Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden alle verksted jeg har snakket med har mye å gjøre for tiden, så tenkte jeg at kanskje noen av dere har lyst til å tjene 2000kr?(er vel greit betalt det? for 2-3timers arbeid?) Bytte traversforingene mine(siden jeg ikke har gjort det før, vil jeg ikke ødelegge noe :P )... Noen som gidder?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
hvorfor ikke gjøre det på verksted? Koster vel rundt 2000 kr der.

Fordi de 3 stedene jeg sjekket hadde de ikke tid før om 3-4uker ;)

Skrevet
Siden alle verksted jeg har snakket med har mye å gjøre for tiden, så tenkte jeg at kanskje noen av dere har lyst til å tjene 2000kr?(er vel greit betalt det? for 2-3timers arbeid?) Bytte traversforingene mine(siden jeg ikke har gjort det før, vil jeg ikke ødelegge noe :P )... Noen som gidder?

Det der er ikke gjort på 2-3 timer for folk uten skikkelig utstyr....dritt jobb number uno...!

Skrevet

Det der er ikke gjort på 2-3 timer for folk uten skikkelig utstyr....dritt jobb number uno...!

Jeg regner jo med at folk som sier ja til å eventuelt gjøre har peiling på hva de gjør og har gjort det før... ;)

Skrevet

Jeg regner jo med at folk som sier ja til å eventuelt gjøre har peiling på hva de gjør og har gjort det før... ;)

Jaja, men de sitter noe så innihelvette, det ble byttet på min bil av en mekaniker, men han hadde ikke den pressen, eller hva de bruker, det ble mye banning, høyt blodtrykk og mange timer på han...:P

Skrevet

Jaja, men de sitter noe så innihelvette, det ble byttet på min bil av en mekaniker, men han hadde ikke den pressen, eller hva de bruker, det ble mye banning, høyt blodtrykk og mange timer på han...:P

Hmm

Er da en grei jobb det.

0: sette bilen på bukker

1: fjærne mutrene til boltene som går gjennom silentblokkene.

2: slippe ned traversen så langt den går (ca 10cm)

3: legge en passelig stor rørbit oppå silent blokka (med en slisse skåret i siden for å få den inn)

4: jeKke opp traversen til du tar tyngden av bukkene.

5: varme med en varmluftspistol på traversen.

6: foringen glir så pent og forsiktig ut...

7: har salo på den nye foringen, bruke jekken og bilens tyngde for å presse inn denne.

Ved bruk av litt varme slipper foringene normalt utrolig greit, uten varme: glem det.

merk varmluftspistol ikke blåse lampe, du ønsker ikke å forkulle gummien.

Renslig og grei jobb spør du meg.

Olds69

Skrevet

Hmm

Er da en grei jobb det.

0: sette bilen på bukker

1: fjærne mutrene til boltene som går gjennom silentblokkene.

2: slippe ned traversen så langt den går (ca 10cm)

3: legge en passelig stor rørbit oppå silent blokka (med en slisse skåret i siden for å få den inn)

4: jeKke opp traversen til du tar tyngden av bukkene.

5: varme med en varmluftspistol på traversen.

6: foringen glir så pent og forsiktig ut...

7: har salo på den nye foringen, bruke jekken og bilens tyngde for å presse inn denne.

Ved bruk av litt varme slipper foringene normalt utrolig greit, uten varme: glem det.

merk varmluftspistol ikke blåse lampe, du ønsker ikke å forkulle gummien.

Renslig og grei jobb spør du meg.

Olds69

Er det virkelig så enkelt? :?

Skrevet

Er det virkelig så enkelt? :?

Ingen garantier, men det er mine erfaringer.

Varmen gjør susen.

Uansett så tar det ikke mer enn en halvtime å forsøke dette.

mener det er to bolter som holder supportbraketten samt mutteren.

Noe som gjør det verdt å forsøke, bare å skru sammen dersom det ikke løsner...

du må lage et rør som passer greit (selv om jeg siste gang klarte det med en bit firkantrør som kun trykket på gummien) så vil jeg anbefale å bruke et som går så nært ytterringen til foringa (ideelt på stålet) som mulig. dersom gummien har løsnet ytterst så må du ha et som passer akkurat av åpenbare grunner. normalt er det innerringen som løsner.

ellers så kan en jo legge litt vekt i kofferten dersom den ikke vil løsne.

olds69

Skrevet

Jeg fikk byttet foringer på travers bak og bærekuler foran (ytre) idag, og det kom på 1600,- for deler og arbeid tilsammen ;)

Ble seeelvsagt gjort sort på et verksted av en barndomsbestekompis som visstnok har blitt mekanikker :D

Skrevet
Jeg fikk byttet foringer på travers bak og bærekuler foran (ytre) idag, og det kom på 1600,- for deler og arbeid tilsammen ;)

Ble seeelvsagt gjort sort på et verksted av en barndomsbestekompis som visstnok har blitt mekanikker :D

Det var billig! :) Jeg lurer på hva som er evt symptomer på når hjuloppheng/ting under bilen begynner å bli slitt? F.eks foringer bak og sånn.. Egentlig alt av stag, foringer, ledd osv osv

Dt som er med min E39 er når jeg lukker opp vinduet når jeg kjører over en fartdump så hører jeg at det kommer en slags gnikke/knirkelyd fra demperne foran idet bilen treffer fartsdumpa.. Hva kan det være? I tillegg har jeg litt vibrasjoner når jeg ligger fra 110 og oppover. I tillegg til å at det vibrerer rimelig kraftig ved nedbremsin fra 120 km/t og oppover...

Skrevet

Jaja, da prøver jeg selv på lørdag jeg :P hehe blir spennende dette :P Takker for tips alle sammen da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...