Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du har vel sett den reklamen med han som kjører ned en bratt bakke med mange svinger, og lager pipelyder før hver eneste sving og ler som en liten unge.

Hvis du kjøper bremser fra biltema, så slipper du å lage de pipelydene selv.....bilen gjør det for deg :P

Med andre ord, ikke å annbefale.

Kjøper ALDRI vitale deler til bilen på biltema....kun ventilhetter og den slags :D

Skrevet

Eg bruker biltema bremser på min og det einaste eg kjenne meg igjen i er at det blir litt bremsestøv.

Det er nok samme kvaliteten på desse delene fra biltema som fra andre leverandører.

Skrevet

var nettopp en her i distriktet som hadde en undersøkelse på bremsene fra biltema. dette var på en ascona b. han kjøpte komplett sett med bremseklosser, forran og bak. de var like god som andre bremseklosser. merket ingen forskjell på de klossene som hadde vært montert før. han bremsa også hardt fra 140 - 150 km til 0 kmt og bremsene virket fint som faen. han var kjempefornøyd. han sa også det at de som var itvil kunne bare prøve bilen hans, så fikk de se med deres egne øyner at det var god kvalitet på de. biltema byttet vell forhandler på bremsedelene sine for en liten stund tilbake? til et bedre fabrikat seff. tror ikke det er alle som har fått med seg det.

Skrevet

Eg har ikkje hatt problem med bremseskivene fra biltema, men har fått ein del bremsestøv fra klossene.

Målte kast i bremseskivene mine for eit par mnd sia (har kjøyrt ca 20 000 km på dei sia eg skifta) og det kastet som var i dei, var ikkje verdt å nevne ein gong. Så enten er det dei som har treft på ein bremseskive med dårleg kvalitet, eller så er det eg som har vore heldig :S

Biltema som alle andre dele forhandlere, kjøper nok delene der dei får det billigast fra.

Skrevet

Tull Ellingsen.

Har kjøpt skiver fra Tema og de har vært akkurat samme Brembo skiver som selges hos BMW men til 1/4 del av prisen.

Edit: Eller forresten de jeg kjøpte til framakselen var faktisk forsterkede skiver som var drilla og slotta. Kosta vel 1/10 av det de gjør andre steder. Synd de slutta selge de.

Skrevet
kan vell legge til at en bør ikke kjøpe bremseskiver hos biltema. de blir det fort kast i. PS, dette er bare noe jeg har hørt.

haha..

fint det når det er akkurat samme skivene som BMW selger.. :P

Skrevet
var nettopp en her i distriktet som hadde en undersøkelse på bremsene fra biltema. dette var på en ascona b. han kjøpte komplett sett med bremseklosser, forran og bak. de var like god som andre bremseklosser. merket ingen forskjell på de klossene som hadde vært montert før. han bremsa også hardt fra 140 - 150 km til 0 kmt og bremsene virket fint som faen. han var kjempefornøyd. han sa også det at de som var itvil kunne bare prøve bilen hans, så fikk de se med deres egne øyner at det var god kvalitet på de. biltema byttet vell forhandler på bremsedelene sine for en liten stund tilbake? til et bedre fabrikat seff. tror ikke det er alle som har fått med seg det.

Riktig. Hadde Biltema skiver og klosser på min E30 325i. Den bremsa som F. Låste hjulene i 140 km/t uten problemer.

Prøv det dere å låse hjulene i 140 før dere slenger dritt om biltema bremsedeler.

Skrevet

Det er vel ikke bar 1 oppbremsing som forteller deg at bremsene er bra?

Gjør det 10ganger på rad. Det er da forskjellen på gode og dårlige bremser kommer fram :roll: Klarer vel å låse hjula på alle biler i 140?? Det er bare å presse hardt nok.

En skive med større dia vil ikke overopphetes på samme måte pga større overflate å absorbere varmen på..

Men helt enig. Jeg syns biltema ruler selv..

Skrevet
kan vell legge til at en bør ikke kjøpe bremseskiver hos biltema. de blir det fort kast i. PS, dette er bare noe jeg har hørt.

haha..

fint det når det er akkurat samme skivene som BMW selger.. :P

er som sagt det jeg har hørt rundt omkring. greit nok at skivene er bra, men når prisen er sååå mye dyrere hos bmw/meca/mekonomen så kan det ikke være de samme skivene. 2 bremseskiver til min bil koster 600,- hos biltema, mens de koster 1100 hos mekonomen. det kan ikke være de samme skivene, men at biltema sine skiver gode, det er en annen sak. hvis det er akkurat de samme skivene, burde ikke biltema reklamert mer for det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...