Gå til innhold

Vibrering i 80 kmt!!!


Andreas 750iL
 Share

Anbefalte innlegg

Har en iriterende vibrering i ca 80.

Har alerede byttet et styrestag hos team verksteder, men vibreringen er der der fremdeles. Bilen min er en 1996 mod og jeg vurderer å skifte nesten alle stagene i forstillingen + noen bærekuler bak som er ment å skiftes nå alikevel.

Kom over dette settet på ebay:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... S%3A1&rd=1

Det hele kom på ca7700,- da er mva og frakt med helt til døra.

Er det noen som har noen andre anbefalinger. Jeg regner med at det er en del foringer å gummideler som er rimelig slitte etter 10 år med kjøring.

Eller burde jeg køpe alle delene igjennom et merkeverksted i norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti noe av det samme der nav ringen var borte( liten plast/stål ring koster ca 250kr). da hjalp det lite avbalansere i mitt tilfelle. Kan sjekke om det mangler eller sitter dobbelt om du har byttet fra felger fra forrige gang hjula var på en slik ring om du har annet stål felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet jeg..E#& touring 96mod..rundt 60km/t vibrerer det i seteryggen..mao fra midt under bilen,ikke i ratt.

Fikk tips om at det kunne være foringen til mellomakselen..hos meg er hjulene balansert,nye fjærer og dempere og forstillinga tight.

Usikker på hva det kan være jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om senterringer mangler. Ellers er det kanskje høydekast i dekkene som fører til at det vibrerer i rattet i 80 km/t. Entet vibrerer det ved lavere hastigheter (70-90km/t), eller så vibrerer det ved høyere hastigheter (130km/++) etter "hvilken fasong" det er på dekkene. Husker ikke helt i farten hvilke fasong som forårsaker hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan d være ubalanse i bakhjulene.. da rister d mere i selve bilen.. jeg hørte med en maaniker og d hørtes ikke ut som om hardykoplingen kjentes så godt hvis den var slitt.. hmm men vet ikke..

Dersom Hardykoblingen er slitt nok, så rister og banker det slik under bilen at det kjennes ut som om mellomakslingen er på tur inn i kupeen.

På min forrige 325tdsa, turte jeg ikke gi full gass engang før jeg fikk bytta Hardykoblinga. Skikkelig rabalder ved gasspådrag. :shock:

Men dette er nok ikke problemet her virker det som, siden det kjennes i rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en forstillings feil.

På min så hadde jeg noe av samme symptomene, men jeg bytta litt mer, bytta skiver og klosser, samt bærekuler, og stabilisator stag. Var ikke en vibrasjon å kjenne etter byttet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Haynes manualen: Faulty front tire : vibrations felt mainly through the steering wheel. Faulty rear tyre : vibrations felt through the entire car.

Min bil har noen av de samme symtomene beskrevet, men alt på bilen er i sin skjønneste orden, bortsett fra dekkene. Ujevn slitsje førte til mye vibrasjon i bilen. Selv om hjulene er balanserte betyr ikke det at dekkene er i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...