Gå til innhold

mitt e34 prosjekt


jcboska
 Share

Anbefalte innlegg

kjøpte meg `88 bmw e34 520 for litt over en måned siden. det var mangellapp på lyktene (pga lakk), og gåen topp på den pluss MYE småfiks på bilen, så jeg fikk den ufattelig billig. nå står det en b25 motor i med nyhøvla topp, nyslipte ventiler og nytt slipesett. har ikke testa bilen siden kjøpet, så gler meg MYYE til oppstart som blir uti uka (har gått tregt med meg pga lite fritid).

planen videre:

hvite blinkers foran/sidene

sota baklykter (lovlige;) )

trimchip

ny lakk, lysere blåfarge.

nye felger, må ha 17"

senke mer framme

noen tips om hva annet jeg kan gjøre for å piffe opp litt? :)

bmw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er en luggum bil det:)

Jeg har akkurat pusset opp min E34 nå, og må si at småting - klips, lister, div motordeler o.l. fort blir overraskende dyrt! Men er jo arti å ha noe som er i bra stand da. :)

noen tips om hva annet jeg kan gjøre for å piffe opp litt? :)

Ser ikke på bildet om du har tåkelys eller ei, men det er iallefall tøft, særlig i kombinasjon med angeleyes.

Lyktelister er også litt stilig.

Fjern eventuell utvendig radioantenne, monter heller en som kan sitte på innsiden av frontruta eller noe.

Fjerne emblemene foran og bak, for så å f.eks. tinne igjen brønnene.

(Synes nemlig at "cleane" E34'r uten noe form for påsatte emblemer og slikt er utrolig pent og tøft. 8))

Dersom du skal style den med andre fangere og montere sideskjørt, så er den originale M- stylinga den desidert peneste, et brukbart alternativ er Rieger E39-look styling!

Stå på, gjør bilen din skikkelig fin, ikke altfor mange E34'r igjen som er strøkne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboknut: skal tinne igjen brønnene til emblemene og ha på lyktelister ja, blir bra:) styling får komme etter hvert, da jeg er ganske blakk for tiden:/

muren: nei er ikke benga, er en ekstremt dårlig lakkjobb, derfor skal jeg lakke på nytt! ps. var en ulsteinviker som lakka den! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

UPDATE: har ikke gjort no på en stund, men har fått ordna og overhalt en 855 topp, skifta blinkers og litt elektrisk. bilen går som ei kule nå, så nå går vinteren med på oppussing og lakkering. skal finne en lys blå farge eller sort metallic. va synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
UPDATE: har ikke gjort no på en stund, men har fått ordna og overhalt en 855 topp, skifta blinkers og litt elektrisk. bilen går som ei kule nå, så nå går vinteren med på oppussing og lakkering. skal finne en lys blå farge eller sort metallic. va synes dere?

Gå for en blå farge du :D ikke for lys og ikke for mørk,gjerne med pearl :wink: feks en lakk som heter Stratus Blue Pearl. Sort er d altfor mange som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

nå er det gjort litt:)

nye foringer på hele forhjulsstillinga

nye casterstag

lenkearmer stabstag

ombygging til el.takluke

strøkne lykter:)

retting av bilen bake

sveisa eksosen, eff anlegg:)

KN filter

hjerne med trimchip

292 kam

pulverlakkerer div smådeler:)

begynner snart på mer retting, sparkling, og så blir det hellakkering i en fin blåfarge :D

når budsjettet strekker til blir det splitter ny eksos med grenrør og dobbel pakke bak;) og evt rondell/brock felger

holder på med eu-godkjenning nå, men mangler papirer på senkesettet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...