Gå til innhold

E21 323i 1978


propan
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Det der med å justere toe inn litt ekstra tror jeg gjorde ting mye verre. Den er veldig nærvøs å kjøre i litt høy fart. Skeiner som f ved bevegelse på rattet. Klarer ikke tenke meg frem til at det kan være noe annet galt akkurat nå.

Alle foringer etc virker tighte og fine. Noe knirk har det blitt i de,men det er bare friksjon mtp poly foringene. Sjekket med litt forskjellig luft i dekka også. Kjørt demperene på både max soft og nå sist max hard. Skal prøve å ta av den vinga under bilen bak,evt vinkle den litt mindre-kan nesten virke som den suger bilen til bakken i høy fart og gjør den ustabil.

Det er rett og slett som å kjøre med vinterdekk og mye last i koffert.... Grusomt ihvertfall. Nærvøst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er gal spissing pga senk i kombinasjon med felger med 0 i innpress. Derav nervøs i fart.

Med justering av camber og spissing til vinteren bør jeg redusere problemet mye.

Jeg røyk ett drivledd igår,så nå er det igang ;)

Jeg som kjørte sååå lenge med drivleddene på den gamle turbobilen. Men med turbo er det ikke så direkte med moment som dette her,så sug er nok endel hardere på drivlinja fant vi frem til igår. Jaja :)

huqu7epe.jpg

Du veit det har smellt litt inni der når det nye dekselet er hull i da...

dyryqy2y.jpg

emegeqej.jpg

hyhahe5a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok mer på at den drivakslen er det berømte f++++ håret for lang etter omsveising av bakstiling. Får du dratt drivakselen ca 8-10mm. inn/ut når den står i 90grader(vekt i bilen). Hadde akkurat samme problemet med en e30 med store diff. Spiste drivakslinger med 3-4mm. Ente med og frese av 2,5mm på innere og ytere annlegsflate på cv lagerne. Varte livet ut etter det (bilcross bil med 3,5l).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,det må jeg se på. Første gangen kortet jeg de 22mm inn. Nå har jeg 25mm kortere hver side. Den går nok 10-12mm ut og inn når den henger i bukk,men har ikke prøvd på 4 søyler.

Sjekker dette til vinteren. Men hovegrunnen til at leddet røyk nå var at det var slakk i det fra før og at sjåfør satset over evne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...