilket poleringsmiddel, lakkfornyer osv jeg skal bruke i år. Har brukt turtle før, funker vel bra til å beskytte lakken, men får ikke bilen direkte til å glanse igjen, kan hende at det er på grunn av at jeg kun har gjort det for hånd!

Hva er det folk her anbefaller Autoglym, Meguilars eller andre produkter.

Hørt mye bra om autoglym, men det er ikke direkte billig heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Best Tools batteridrill jeg er meget fornøyd med, så maskinen du nevner er sikkert grei nok. Bra med regulerbar hastighet. Du har på polermiddel, setter puten ned på bilen og kjører på lav hastighet i starten så slipper det å sprute utover. Så øker du hastigheten etterhvert. Du bør bruke en tykk skumgummipute (f.eks. Auto Glym). Du bruker pute med stor diameter selv om maskinen er beregnet for liten. Skumgummipute forutsetter at maskinen har borrelåsfeste.

Autoglym og Meguiars er bra. Dessverre koster det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...