Radeon Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 Tja si det. Vil nok ikke bli det helt store i og med at subbene bare vil trøkke lufta rett ut av kassa da. Poenget er jo å få reflektert lyden mest mulig rundt i kassa. Men hvis du setter subbene mer oppover på et vis slik at bassrøra står nærmere 90 grader på elementene kan du kansje få noe bedre lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oxide Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Tenkte å montere sub'ene i ca. 35-40-graders vinkel...er dette en bra løsning? Slik, hehe..fortgort-tegning: Har sedan, og to 12-tommere liggende. Tenkte kanskje å lage en kasse på hver side av reservehjul-brønnen... Har en 2x200 watts forsterker nå, men skal kjøpe(kanskje mekke) en kraftigere da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radeon Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Kan bli bra det ja, er mange som gjør det sånn. Og om du skal ha portet kasse så kjør portene mellom elementene på forsiden av kassen, eller ved siden av elementet om du lager to kasser. Bare husk å følg de anbefalte litermålene til elementene så godt som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Uansett hva du gjør så er det viktig å tenke på at det du ønsker er å få best mulig lyd (riktig?). I dette ligger at du ikke skal bruke bassen til å sette andre ting i bevegelse. Øret er som kjent avhengig av at ting er i bevegelse. Best mulig lyd er å la de ønskede frekvensene svinge fritt og ikke at de setter andre ting i svingning, verken ved direkte påvirkning eller at elementet står slik at lydbølgene blir reflektert. Om dette er enkelt i en bil? Nei! Så mitt råd er at du prøver deg frem..Og det er tross alt ditt øre som er fasiten. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mad-fun Skrevet September 22, 2006 Share Skrevet September 22, 2006 Jeg vet om en som kjørte demobil for Alpine i en audi a6, med utstyr for rundt 250.000kr, han hadde 2stk 12" type-r elementer i en 22(?) liters kasse (ikke for å få den dypeste bassen, men for å få bassen så rask som overhode mulig) vendt mot seteryggen, og det funka driiiiitbra!..da hadde han lagt ned armlenet og hadde hull gjennom.. Så hvis man gjør det samme i BMW kan det vel funke like bra? Vet ikke om han gjorde noe med hattehylla.. Vet heller ikke om det var åpen eller lukka kasse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet September 22, 2006 Share Skrevet September 22, 2006 Har en hertz 12" som spiller bakover sammen med focal 130kp, å det spiller meeget bra. Konsert i bilen Har coupe å da altså ingen vegg bak setene. Har tatt ut høytalerne i hattehylla for å få mest mulig bass frem, å de funker hos meg! Skal du til med bassrør opp hattehylla eller skipose bør dette helst vere en båndpass kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cappel Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 Jeg har satt kassa sidelengs og fjernet orginalhøytalerene i hatthylla. Kassa er tilpasset hullet der man vanlighvis har en liten boks på høyresiden og går nesten helt opp til luka. På den måten får man maks lengde foran elementet. Kassa er ca 18l med en 10", så den tar minmalt med plass, men spiller fortsatt bra. Kan fortsatt legge 4 golfsett bak i coupen! Det tipper jeg få andre med basskasse klarer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå