Gå til innhold

Mitt crosserprosjekt! :)

Tøft prosjekt eller ikke?  

13 stemmer

1. 1. Tøft prosjekt eller ikke?

• Tøft
      2
    • hmmm...
      6
    • Snålt/dårlig prosjekt
      5

Anbefalte innlegg

Driver for tiden på å bygger om det første kjøretøyet jeg kjøpte meg før jeg gikk over til biler! :P

Den har blodtrimma motor, og etter jeg fikk bytta dyse og justert forgassern nå, så går den som ei kule!

Ikke bare går den godt, men den også høres ut som en crosser!

Skal bygge den om til Crosser og jeg tror resultatet kommer til å bli MEGET lovende! :)

Har litt lite bilder for tiden, da mine foreldre har digitalkameraet, men dere kan jo kikke på de bildene som allerede er :wink:

Kommer flere bilder i løpet av mandag/tirsdag!!

Link til prosjekttråden min: http://nmcf.net/viewtopic.php?p=99043#top

Håper dere liker det dere ser :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sjølv ein Tsx for mange år sia... Den gjekk som fan... Ingen av dei gamle mopedene uten vannkjøling som gjekk bedre! Tok NSR 0 - 60 og den klarte 80 opp den fleste bakkane så lenge du hadde 80 når du kom til bakken!!!

Ulv i fårekle faktisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestandig vært glad i ting ikke så mange andre har,så jeg kjøpte meg som 16 åring en Yamaha Enduro-med crommet svingarm og DT potte.

Sperra på Enduroen ligger i potta,så med DT potta var det natt og dag.

Men kjøpte meg tvert ett splitter nytt Malossi 9hk trimsett,bygde om til ny effekt potte og Mikuni 23mm forgasser.

Med litt fresing og dreving fikk jeg den opp i 115 km på flat vei i følge speedo,men det stemte bra med speedoen til en kompis i bil.

Jeg husker så godt at jeg sa jeg ALDRI ville gidde å kjøpe meg bil som 17åring,for det var jo så sinnsykt moro med moppa..

Helt til jeg kom over en BMW e21 320 forgasser.. da var løpet kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her gjør vel ca. 80 som toppfart, og det med en sinnsyk akslerasjon! Er vel omkring 15-20hk i denne! (orginalt har de ikke mere enn rundt 6-7hk tipper jeg) å jeg klarer fint å akslerere til 70km/t i oppoverbakke, og holder fint 80 opp bakker om jeg har den farta når jeg kommer til bakken!

Er litt lite toppfart på den for tida.. Kan dreve den mye mere, men den brukes jo i skogen, så der er 80km/t mere enn nok! Den klatrer seg opp selv de bratteste bakker enda de går mer eller mindre rett opp!

Har fått lakket litt på sykkelen denne uka, å kommer med bilder i mårra :wink:

Sykkelen skal jeg kvitte meg med når den er ferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...