Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen reduksjons ventil,kun ett T stykke som fordeler det ene røret som kommer fra foran til begge bak.

Skrevet

Vil det si at det ikke er noen reduksjonsventil på bilen, eller at den er lokalisert en annen plass?

Eller er det forgreningen fra 1 til 2 rør som gjør samme nytten?

Var en som prata på at det sikkert var en reduksjonsventil(Eller strupeventil) i og med at jeg har tromler bak.

Skrevet
Er ikke det,går automatisk pga mindre stempel i bremsesylinderen.

Bare en forgrening.

Det stemmer nok ikke... Iflg. min ETK så har alle E30 en reduksjonsventil i forbindelse med bremsene bak. Denne sitter rett nedenfor hovedbremsesylinderen. Du finner den med en lommelykt og evt. litt såre fingrer :wink:

Skrevet

Ja stemmer nok det,men den er på ALLE også,så ha ingen betydning med tanke på bytte til skiver.

Det er bremse trykks regulator,er jo på alle biler stort sett hvis ikke hadde det jo vært 50/50 bremser foran og bak.

Skrevet
Når jeg ser litt nærmere på ETKen så er det faktisk ganske mange forskjellige lastventiler som finnes til E30. Det KAN kanskje være forskjeller ute å går...

hvir jeg ikke tar feil så spørr han vell ang en e36 og ikke en e30?

Skrevet

Er vel E36 jeg lurer på ja :D

Har ingen aning selv, så jeg håper å få et klart svar.

Var en mekaniker som nevnte dette for meg, men det var biler generelt.

Skrevet

Har gjort akkuratt det samme på en 318 eg hadde dette var en 92mod e36.var litt spent i etterkant med tanke på EU godkjenning men det gikk så det suste,hadde heller ikke problemer med for mye bremser bak.grunnen til at jeg byttet var at jeg skulle bytte hjullager på ene sida.da dette ikke lot seg gjøre med 20tonn press på hjullager sprakk spindelen.derfor kjøpte jeg brukt og det tok jg av en 320.men husk!Vist du har ABS så ikke glemm å få tak i en med abs.det bomma jeg litt på :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...