Gå til innhold

lurer på noe info ang Alpina c2/B3 2.7

Anbefalte innlegg

Skrevet

som topic sier så lurer jeg på noe ang Alpina B3 2.7 Allrad.

det jeg lurer på er det meste ang motoren i denne bilen.

åssen blokk, veiv, råder, stempler og topp som sitter i denne bilen.

og gjerne all annen info ang denne motoren noen kan komme opp med også.

tar gjerne imot alt av info om retsen av bilen som forskjell på understellsdeler fra en 325 og div med motor styringer osv.

edit: endrig i overskrift

Skrevet

ja sto ikke så mye der bortsett fra å forvirre meg litt hehe.

nå var det plutselig 3 stykk 2.7l alpina motorer.

C2 2,7 with 210 bhp. 108 built.

C2 2,7 with catalyst and 204 bhp. 52 built.

B3 2,7 with catalyst and 204 bhp. 257 built

så blir dissa jeg trenger info om nå da. har planer om å bygge en e30 2.7l men når det finnes 3 styk forskjellinge alpina så hvorfor ikke lage en replika. muligens noe opgradert men.

så trenger å vite det meste om forskjellene fra en 325 og dem nevnte ovenfor når det gjelder det meste innen motor og understell da jeg neppe klarer å få tak i et billig og greit understell fra noen av dem i norge hvis det ikke er det samme som på 325.

kan også ta imot ionfo om tennings systemer og alt sånt som er brukbart å vite av forskjeller.

så hvis noen har info å komme med så bare å skrive det ned.

Skrevet

Fra boka "BMW ALPINA" av James Taylor

The 2.7 litre C2 engine used the standard production 2693cc 'eta' cylinder block, retaining the original 84mm bore and 81mm stroke. However Mahle pistons raised the compression to 10.2:1 from the original 8.5:1 and the cylinder head was reworked with hemispherical combustion chambers and bigger valves. A tubular exhaust manifold was added and the original Bosch Motronic engine management was reprogrammed to suit. The Alpina engine developed 210PS at 5,800rpm and 289Nm at 4,500rpm

...og mer om B3 (navneendring pga "Customer feedback"...)

The B3 2.7 KAT had a further developed version of the 2693cc engine in the C2 2.7 KAT, with the same 204PS but around 9 percent more torque of 265Nm at 4800rpm.

Badging apart, in other respects it was the same as other contemporary E30-based Alpina models.

Endringer i understell er såvidt jeg vet Bilstein dempere og Alpina fjærer. Og Alpina hjul da; 7x16 med 205/50 foran og 8x16 med 225/45 bak (Michelin MXX)

Alpina delekatalog til E30 http://www.alpina-automobiles.com/pdf/teile_e30.pdf

Jada - jeg er litt Alpina-fan :roll:

Skrevet

se her var det litt mere god saker som dukker opp ja. og siden du er litt alpina fan så kanskje du har mange andre fine svar under veis på detta muligens replika bygget da hehe

Skrevet

men hvis andre her har noe mere å komme med så kom igjen tar gjerne imot dele nr på alt av motor deler og understells deler. samt alt av delnr på alpina intriør og alt som skal være på en ekte e30 2.7l alpina. så jeg får satt opp en sikkelig handle liste og laget et sikkelig regnskap over hav som trengs for å lage en strøken replika.

Skrevet

se her ja. eneste jeg nesten mangler delnr på nå er stempler og råder og deler som bærebru og hjuloppheng og drivaksler men de understells delene der antar jeg at er samme som på 325?

men skulle ha hatt på stempler og råder også. finnes vell et par tuyper forskjellige stempler hvis jeg ikke husker feil?

og trenger bare på 2,7l utgavene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...