Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ser det er forandringer i planene her siden jeg og en kammerat var å henta noe bærebruer til 02'n hans hos deg i høst. Da var det m20 turbo som gjalt. Satt denne S50'n i bilen til Stig Johansen så sent som på Bmw treffet på Rudoskogen i mai? Virka som det var greit trykk i den iallefall. Må til til med ews på denne eller har den blitt omgått på noe vis?

Jævlig gromt prosjekt! E21 fortjener å bli tatt vare på.

Hilsen Trond

Skrevet

Nei,han byttet motor noen dager før bmw treffet,nesten 400 hk i hans nå.

Ews og alt er inntakt som orginalt,det lar seg ikke å omgå uten datasprut eller lignende.

Så jeg får en ekstra nøkkel i bilen.

Og uten den nøkkelen er det teknisk umulig å stikke av med bilen for egen maskin;)

Takker,ja det er ikke akkurat sååå mange hele og fine e21 igjen.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Ja,selve motoren passer veldig fint.

Kassa er det verre med...

Prøve med kassa snart,dette var bare for å lage motorfestene og finne ut akkurat hvor jeg ville ha motor.

Jeg vil enda ha den 15mm lenger ned mot traversen før jeg er fornøyd.

Imorra får jeg Alpina radiatoren,skal da sjekke hvordan det er med plass med den i og hva type vifte jeg må bruke.

Det blir elektrisk,men spørsmålet er om den skal suge eller trykke.

Kommer etterhvert.

Skrevet

Ser ut som du har fått motoren langt ned. Klarer du 15mm til må da det være bra.

Skrevet

Ja,har store problemer med å få kassa til å passe,så jo lenger ned jeg kommer med motor jo bedre er det for kassa og tyngdepunktet.

Men da får jeg problemer med bunnpanna igjen,men den må nok kortes inn uansett.

Bilen må masseres litt for å få plass til innsuget også.

Skrevet

Ojsann, her har jeg ikke fulgt med på en stund, og det har jo hendt saker her! Gratulerer med perfekt valg av motor! :wink:

Dette kommer nok til å gå unna i den lille bilen der!

Skrevet
Ja,har store problemer med å få kassa til å passe,så jo lenger ned jeg kommer med motor jo bedre er det for kassa og tyngdepunktet.

Men da får jeg problemer med bunnpanna igjen,men den må nok kortes inn uansett.

Bilen må masseres litt for å få plass til innsuget også.

Hva med å senke hele traversen?

Jeg har et liknende problem med min bil hvor hele motorpakka slik den står i dag heller ned i bakkant pga jeg ikke får kassa høyere opp, da den stopper i girkassetunnellen. Nå vet jeg ikke om det er riktig at motoren skal står vannrett ifht karrosseriet heller.

Skrevet

Jeg kan senke den ca 5mm,mer enn det så får jeg problemer med forstilling og litt sånn,men jeg må banke litt i girkassetunel så går det.

Skrevet

Rått Prosjekt :), E21 er den råeste 3-serien etter min mening :)

Gamle bilen din var sinsykt rå så jeg har tro på att du får til ett bra konsept her også ;)

Men har du gjort noe med understellet på bilen, vist ikke kan det bli litt vanskelig å kjøre bra med den motorn der :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...