Gå til innhold

Nytt anlegg, null lyd???? HELP ANYONE??


Anbefalte innlegg

Jeg har da gått til innkjøp av 2 stk dynabel dy9410 og dynabel BF4501 forsterker som fint skulle klare og dra disse elementene ifølge forhandler!

Har satt subbene i en reflekskasse og koblet opp forsterkeren. Når jeg skrur på anlegget kommer det ett lite "BOOOF" i subbene, og forsterkeren lyser grønt "Power". MEN, det kommer ikke en JÆ..A lyd ut av de????

Mener alt er riktig koblet,og har dobbelt sjekka Phonoledningen fra spiller,lurte på om det kunne være denne siden det virket som om kun lyden manglet?? (det var det BOOFET når jeg skrur på som innbiller meg at det andre er som d skal????

Har tykkelsen på kabelen fra forsterker til Subben noe å si?? Vil den koble ut?? Ville den da ikke gå i "protect og lyse rødt"??

Har koblet forsterkeren rett til batteri uten kond. kan det være for lite strøm???

Finner ikke ut av dette,så kanskje noen på forumet her kan hjelpe en stakkars STEREONERD??? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strømmen skulle vel ikkje ha noke å sei, og heller ikkje kablane til subben! så lenge d står på lavt volum så kan kablane være små.

ekje noken andre me forsterkar i nærheta?

da kan du prøve å koble dine phono ledniger til hans forsterkar og omvendt! da får du lokalisert litt bedre problemet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom masse lyd ut av phonoledningen når jeg prøvde den på en annen forsterker så det er definitivt ikke det som er feilen! Forsterkeren min er en klasse D Monoblokk må disse kobles til subbene på en spesiell måte??? Eller er det bare å hive + på + og - på -???? Kan det være dette??? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du jordet direkte på battri? I tilfelle legg opp en ny jord i karroseri.

Jeg har jord rett på batteri ja, kan dette virkelig gjøre at jeg ikke får lyd i subbene?? Trodde det egentlig var ett av de bedre stedene og (jorde) jeg?

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få lyd om du jorder rett på batteri og. Men det er ikke noe egenet sted å jorde. Legg opp en ny til karosseri. Pass på at det er god kontakt hele veien.

Da prøver jeg det Nautilus.

Men du har vel ikke koblings skjema for åssen jeg skal koble disse 2 subbene for å kjøre dem i 2 Ohm med denna blokka? :oops: (hvis det går) Eller en anbefaling på hvordan det det ideelle oppsett på disse vil være? Subbene er enspolet så vidt jeg husker? Skal se imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei. Remoteledningen/styrestrømmen. Den som sier at forsterkeren skal slå seg av når bilen blir slått av , slik at den ikke trekker strøm når bilen står i ro uten at motoren går ;)

Aaahh. :oops: Styrestrømmen fungerer fint ellers ville ikke det lyst av blokka, ikkesant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel stemme det ja ;)

Lys i blokka når tenningen er på = styrestrøm virker.

Ikke lys i blokka når tenningen ikke er på = styrestrøm virker.

Noe utenom dette = noe er galt ;)

Da er noe garantert galt hos meg. :wink: Men skal prøve noen andre tips lengre opp på siden senere idag.(Må hjem og sove litt først). Så får vi se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nautilus: Lurte også på og kjøpe ett frontsett av deg. Hva anbefaler du som ikke koster skjorta men allikevel leverer litt lyd? :?:

Skal du kjøre det på en spiller så er det Focal 165A1 som en tingen. Eventuelt 130A1 om du skal ha 5.52"

http://www.iceaudio.no/index.php?func=v ... 463e6616e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...