Gå til innhold

E21 323i 1978


propan
 Share

Anbefalte innlegg

Kasse og motor passer nesten.

Så jeg må lenger ned med motor i front,for å få kasse ned bak,uten at alt stuker i bakkant.

Motor vil da få lavere tyngdepunkt i bilen,og nå som motor er rett-får jeg den også minst 25mm lenger bak-så det er bra,men hadde vært deilig å sluppet all den jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir skikkelig bra! Satt inn en 3l i e30'n min i vår, synes det var litt av hvert å tenke på. Kan bare forestille meg hvor mye jobb detta er. Hva gjør du med bremsekrafterforsterker? Er carboninnsuget slankere enn orginalen bakover?

Edit: Så på et forum at du skulle bruke 75% brems fra E30 M3. Er det noe du har kjøpt eller har du bygget den om selv. Er litt nyskjerrig på hvor man får tak i sånne ombygginssett for vanlig 25% diff.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed har ombyggingssats tror jeg.

Foreløpig er det standard e30m3 25% brems,men til vinteren skal diffen ned til gøteborg for full overhaling og oppstrekking til 75%.

Dette er en kostbar affære riktignok-5000kr.

Jeg har ikke navnet på det firmaet her jeg sitter nå,men kan finne det til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren er orginal,carbon innsuget er laget til e30m3,og e21 motorrommet er littgrann bredere,så gikk veldig fint med innsuget,faktisk 15mm klaring og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed har ombyggingssats tror jeg.

Foreløpig er det standard e30m3 25% brems,men til vinteren skal diffen ned til gøteborg for full overhaling og oppstrekking til 75%.

Dette er en kostbar affære riktignok-5000kr.

Jeg har ikke navnet på det firmaet her jeg sitter nå,men kan finne det til deg.

Så vidt jeg veit har koed bare sett for ombyging til 40% eller komplett 75% bremseenhet, men den har jeg jo fra før av. Så på Mobimek eller noe sånt i sveige solgte sett med nye klatreramper og andre lameller som var 75%. Der var det ikke dobbelt sett med lameller på begge sider av bremsen, mente den med 75% hadde det jeg. Visst den ikke har det er det jo like greit å frese ut større rampevinkler og schimse opp en vanlig 25% til 75% for en mye billigere penge.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet ett girstell jeg kan bruke,boltet fast i tunnelen,så det blir aluminiums motorfester rundt om med ett lite lag av gummi,en kar i tyskland som lager de. Så høyden kan justeres etter ønske i dreiebenken-gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...