Jump to content

Trenger HJELP! Bilen stoppa etter mod med større spjeld!


RenZor
 Share

Recommended Posts

Ja i går tok jeg av innsugsmanifold og porta den så et b20m25 spjeld skulle passe.

Etter masse rengjøring for jernspon monterte jeg spjeldet på innsugsmanifolden og satte alt tilbake i motorrommet der det skal være.

(bilen er chippa fra før).

Bilen starta etter litt feeling og gikk overraskende fint. Justerte tomgang slik at den ble liggende på ca 700-750 rpm.

Kjørte den ganske varm bare ved å stå i garasjen og gasse opp til ca 3000rpm og alt så ut til å være greit.

Etter å ha kjørt ut av garasjen og bortover veien begynte den å nappe litt. Prøvde å gi litt gass men den ville ikke over 2500rpm, og så døde den sakte ut 200meter lengere frem.

Så ville den IKKE starte igjen. Gikk over kontaktene til fuel-railsn, LMM blant annet og alt så ut til å være greit der.

Gnist på tennplugg var det.

Men så etter å ha kopla av bensinslangen på fuel-railsn for å sjekke bensintrykk starta bilen på sekundet, og masser av bensin kom ut av slangen.

Når jeg satte slangen tilbake igjen ville den deretter ikke starte.

Så i natt har den stått på ladning og tenke jeg skulle prøve den for 5 min siden. Da starta den på 1 forsøk. Turtallet var ustabilt og økte så jeg måtte holde det nede ved å "kicke" på gasspedalen.

Etter hvert stoppa jeg bilen og etter det ville den igjen ikke starte.

For mye bensin?

Takker for alle svar, trenger hjelp fort!

Link to comment
Share on other sites

Rengjorde dysene i går med kompressor så de burde jo funke i å me at de fungerte før jeg starta på prosjektet.

Men er det mulig å sette kontakten til dysene feil vei eventuelt? Altså den elektriske koplinga?

Og arimanni;

På m20 spjeldet ditt, var det en vakuum føler på den? Og i såfall var det vakuumføler på m25 spjeldet?

Jeg hadde det på mitt m20 spjeld og ikke på m25 spjeldet. Tok derfor å flytta den over. Dvs borra hull og satte inn føleren.

Også lurer jeg på en ting til; Flytta du over TPC? Altså den nivåføleren under spjeldene? Eller lot du alt bare stå?

Link to comment
Share on other sites

Rasert LMM'en din? Mista den i bakken f. eks

Kan ikke huske å ha mista den i bakken nei. Hvordan sjekker jeg om det er den? Kopler den fra mens motor er igang? Målinger?

Ja, prøv å koble den fra og se om det er noen forskjell i oppførselen

Link to comment
Share on other sites

Rasert LMM'en din? Mista den i bakken f. eks

Kan ikke huske å ha mista den i bakken nei. Hvordan sjekker jeg om det er den? Kopler den fra mens motor er igang? Målinger?

Ja, prøv å koble den fra og se om det er noen forskjell i oppførselen

Nå har jeg vært ut og prøvd.

Kopla fra koplingen mens motor gikk men ingen forandring i oppførselen. Ligger enda og jager.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg skifta LMM og det så ut til å ordne seg. Turtallet ble jevnt og jeg kjørte ut av garasjen for å teste den.

500m senere begynte den å nappe å turtallet sto igjen og varierte mellom ca 1750 og 2000 RPM.

Kan også fortelle at;

Hvis jeg ligger i 3-gir i ca 2000RPM og gir full gass så hopper bilen som en kenguru. Men når jeg passerer ca 3500RPM går den som en kule.

Har forresten målt både tomgangsregulator og den nye LMM og ifølge målingene skal de begge være OK.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...