Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er MYE å spare,

skiver og klosser bak kom på 7-800 kr på biltema, mekonomen skulle ha 2200 ETTER rabbat (20%)

Ikke hatt noe problemer, ikke noe nevneverdig støv heller (støver ikke mye bak uansett)

Skrevet
kan vell legge til at en bør ikke kjøpe bremseskiver hos biltema. de blir det fort kast i. PS, dette er bare noe jeg har hørt.

haha..

fint det når det er akkurat samme skivene som BMW selger.. :P

er som sagt det jeg har hørt rundt omkring. greit nok at skivene er bra, men når prisen er sååå mye dyrere hos bmw/meca/mekonomen så kan det ikke være de samme skivene. 2 bremseskiver til min bil koster 600,- hos biltema, mens de koster 1100 hos mekonomen. det kan ikke være de samme skivene, men at biltema sine skiver gode, det er en annen sak. hvis det er akkurat de samme skivene, burde ikke biltema reklamert mer for det da?

Jeg kan garantere at det var ekte Brembo skiver. De foran var betydelig bedre enn det som selges hos BMW.

Er ikke uvanlig at ting som selges hos Biltema koster minst 1/2 enn hos andre bilrekvisita foretninger og 1-4 - 1/5 del av det de koster hos BMW forhandler. Kjøper du fordelerlokk på Biltema til M20B25 som koster 500 kr er det akkurat samme delen som BMW selger for over 1600 kr.

De reklamerer ikke for det fordi de kan ikke ha så lave priser hvis det blir kjent at det er samme varene. Dette er egentlig hemmelig. Blant annet på fordelerlokket hadde de skrapet bort Bosch merket og lagt det i en Biltema eske. Er prisdumping og da blir konkurrentene sure.

Grunnen til lavere priser er nok at de kjøper direkte fra produsenten i store kvanta og ikke har importører/grossister som mellomledd.

Samme med oljen der. Nå har det vel blitt kjent at de selger kvalitetsolje som kommer fra en stor produsent og de har blitt nødt til å skru opp prisen på motorolje kraftig.

Foretning handler ikke om hva ting koster å lage men hvor mye man kan loppe kunder for. En del av skikkelig kvalitet trenger ikke koste noe mer å lage enn en del av dårlig kvalitet.

Skrevet

Kan jo hende at biltema bremser er bra kvalitet nå, men en jeg kjenner satte på biltema skiver på en rekord for noen år siden. Det som skjedde med han var at skiven delte seg når den rullet ut fra verkstedet. Selve ringen rundt skilte seg fra senterdelen. Vart litt skeptisk til biltema da.

Men som nevnt tidligere i tråden så kan det jo vere bra saker nå.

Skrevet

Har hatt biltemabremseklosser /skiver på et par biler selv..har aldri hatt noe som helst problem med de , bortsett fra støving fra klossene , men det gjør jo alle klosser mer eller mindre..

Skrevet

hmm.. tror jeg har fått det dårligste pristilbudet på bremser ever :

BREMSESKIVER FORAN KR.1772,- FOR 2 STK

BREMSESKIVER BAK KR. 1350,- FOR 2 STK

BREMSEKLOSSER FORAN KR. 359,- FOR SETTET

BREMSEKLOSSER BAK KR. 457,- FOR SETTET

MVH

TOR YNGVE HOVD

BILPLUSS MO I RANA AS

Brembo skiver, husker ikke hvilket merke klossene var. tror nok jeg bestiller fra koed i stedet. ble vel litt i overkant av 2000,- der :P

Skrevet

Jeg kjøpte bremser på biltema her om dagen, skal monteres i helga. Har ingen store forventninger, men kjøpte da no billig for å få den eu-godkjent. Så blir spennende å se hvordan de er.

Skrevet

Som oftest får du ikkje orginaldeler fra andre forhandlere heller.

Det er som bimmerdude seie, hadde det vorte kjent at biltema selge "orginaldeler" til den prisen dei selger det for, hadde det vorte bråk!

Biltema har samme kvaliteten på mange av sine varer som andre leverandører. Men dei har ikkje dei fordyrande mellomledda.

Skrevet

fortjenesten er forskjellen på mye av det biltema leverer sammenliknet med andre leverandører. men noen vil kjøpe dyrt for å få riktig "merke" på embalasjen og det er greit for meg. bmw importørene må jo få til salt til maten de og.

jeg har kjøpt noen esker med akryl fugemasse der, til halv pris av hva andre butikker selger det for og har ikke merket forskjell. eneste er at det står biltema på tuben. forbruksvarer er suverent å kjøpe på biltema

Skrevet

Biltema er en erstatning for orginal deler,ikke racing deler..Vi har lover og regler som sier at de ikke har lov til å selge ting som ikke holder mål..Tror ikke et så stort konsern som biltema vil ha liv på samvittigheten for å ha solgt deler som ikke holder mål gitt..Til vanlig gatebruk holder disse garantert mål..

Skrevet
Samme med oljen der. Nå har det vel blitt kjent at de selger kvalitetsolje som kommer fra en stor produsent og de har blitt nødt til å skru opp prisen på motorolje kraftig.

Olje kommer fra Statoil, men i Biltema kanner.

Prisdumping er det til de grader. Men for oss som er klar over det er faktisk ganske greit :lol:

Sjekk nr som står bak/neders på Biltema jamnfør med Statoil sine kanner. Da finner du noe intressant. Et lite nr som er "merkelig" likt ;)

Noen som har erfaring med bremserørene derfra? Vurderer å skifte ut mine bremserør rundt hele. Skal man "tørre" å satse på Biltema.

I og med at større bremser er rett rundt hjørnet.. Må kanskje ha noe "ordentlig"? Eller hva mener folket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...