Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en bil med sugemotor er det lite og hente med chip. Max 10-12% økning under optimale forhold med åpnere luftfilter montert. da er også bilen kjørt og justert på rullende landevei for og få dette til. Så det er nok ikke noen god investering vil jeg tro. men prøve kan du jo alltids gjør. kjør bilen før og etter montering av chipen på en dynobenk. Chipen er ikke vanskelig og montere selv

Skrevet

Chipen er mest for å få fjerne turtallsperra. på din bil er det helt optimalt for du kan dra den lenger på girene og du treffer mye bedre på turtallet opp til neste gir. men du vil ikke merke noe forskjell bortsett ifrta det.

Skrevet

bare så det er sagt. Jeg hadde kjørt bilen i benk før og etter montering av ny chip bil med sugemotor (turbo også) har chipet mange biler og selvfølgelig prøvd flere billig versjoner som er lastet med et middelmådig program som kansje ikke passer akuratt din motor i det hele tatt. det hjelper lite at produsenten lover 20% økning av effekten og 1000 rpm høyere turtallsperre nå du ender opp med 5 hester minder en utgangspunktet. Kjør den i benk :D

Skrevet

Til E30 318is har det i lengre tid gått an å få tak i billig kopichip fra en som mekker de selv i Tyskland. De har ligget på rundt 500,- inkl. frakt til Norge og er en kopi av BMW sin Gr.N chip.

Jeg vet om flere fornøyde eiere av slik chip så det kan godt hende den er ok den du har funnet på eBay. Glem hestene de lover at du skal få, her er det flytting av turtallsperren som er det viktigeste og sansynligvis det eneste du vil merke forskjell på etter chipping.

Skrevet

Hm interessant.. Var jo veldig billig ? Hadde vært morsomt og sett om disse er av noe kvalitet... Evt. andre steder man får kjøpt chip til 318is?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...