Gå til innhold

Forslag til nye dempere og fjærer til E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ute etter å få stivere dempere/fjærer til E36'en min. Noen som har noen anbefalinger til hva man kan gå til innkjøp av?

Skrevet

Jeg hadde Eibach fjører og Bilstein dempere på en av mine E36 og det fungerte veldig bra. Eibach har etter min mening komfor, men "setter" seg når du kjører litt mer aktivt.

Skrevet

Koed er nok ikke noe dumt tips, ellers så selger Auto-trio. Havner på ca 7500,- til sammen tenker jeg. Har bilen trillet et stykke hadde jeg kjøpt nye topplager både foran og bak, noen tusenlapper mer, men det gjorde enorm forskjell på min.

Skrevet

Jeg kjøpte Bilstein hos Auto Trio til E36'en jeg hadde. Fant til slutt ut at det skulle være "sprint" til modeller med M-technik understell.(Min hadde det)

Først fikk jeg noen bilstein-dempere som skulle passe på min bil, de ble kalt "sport", men de var altfor lange(sammenlignet med de Boge demperne som satt på min bil, originalt) Sendte dem i retur og fikk "sprint" B8 og det ble rett!

Så "sport" B6 er vel til biler med standard understell (ikke M-technik)

Bilstein er uten tvil blant de beste, eller kanskje de beste støtdemperne du får tak i! :)

Skrevet

Europa: Sprint er de kortere demperne og Sport er de lange!

USA: Omvendt. :stupid:

Så vet dere det hehe :wink:

--------------------------------------------------------------------------------

Eibach fjærene er litt mykere enn H&R men fortsatt ganske stive. Eibach fåes også som progressive fjærer. Mulig H&R har dette også.

Er flere forskjellige typer Eibach fjærer også de med samme navn.

Skrevet

Hmm, har en merkeleg følelse ang Bilstein.

Kjenner flere som har kjøpt Bilstein kit (fjører&dempere) og demperene holder 9-12mnd :-?

Bilstein tapt seg eller??

Kit er jo tilpassa dempere og fjører

Edit: Kjøp deg FK coilovers med justerbar høyde og demping..

Skrevet

Noen plasser man kan få tak i koni dempere?

Hører det skal være gode dempere å gå for.

Skrevet
Jeg kjøpte Bilstein hos Auto Trio til E36'en jeg hadde. Fant til slutt ut at det skulle være "sprint" til modeller med M-technik understell.(Min hadde det)

Først fikk jeg noen bilstein-dempere som skulle passe på min bil, de ble kalt "sport", men de var altfor lange(sammenlignet med de Boge demperne som satt på min bil, originalt) Sendte dem i retur og fikk "sprint" B8 og det ble rett!

Så "sport" B6 er vel til biler med standard understell (ikke M-technik)

Bilstein er uten tvil blant de beste, eller kanskje de beste støtdemperne du får tak i! :)

Forskjell på Eibach sine fjører også når det gjelder m-tech understell?

Skrevet
Noen plasser man kan få tak i koni dempere?

Hører det skal være gode dempere å gå for.

Hadde koni sport på min e36, disse var meget stive og gode, men husker ikke hvilken levrandør i norge jeg kjøpte de... :x

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...