Dirty Skrevet Juni 26, 2006 Share Skrevet Juni 26, 2006 hei lurte på om det går ann å sette termostaten feil feil? har just byttet den og radiatoren . men den koker . selv om når jeg kjører koker den helt på det røde! noen med tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 26, 2006 Share Skrevet Juni 26, 2006 Har den vært lenge på rødt eller? Man skal helst stoppe bilen fort når den e på vei til å koke hvis du ikke helt vet hva du gjør. Slik skal den stå,så å si samme på M40 og M43 da jeg ikke vet hva du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2006 daua den rimelig fort ja men tok ut termostaten nå og tok meg en kjøretur! da var den helt fin på tempen! lå under halvparten! nå jeg åpnet så jeg at termosteten var åpen og fin ! noen tips? er m40 :! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 26, 2006 Share Skrevet Juni 26, 2006 Skjønnte jeg ikke,kjørte du UTEN termostaten og alt var bra? Eller kjørte du MED termostaten og alt er bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2006 Skjønnte jeg ikke,kjørte du UTEN termostaten og alt var bra?Eller kjørte du MED termostaten og alt er bra? sorry var dorlig forklart! først kjørte jeg jo med termostaten. da kokte den. tok ut termostaten. den var åpen og fin! så kjørte jeg uten termostaten. da kokte den ikke den var helt fin på tempraturen!. hva kan være galt!? termostaten er helt ny nesten ;:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2006 btw det virker som det er et himmla trykk i ekspansjonstanken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Juni 26, 2006 Share Skrevet Juni 26, 2006 Det blir vel trykk i ekspansjonstanken når vannet koker......vanndamp tar litt plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2006 Det blir vel trykk i ekspansjonstanken når vannet koker......vanndamp tar litt plass ja men var skikkelig trykk når bilen ikke koker au! ser utsom den skal sprenges :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Juni 26, 2006 Share Skrevet Juni 26, 2006 Kunne jo høres ut som at vannpumpen pumper trykk på radiatoren?? Det er jo bestandig noe trykk uansett når motoren er igang, men slik du beskriver det høres det jo nesten ut som at det er en "dead end" en plass ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Juni 26, 2006 Share Skrevet Juni 26, 2006 er jo mulighet for dele-feil da! sjangsen er jo liten men forekommer at nye deler ikke fungerer:( prøv å ta ei propan flaske e.l og varm opp den nye termostaten og se om den åpner seg... har du fått luften systemet godt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2006 hmm. ja det virker som det er veeeldig stort trykk. ser ut som at vannet ikke går inn i ekspansjonstanken helder etter jeg har daua bilen, men med en gang jeg skrur av lokket på ekspansjonstanken ser jeg at vannet kommer opp! skal det være slikt eller= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2006 tror jeg har klart å luftet godt nok! er iallefall god varme i varmeaparatet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 26, 2006 Share Skrevet Juni 26, 2006 Høres ut som luft men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2006 ok vi sier det er luft! men noen med en guid på hvordan man skal få ut luften skikkelig da? hav med topppakningen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 26, 2006 Share Skrevet Juni 26, 2006 hehe,neu håper den ikke har gått under kokinga di. Sett bilen i en slakk oppoverbakke og vent til den er helt kald,start bilen og hold den på 3000o/min mens du hele tiden fyller vann. Varme apparatet på full styrke og sjekk iblant at det er varme i cupeèn. Rus litt engang iblant. Når alle slanger er meget varme,og apparatet bare blåser varmt kan du sette på lokket og ta deg en tur. Det er også lufte skrue rett ved siden av lokket på radiator,skru den litt opp etterhvert og skru den igjen når det kun kommer vann og ikke bobler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå