Zap Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 I går smalt radiator min Ettersom jeg ikke har fått skiftet instrumentpanelet enda så har jeg ikke noen temp. måler som fungerer. (dette hendte i køkjøring.... i ca 40min) Ett helt felt ved siden av påfyllinga er blåst bort... skjekket olja men den er ikke grå. Men det jeg ikke har skjekket enda er om toppakkningen har blåst slik at jeg har fått trykk i vannet og at det er årsaken til at hele den siden er borte?? Noen som har noen lure tips..... Får ny radiator om ett par dager, men lufter litt om hva som kan være årsak til hvorfor den har gått varm.
Ellingsen B. Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Det kan være vannpumpa som er gåen..Gåen termostat..
Zap Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Skrevet Juni 22, 2006 Kan det hende at toppakkningen har sprukket og at kompresjon har kommet ut i kjølinga og at dette har skapt trykk i radiatoren...
bimmerdude Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Nei det er nok ikke det som har skjedd. Når kjølevæsken begynner å koke får den ett veldig høyt trykk og da sprenges ting i stykker. Som alle med M50/M52 MÅ vite så må vannpumpene som er levert med disse motorene skiftes så fort som mulig hvis de ikke er skiftet tidligere. Plastikkimpelleren svekkes når den blir gammel og sprø. Siden dette skjedde i køkjøring er det godt mulig at det er clutchen på vifta som er gåen. Vannpumpa sprenger som regel under hard belastning. Spesielt på banekjøring Topp pakningen har nok holdt godt om du slo av motoren med en gang den kokte over. Starter du bilen nå uten bra kjøling, noe du ikke må finne på ryker den garantert. Først kan du sjekke vifta så vannpumpa.
Zap Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Skrevet Juni 22, 2006 Takk for rask og informativ informasjon. Jeg viste ikke at man burde skifte vannpumpe på disse motorene asap. Vannpumpe er nå bestilt
Zap Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Skrevet Juli 5, 2006 Det viste seg at også viskosekoblingen også ikke fungerte. Ny radiator, vannpumpe og viskosekobling er nå blitt skiftet
aloebiz.net Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Jeg har vannpumpe med skovlhjul av metall på min M52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå