Gå til innhold

Motor gikk varm :-(


Zap
 Share

Anbefalte innlegg

I går smalt radiator min :( Ettersom jeg ikke har fått skiftet instrumentpanelet enda så har jeg ikke noen temp. måler som fungerer. (dette hendte i køkjøring.... i ca 40min)

Ett helt felt ved siden av påfyllinga er blåst bort... skjekket olja men den er ikke grå. Men det jeg ikke har skjekket enda er om toppakkningen har blåst slik at jeg har fått trykk i vannet og at det er årsaken til at hele den siden er borte?? Noen som har noen lure tips.....

Får ny radiator om ett par dager, men lufter litt om hva som kan være årsak til hvorfor den har gått varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nok ikke det som har skjedd.

Når kjølevæsken begynner å koke får den ett veldig høyt trykk og da sprenges ting i stykker.

Som alle med M50/M52 vite så må vannpumpene som er levert med disse motorene skiftes så fort som mulig hvis de ikke er skiftet tidligere. Plastikkimpelleren svekkes når den blir gammel og sprø.

Siden dette skjedde i køkjøring er det godt mulig at det er clutchen på vifta som er gåen.

Vannpumpa sprenger som regel under hard belastning. Spesielt på banekjøring :wink:

Topp pakningen har nok holdt godt om du slo av motoren med en gang den kokte over. Starter du bilen nå uten bra kjøling, noe du ikke må finne på ryker den garantert. Først kan du sjekke vifta så vannpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...