RenZor Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Ja i går tok jeg av innsugsmanifold og porta den så et b20m25 spjeld skulle passe. Etter masse rengjøring for jernspon monterte jeg spjeldet på innsugsmanifolden og satte alt tilbake i motorrommet der det skal være. (bilen er chippa fra før). Bilen starta etter litt feeling og gikk overraskende fint. Justerte tomgang slik at den ble liggende på ca 700-750 rpm. Kjørte den ganske varm bare ved å stå i garasjen og gasse opp til ca 3000rpm og alt så ut til å være greit. Etter å ha kjørt ut av garasjen og bortover veien begynte den å nappe litt. Prøvde å gi litt gass men den ville ikke over 2500rpm, og så døde den sakte ut 200meter lengere frem. Så ville den IKKE starte igjen. Gikk over kontaktene til fuel-railsn, LMM blant annet og alt så ut til å være greit der. Gnist på tennplugg var det. Men så etter å ha kopla av bensinslangen på fuel-railsn for å sjekke bensintrykk starta bilen på sekundet, og masser av bensin kom ut av slangen. Når jeg satte slangen tilbake igjen ville den deretter ikke starte. Så i natt har den stått på ladning og tenke jeg skulle prøve den for 5 min siden. Da starta den på 1 forsøk. Turtallet var ustabilt og økte så jeg måtte holde det nede ved å "kicke" på gasspedalen. Etter hvert stoppa jeg bilen og etter det ville den igjen ikke starte. For mye bensin? Takker for alle svar, trenger hjelp fort! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Are G Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Nå har eg porta opp innsugsmanifoilen min også etter at eg satt på større spjel, og eg har ikkje hat problem med det der :S Har su sjekka at dysene dine virker som dei skal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenZor Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 Rengjorde dysene i går med kompressor så de burde jo funke i å me at de fungerte før jeg starta på prosjektet. Men er det mulig å sette kontakten til dysene feil vei eventuelt? Altså den elektriske koplinga? Og arimanni; På m20 spjeldet ditt, var det en vakuum føler på den? Og i såfall var det vakuumføler på m25 spjeldet? Jeg hadde det på mitt m20 spjeld og ikke på m25 spjeldet. Tok derfor å flytta den over. Dvs borra hull og satte inn føleren. Også lurer jeg på en ting til; Flytta du over TPC? Altså den nivåføleren under spjeldene? Eller lot du alt bare stå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenZor Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 Bilen starta netopp men den jager på mellom 1750 og 2000rpm uten stans. Blir ikke klok på dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Rasert LMM'en din? Mista den i bakken f. eks Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenZor Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 Rasert LMM'en din? Mista den i bakken f. eks Kan ikke huske å ha mista den i bakken nei. Hvordan sjekker jeg om det er den? Kopler den fra mens motor er igang? Målinger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Rasert LMM'en din? Mista den i bakken f. eks Kan ikke huske å ha mista den i bakken nei. Hvordan sjekker jeg om det er den? Kopler den fra mens motor er igang? Målinger? Ja, prøv å koble den fra og se om det er noen forskjell i oppførselen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenZor Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 Rasert LMM'en din? Mista den i bakken f. eks Kan ikke huske å ha mista den i bakken nei. Hvordan sjekker jeg om det er den? Kopler den fra mens motor er igang? Målinger? Ja, prøv å koble den fra og se om det er noen forskjell i oppførselen Nå har jeg vært ut og prøvd. Kopla fra koplingen mens motor gikk men ingen forandring i oppførselen. Ligger enda og jager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Kanskje det er den da... Skal visst gå ann og måle den, men jeg vet ikke hvordan man går frem da Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Hvis det ikke skjer noen ting når du napper den ut er jo den gåen da.. Den ska klare å gå på tomgang uten,men ikke særlig gasspådrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenZor Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 Nå har jeg skifta LMM og det så ut til å ordne seg. Turtallet ble jevnt og jeg kjørte ut av garasjen for å teste den. 500m senere begynte den å nappe å turtallet sto igjen og varierte mellom ca 1750 og 2000 RPM. Kan også fortelle at; Hvis jeg ligger i 3-gir i ca 2000RPM og gir full gass så hopper bilen som en kenguru. Men når jeg passerer ca 3500RPM går den som en kule. Har forresten målt både tomgangsregulator og den nye LMM og ifølge målingene skal de begge være OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenZor Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 Har også prøvd å bytte TPC men det ble ingen forskjell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenZor Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 Og når jeg nappa ut strømmen til den nye LMMèn økte turtallet drastisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muren Motorsport Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 du har ordna deg falskluft tror jeg... kjøp startgass å sprut på der du har vert å skrudd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenZor Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 du har ordna deg falskluft tror jeg... kjøp startgass å sprut på der du har vert å skrudd! Har allerede testa dette, den drar ikke falskluft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts