Gå til innhold

Hvordan har dere med e36 sedan lagt kablene?


Anbefalte innlegg

Hvis du står foran bilen har jeg lagt strøm kabelen på venstre side og phono på høyere. Jeg har baksete som ikke går ann å legge ned, så der går kabelene igjennom en liten gummi foring, der phonoen ligger går det noen strøm kabler av no slag, jeg har litt støy, kan det være derfor? Eller kan det være andre ting? Det er en slags dynamo støy trur jeg, hører liksom innimellom at vindusviskerene går osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la min under midtkonsollen, under baksetet og gjennoom et lite hull. nedfor dær ski posen skal være.

har heller ikkje ski pose, men er en liten gummmi/plastik greie under dær skiposen skal være som man kan får mange kabler gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri, remote og signal la jeg på passasjerside, siden det er hull i torpedovegg (kalles vel det) under hanskrommet. I tillegg er det enklere å kommer til med signal og remote opp til spiller derfra.

La de bare i lag under lista bak til bagasj, der det er et hull rett inn i bagasjen. Bruk ordentlige kabler, så blir ikke støy noe problem. Har ikke jeg i hvertfall..

Minus strøm henta jeg i fra en bolt der låsen til bagasjelokket sitter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
strøm og signal bør holdes borte fra hverandre.

Støtter denne uttalelsen. Kabler der trekkes mye strøm igjennom (som f.eks til forsterkere) får et magnetisk felt rundt seg som kan støye på phono (signal) kabler.

Jeg har baksete som ikke går ann å legge ned, så der går kabelene igjennom en liten gummi foring, der phonoen ligger går det noen strøm kabler av no slag, jeg har litt støy, kan det være derfor?

Kan være derfor du har støy i spilleren, men kan også være dårlig jording på forsterker eller spiller.

Om man kobler til signal kabelen på forsterkeren før strømmen kan man risikere å brenne jordinga på spilleren fordi hvis du da setter pluss strømmen på forsterkeren går plutselig all jordig igjennom signalkabelen før du får jordet forsterkeren. Dette kan resultere i typisk ladestøy i spiller osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du står foran bilen har jeg lagt strøm kabelen på venstre side og phono på høyere. Jeg har baksete som ikke går ann å legge ned, så der går kabelene igjennom en liten gummi foring, der phonoen ligger går det noen strøm kabler av no slag, jeg har litt støy, kan det være derfor? Eller kan det være andre ting? Det er en slags dynamo støy trur jeg, hører liksom innimellom at vindusviskerene går osv.

Jeg minnes jeg koblet det slik på min 318i sedan, men jeg har ingen problemer med støy eller noe slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du står foran bilen har jeg lagt strøm kabelen på venstre side og phono på høyere. Jeg har baksete som ikke går ann å legge ned, så der går kabelene igjennom en liten gummi foring, der phonoen ligger går det noen strøm kabler av no slag, jeg har litt støy, kan det være derfor? Eller kan det være andre ting? Det er en slags dynamo støy trur jeg, hører liksom innimellom at vindusviskerene går osv.

Jeg minnes jeg koblet det slik på min 318i sedan, men jeg har ingen problemer med støy eller noe slikt..

ja det er fint mulig. Men da hadde du ikke hissig anlegg?

jo hissigere anlegg, jo mere strøm, jo mer magnetfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus strøm henta jeg i fra en bolt der låsen til bagasjelokket sitter..

ver så snill å la vere å bruke bolten på bagasjelokket til jordingspunkt! det verken ser bra ut eller funker noe særlig bra! i di fleste E36 så vidt jeg vet så skal det vere ett "ORIGINALT" jordingspunkt baki under teppe til høyre side under ett plast deksel. Noen biler er jo batteriet bak. Så derfor er det da en bolt med mutter som du helst skal bruke til jordingspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant sant. Bare en 1000w forsterker på en 1000w kenwood 12" som trekker her. Er nok sikkert for lite trekk i strøm da til å skape nok magnetfelt for å forstyrre.

1000 watt her og 1000 watt der.

Du får en 1000 watts 12" som drar halvparten av amp. som en 400 Watt.

Eks, Dra til BRL på svinesund å kjøp en 3000 Watts 12" til 500 kroner.

Mye watt!!!!!!!! Men spiller rævva.

Men allt er relativt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la alle kabler igjennom seterygge-innstegslista bak, under deksel på b-stolpe og under innstegslista på passaser siden, og borra høl i torpedovegge til strøm kabelen,

watt sier ingen ting om kvalitetet på lyden fra høytaleren, se heller på watt RMS og/eller peak watt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite tips som ikke mange er klar over: den tynne kabelen i midten av phono kabelen; ikke bruk den som remote/styrestrøm:) i begge ender fester du den til jord, da vil du garantert få mindre/ingenting støy, og heller legg opp en ny remote:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...