NSS Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Siden alle verksted jeg har snakket med har mye å gjøre for tiden, så tenkte jeg at kanskje noen av dere har lyst til å tjene 2000kr?(er vel greit betalt det? for 2-3timers arbeid?) Bytte traversforingene mine(siden jeg ikke har gjort det før, vil jeg ikke ødelegge noe )... Noen som gidder?
sindre Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 hvorfor ikke gjøre det på verksted? Koster vel rundt 2000 kr der.
Michael Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Det hadde jeg latt verkstdedet gjøre, er en skikkelig drittjobb uten sånn presse man kan få av foringene med bakstillinga i bilen.
NSS Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Skrevet Juli 5, 2006 hvorfor ikke gjøre det på verksted? Koster vel rundt 2000 kr der. Fordi de 3 stedene jeg sjekket hadde de ikke tid før om 3-4uker
PerEklund Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Siden alle verksted jeg har snakket med har mye å gjøre for tiden, så tenkte jeg at kanskje noen av dere har lyst til å tjene 2000kr?(er vel greit betalt det? for 2-3timers arbeid?) Bytte traversforingene mine(siden jeg ikke har gjort det før, vil jeg ikke ødelegge noe )... Noen som gidder? Det der er ikke gjort på 2-3 timer for folk uten skikkelig utstyr....dritt jobb number uno...!
NSS Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Skrevet Juli 5, 2006 Siden alle verksted jeg har snakket med har mye å gjøre for tiden, så tenkte jeg at kanskje noen av dere har lyst til å tjene 2000kr?(er vel greit betalt det? for 2-3timers arbeid?) Bytte traversforingene mine(siden jeg ikke har gjort det før, vil jeg ikke ødelegge noe )... Noen som gidder? Det der er ikke gjort på 2-3 timer for folk uten skikkelig utstyr....dritt jobb number uno...! Jeg regner jo med at folk som sier ja til å eventuelt gjøre har peiling på hva de gjør og har gjort det før...
PerEklund Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Siden alle verksted jeg har snakket med har mye å gjøre for tiden, så tenkte jeg at kanskje noen av dere har lyst til å tjene 2000kr?(er vel greit betalt det? for 2-3timers arbeid?) Bytte traversforingene mine(siden jeg ikke har gjort det før, vil jeg ikke ødelegge noe )... Noen som gidder? Det der er ikke gjort på 2-3 timer for folk uten skikkelig utstyr....dritt jobb number uno...! Jeg regner jo med at folk som sier ja til å eventuelt gjøre har peiling på hva de gjør og har gjort det før... Jaja, men de sitter noe så innihelvette, det ble byttet på min bil av en mekaniker, men han hadde ikke den pressen, eller hva de bruker, det ble mye banning, høyt blodtrykk og mange timer på han...
olds69 Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Jaja, men de sitter noe så innihelvette, det ble byttet på min bil av en mekaniker, men han hadde ikke den pressen, eller hva de bruker, det ble mye banning, høyt blodtrykk og mange timer på han... Hmm Er da en grei jobb det. 0: sette bilen på bukker 1: fjærne mutrene til boltene som går gjennom silentblokkene. 2: slippe ned traversen så langt den går (ca 10cm) 3: legge en passelig stor rørbit oppå silent blokka (med en slisse skåret i siden for å få den inn) 4: jeKke opp traversen til du tar tyngden av bukkene. 5: varme med en varmluftspistol på traversen. 6: foringen glir så pent og forsiktig ut... 7: har salo på den nye foringen, bruke jekken og bilens tyngde for å presse inn denne. Ved bruk av litt varme slipper foringene normalt utrolig greit, uten varme: glem det. merk varmluftspistol ikke blåse lampe, du ønsker ikke å forkulle gummien. Renslig og grei jobb spør du meg. Olds69
Bimmerlars Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Jaja, men de sitter noe så innihelvette, det ble byttet på min bil av en mekaniker, men han hadde ikke den pressen, eller hva de bruker, det ble mye banning, høyt blodtrykk og mange timer på han... Hmm Er da en grei jobb det. 0: sette bilen på bukker 1: fjærne mutrene til boltene som går gjennom silentblokkene. 2: slippe ned traversen så langt den går (ca 10cm) 3: legge en passelig stor rørbit oppå silent blokka (med en slisse skåret i siden for å få den inn) 4: jeKke opp traversen til du tar tyngden av bukkene. 5: varme med en varmluftspistol på traversen. 6: foringen glir så pent og forsiktig ut... 7: har salo på den nye foringen, bruke jekken og bilens tyngde for å presse inn denne. Ved bruk av litt varme slipper foringene normalt utrolig greit, uten varme: glem det. merk varmluftspistol ikke blåse lampe, du ønsker ikke å forkulle gummien. Renslig og grei jobb spør du meg. Olds69 Er det virkelig så enkelt?
olds69 Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Er det virkelig så enkelt? Ingen garantier, men det er mine erfaringer. Varmen gjør susen. Uansett så tar det ikke mer enn en halvtime å forsøke dette. mener det er to bolter som holder supportbraketten samt mutteren. Noe som gjør det verdt å forsøke, bare å skru sammen dersom det ikke løsner... du må lage et rør som passer greit (selv om jeg siste gang klarte det med en bit firkantrør som kun trykket på gummien) så vil jeg anbefale å bruke et som går så nært ytterringen til foringa (ideelt på stålet) som mulig. dersom gummien har løsnet ytterst så må du ha et som passer akkurat av åpenbare grunner. normalt er det innerringen som løsner. ellers så kan en jo legge litt vekt i kofferten dersom den ikke vil løsne. olds69
ChrZZ Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Jeg fikk byttet foringer på travers bak og bærekuler foran (ytre) idag, og det kom på 1600,- for deler og arbeid tilsammen Ble seeelvsagt gjort sort på et verksted av en barndomsbestekompis som visstnok har blitt mekanikker
aloebiz.net Skrevet Juli 6, 2006 Skrevet Juli 6, 2006 Jeg fikk byttet foringer på travers bak og bærekuler foran (ytre) idag, og det kom på 1600,- for deler og arbeid tilsammen Ble seeelvsagt gjort sort på et verksted av en barndomsbestekompis som visstnok har blitt mekanikker Det var billig! Jeg lurer på hva som er evt symptomer på når hjuloppheng/ting under bilen begynner å bli slitt? F.eks foringer bak og sånn.. Egentlig alt av stag, foringer, ledd osv osv Dt som er med min E39 er når jeg lukker opp vinduet når jeg kjører over en fartdump så hører jeg at det kommer en slags gnikke/knirkelyd fra demperne foran idet bilen treffer fartsdumpa.. Hva kan det være? I tillegg har jeg litt vibrasjoner når jeg ligger fra 110 og oppover. I tillegg til å at det vibrerer rimelig kraftig ved nedbremsin fra 120 km/t og oppover...
NSS Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Skrevet Juli 6, 2006 Jaja, da prøver jeg selv på lørdag jeg hehe blir spennende dette Takker for tips alle sammen da
Bmwfanatic Skrevet Juli 6, 2006 Skrevet Juli 6, 2006 dro nytte av dette tipset jeg også, for skal gjøre det samme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå