Gå til innhold

Senkesett E36- Hva bør man kjøpe?


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter noen gamle senkefjærer på bilen men demperne ble ikke byttet dengang tydeligvis. Nå tror jeg disse demperne begynner å synge på siste verset... Og fjærene er sikkert ikke like stive lenger :) Så hva bør jeg gå for nå? Ønsker i utgangspunktet 40/40 senk, men 60/40 er også levelig. Jeg ser for meg merker som enten Bilstein, H&R eller Apex. Hva ligger slikt på i pris og hva er tilgjengelig i senking? Justerbart er ikke noe ønske, så ikke post coilovers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor 40/40? Dvs, -lik- senking foran og bak? Regner med du har sett hvor dumt det ser ut på BMW? Det blir rimelig feil. Da vil fortsatt fronten være en halvmeter høyere opp enn bakenden.

Regner med du har sett på bilen til hagenisse? Den har 40-15 senk (correct me if I'm wrong). Dette er bilstein og H&R. Det er en MEGET bra senk.

6_sm.jpg

1_sm.jpg

9_sm.jpg

4_sm.jpg

Den senker akkurat så mye som den trenger å bli senket ;) Står på 215/45-17"

(Bildene er btw tatt av meg ;) )

Settet med dempere og fjærer lander på ca 7500,- hos autotrio.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en IS, ikke iX

Vet det. Just a funny try....

Syntes den var litt høy bare.

Personlig så liker at E36 ligger flatt jeg da.

Dekk opp i buen bak, og jevnt med kanten fremme.

Sånn Kodal stuk liker jeg lite.

Men smaken er forskjellig.

Pen bil uannsett det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk opp i buen ser idiotisk ut imo, ser rett og slett ut som noe er ødelagt bak. Jevnt med kanten foran er jeg for så vidt enig i, men da blir bilen upraktisk lav hvis man skal ha splitterne slik min har.

Tror uansett H&R sitt 60/30-sett burde tilfredstille dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at din ikke kan være noe særlig lavere fremme om du har ønsker om og beholde fronten hel ja.

Men så ligger din rimelig flatt da.

Lite med stuking ned fremme der ser jeg.

Største forskjellen på din og min der er vel at min er ca 5-6 cm laver all over.

Bare jeg får et justerbart senkesett jeg, så blir den ennå lavere. :)

Det var vel et 60/40 sett som satt i min, helt til det ble modda med vinkelsliper.

Men Dr-S.

Har du råd til justerbart, så gå for det.

Da kan du senke og heve helt etter smak og årstid når du vil.

Mener og huske at 60/40 ikke var så ille og se på, og gir fremdeles en grei fjæring på dagens veistandard, men liker ikke stukingen den får fremover og personlig liker jeg den lavere.

Cab det jeg har, men det skulle vel ikke utgjøre noen forskjell høydemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis han skal kjøpe seg justérbart senkesett, så må han ut med en del tusen mer enn f.eks. de senkesettetene som er blitt anbefalt.

Man får jo ikke i pose og sekk. Dvs, billig pris og meget bra dempere&fjærer.

Menne... Er det ikke slik at de fleste justérbare senkesettene er fra 50(/60)-110mm senking? For min del, så er vel kanskje allerede 60mm meget senking. Dvs, da bruker man jo ikke resten av senkemulighetene? Kan jo ikke akkurat kjøre så ekstremt mange steder med...80-100mm senking. Ihvertfall ikke hvis man har noe annet enn standardfanger (ikke m-tech). Tror det vil være selvmord for bilens ytre å kjøre med så mye senking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvor de justerbare starter i høyden, men selv kjører jeg orginalt rundt om på bilens ytre. Hvorfor se sinna ut, om den ikke er det?? ;)

Men som jeg nevnte... Har du råd til det.. Så gå for justerbart.

Sa ikke at det var billig.

Unnskylder litt OT av meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...