Gå til innhold

Bygge om til manuell??!


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

SÅÅÅ enig med deg i akkurat det Lien :)

Har overtalt pappa.. Nå gjennstår det bare å overtale mamma, åsså må jeg se om jeg får hjelp av en kompis av broren min til å få hjem bilen.. (da han har bilhenger for å taue biler på, og skikkelig varebil å taue med.)

Tror ikke subaruen til mamma hadde duget så bra til å taue en bil på 1800kg når den selv veier bare 12-1300kg..

Kjipt at pappa må bytte motor i tahoen sin akkurat nå :(

Den hadde vært midt i blinken å taue med! :)

Forhåpentligvis står den hjemme her i løpet av neste uke den 745ia`n :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grunnet useriøs selger som ikke klarer å bestemme seg for hva han vil har jeg mer eller mindre "droppet" det kjøpet av den 1985 modell 745ia`n jeg har bilde av på side 1.. :roll:

Men nyheten er at jeg, eller rettere sagt Dralle her på forumet har funnet meg en 1982 modell 745ia som ser mer eller mindre komplett, "strøken" og (rustfri?) ut som står i bardu! 2 timer kjøring fra her jeg bor! :)

Er litt mindre utstyr i den enn den andre, men det spiller vel stort sett ingen rolle da hele bilen skal småbiter for skikkelig gjennomført nyoppbygging hvis jeg kjøper den ! :P

Så da blir ALT slik jeg vil ha det, å jeg blir å bygge inn masse stasj i den som ikke direkte ødelegger de orginale linjene i bilen! :wink:

Det viktigste er vel i grunn at motor, driverk og karosseri er i god stand og funker som det skal! :)

Den 745ia`n jeg NÅ ser på har bare gått 100 000km visstnok! :)

Prøvde å ta kontakt med selger, men fikk melding tilbake om at han var på verdens største biltreff i helga (noe som tyder på at han muligens har litt peiling på biler og har tatt vare på den!) men han skulle ringe meg tilbake når han fikk tid :wink:

Venter spennt på svar! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg veit hvem det er. Den har stått på finn.no en stund til 20 000 (med prøveskilter så jeg trodde den var ufortollet). Hvis den har gått 100 000 til dne prisen så er selgeren dum som et brød!

Jeg vil uansett ikke anbefale å kjøpe 745i før 9/83. Du har l-jettronic som gjør at den ikke går ann å trimme + at toppen på disse er dårligere enn senere modeller i tillegg til at det er MYE mindre utstyr på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at motoren er dårligere og at det er mye mindre utstyr da..

Men en 745ia er morsom å eie selv om :D

Har snakket med eier.. Han visste ikke hvor mye den har gått sa han.. sto visstnok 100 000 på speedometeret da han kjøpte den, men det virket ikke da.. Åsså har han reparert det i ettertid, så kilometerstand er han usikker på sa han.. Hørtes ut som ett godt kjøp, så jeg tror jeg slår til! Motoren krangler litt grunnet at det er noe fukt på noe plugger og ledninger i motorommet etter at den har stått ei stund, men gikk pent og godt før den ble satt bort! og denne er komplett og mer eller mindre rustfri! Sveiset en del rust på og byttet bremser, bremseslanger, frontrute og masse sånne ting. Er nye kanaler og til dels gulv i den også, så eneste rust som var igjen var ett par bobler bake..

Skal se på`n til helga :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du si meg hvorfor det ikke går ann å trimme 745i fra før 9/83?

Har undersøkt litt rundt det og jeg har nok misforstått. Det er faktisk enklere med l.jettronic enn motornic fordi du ikke har bensinkuttet på 0.7bar. Ergo du slipper chip.

Her er det bare å skru opp trykket så er du i gang selv om du vil bli hengende etter med rundt 40-50hk på samme trykk siden volumet er 0.2L mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! :)

Ble nesten litt redd når du sa det om at de ikke gikk å trimme noe særlig..

Men trim skal jeg alltids ha.

Ikke så ekstremt omfattende trimming, men turbotrykket skal stilles opp en del, det skal på effektannlegg, så skal toppen portes, det skal monteres kvasskam og datasprut.

Å sist men ikke minst skal jeg ha tykkere toppakning selvfølgelig!

Det er vel det som er planen min når det gjelder trimming.

Ser lyst ut, så skal ikke se bortifra at den 745ia`n får ett godt hjem her hos meg snart :wink:

Blir snart gal av å vente! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...