Sevenord Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 Jeg har fått en skramling som kommer fra området rundt motoren (har sikkert alltid hatt det). Det høres ut som om noe er løst og klirrer, skurrer og skramler, ikke noe høyt, men det er der. Nå idag la jeg merke til at lyden forsvant når jeg trådde clutchen helt inn.. Er det dette som er det såkalte utløselageret? Jeg har hørt når det har vært gåent på en annen bil, men det var ikke så "mye rare lyder" som det er her.. Bilen er ikke trollkjørt, tatt rivstarter med, spunnet sirkler, etc.. Relativt pent kjørt! Nå skal det sies at jeg har ikke sjekket olje på gearkassen... Men den skal ha vært byttet for ikke alt for lenge siden.. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 Høres ut som utløserlagret ja. De er ikke så bra på bmw, de er laget av plast! Har dårlig på begge mine biler, men du kan kjøre leenge med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2006 ok.. så det er ingen krise nei, bra det... Skal på ferietur nå, 2500km på en ukes tid. Hva er det egentlig som skjer, og hva skjer når dette ryker? Forresten, kan det være dette jeg hører som en HØY skranglelyd under bilen ved lett påkjenning eller når jeg bremser lett på girene uten belastning? Isåfall må det jo snart gå til pisis. Men håper det er noe eksosgreier som lager den lyden ivertfall.. Fordi den er også borte når jeg trår inn klutsjen, men da er det jo ikke påkjenning på motoren heller, så satser på det ikke henger sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 Det kan gå helt i stykker om du kjører lenge med det... Skifta clutch på en Saab 900, og da hadde utløserlageret delt seg i to Lå små kuler over alt inni clutchhuset Litt rart lyden blir borte når du trår pedalen helt inn, er jo da lageret snurrer mest... menmen, ta av kassa og sjekk det da vel. Grei jobb det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2006 "ta av kassa og sjekk", hehe, høres så enkelt ut Blir vel ikke gjort noe før etter sverigeturen, om det ikke viser seg at skramlinga jeg hører kommer derfra, isåfall er det dårlig stilt :=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 "ta av kassa og sjekk", hehe, høres så enkelt ut Fordi det er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 "ta av kassa og sjekk", hehe, høres så enkelt ut Har du tilgang til bukk, så er det gjort på en time.. Og ta av kassa altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2006 såpass... Hvordan er det å få tak i dette lageret da? Dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 såpass... Hvordan er det å få tak i dette lageret da? Dyrt? Mekonomen, BMW forhandler. 0-500,- tipper jeg det koster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2006 Høres jo greit ut da, tross alt... Nei får ta å undersøke litt med fadern i morgen, kanskje man får tid til å se på det før man drar avgårde... Mange takk for svarene til nå ivertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 Er det ikke bare "normal" bmw rakling du hører fra girkassen da? Helt vanlig på Getrag kasser. Det er bare tannhjulene som klirrer sammen, og denne klirringen stopper når du trykker inn clutchen. Ny eller litt tykkere olje helper mot dette, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Towwy Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 Jeg ville heller trodd det var lageret som står i svinghjulet, når det er litt dårlig så bråker det i fri med clutch'en ute og bråker ikke når du trår clutch'en helt inn, for da tar utløserlagerert over. Eller har jeg bommet kraftig nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2006 Er det ikke bare "normal" bmw rakling du hører fra girkassen da? Helt vanlig på Getrag kasser. Det er bare tannhjulene som klirrer sammen, og denne klirringen stopper når du trykker inn clutchen.Ny eller litt tykkere olje helper mot dette, Jo fadern mente også at det der var bare "slik det skulle være" på en gammel bil. At det var bare gearkassen man hørte.. Men jeg skal sjekke gearolje og slikt iløpet av uken Mange takk for beroligene svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 Er det ikke bare "normal" bmw rakling du hører fra girkassen da? Helt vanlig på Getrag kasser. Det er bare tannhjulene som klirrer sammen, og denne klirringen stopper når du trykker inn clutchen.Ny eller litt tykkere olje helper mot dette, Jo fadern mente også at det der var bare "slik det skulle være" på en gammel bil. At det var bare gearkassen man hørte.. Men jeg skal sjekke gearolje og slikt iløpet av uken Mange takk for beroligene svar Var da ikke "klirring" i getragen min når jeg kjrørte med den. Typisk mange å si "er sånn med gammel bil" Trenger ikke bety at det skal være sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 De er ikke så bra på bmw, de er laget av plast! . er det bare meg. eller med vær eneste slite dele etc. så kommer det en å sier at det det ikke er bra på bmw er jo snart ikke noe igjen som kan vøre bra. annet en merket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå